אא

הולנד: חששות מפיגוע ג'יהאדיסטי - רמת איום הטרור עלתה ל"משמעותית"

איומי הטרור הולכים וגוברים ברחבי אירופה, וצעירים מוסלמים קיצוניים שואבים השראה מהמלחמה בעזה ומארגוני טרור ג'יהאדיסטים המדרבנים לביצוע פיגועים במדינות המערב

אמסטרדם, הולנד. צילום: shutterstock אמסטרדם, הולנד. צילום: shutterstock

בהולנד זה מכבר העריכו איום של טרור מוגבר בשל העובדה שארגוני ג'יהאד נערכו לבצע פיגועים באירופה. במהלך החודשים האחרונים גדל איום הטרור עד כדי כך שרמת האיום הועלתה לרמה 4 – רמה גבוהה, שמשמעותה שקיימת אפשרות ריאלית שפיגוע יתרחש בהולנד.

ארגונים כמו דאעש ואל-קאעידה משתמשים במלחמה בעזה כדי לדרבן אוהדים לבצע פיגועים במערב. ארגונים אלה גם קוראים לתקיפות כנקמה על מעשי חילול הקוראן במדינות שונות באירופה. בהתחשב בכך, אנשים או קבוצות קטנות עשויים לשאוב השראה לבצע מעשי אלימות. למלחמה בעזה הייתה גם השפעה מקטבת על חלקים בחברה, והמתחים הנובעים מכך יובילו לאלימות נגד מוסדות יהודיים.

במדינות שונות באירופה, כולל הולנד, נעצרו חשודים ב-2023 בחשד שהתכוונו לבצע פיגוע ממניעים ג'יהאדיסטים. התקפות ומעצרים בצרפת, גרמניה, בלגיה ובריטניה מאז תחילת אוקטובר ממחישים את הסיכונים הנשקפים מאנשים רדיקליים, אשר שואבים השראה מהמלחמה בעזה ומארגוני טרור.

בשנים האחרונות יש לעולם המקוון תפקיד משמעותי בהפצת תעמולה, יצירת רשתות ויצירת קשרים חדשים, בעיקר בחוגים ג'יהאדיסטים קיצוניים. ישנן דוגמאות של ג'יהאדיסטים צעירים שהופכים לקיצוניים בהשפעת תעמולה מקוונת ותועמלנים, או באמצעות קשר עם עמיתים ג'יהאדיסטים בהולנד ומחוצה לה. מעצרים מראים שהם יכולים להתחיל לתכנן פיגועים, אולי בשיתוף פעולה עם אנשים בעלי דעות דומות ברחבי אירופה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: הולנד

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: