אא

האנדרדוג העולה: ההצלחה המסחררת של נמל התעופה הקטן של לונדון

נמל התעופה הצפון-מזרחי של בירת הממלכה הבריטית, סטנסטד, מדווח על עלייה דרמטית במספר הנוסעים: כ-2 מיליון עברו בנמל התעופה בחודש שעבר. מתחילת השנה: גידול של 24%. ומה יהיו היעדים המובילים לסוף השנה האזרחית?

חג המולד (צילום: Stansted Media) חג המולד (צילום: Stansted Media)

על מפת התעופה: גידול מרשים במספר הנוסעים לנמל התעופה סטנסטד - לונדון, המשמש בעיקר את חברות הלואוקוסט, לרבות ריינאייר. בחודש שעבר (נובמבר 2023) עברו בנמל התעופה 1.97 מיליון נוסעים בטיסות יוצאות ונכנסות. מדובר בגידול של 7.5% ביחס לשנה שעברה ובנובמבר השני בכל הזמנים במספר הנוסעים.

ב-12 החודשים האחרונים, עברו בנמל התעופה 27.7 מיליון נוסעים, גידול של 24% בהשוואה לשנה הקודמת, שהסתיימה עם כ-23.3 מיליון נוסעים. מדובר בנמל פעיל יותר מלוטון, אך עדיין לא פעיל כמו שני הנמלים הגדולים של לונדון, הית'רו שסיים את השנה שעברה עם 61 מיליון נוסעים וגטוויק שסיים את 2022 עם 32 מיליון. 

סטנסטד. צילום: shuttersrockסטנסטד. צילום: shuttersrock

שלושת הקווים הפעילים ביותר בחודש נובמבר בנמל התעופה סטנסטד היו אלה לדבלין, איסטנבול (טורקיש נוחתת בנמל זה) ורומא. 

נמל התעופה מדווח על מעבר מהיר של פחות מ-15 דקות עבור 98% מהנוסעים בין הכניסה לנמל התעופה ועד לגייט. הזמן הממוצע עומד על נתון מדהים של כ-5 דקות.

היעדים המובילים לסוף השנה

במהלך ימי סוף השנה האזרחית, בין 22 בדצמבר ל-2 בינואר 2024 צפויים לעבור בנמל התעופה 875 אלף נוסעים. בין היעדים הפופולריים בעונת החגים ניתן למצוא יעדי "קיץ בחורף" מעניינים כדוגמת האיים הקנאריים, דרום ספרד, טורקיה ודובאי. 

יעדים מובילים נוספים בעונה הקרה הם יעדי הסקי שבצרפת, איטליה, אוסטריה, שווייץ ומדינות סקנדינביה.

בין היעדים המובילים לחגיגות העירוניות של השנה החדשה בטיסות ישירות מסטנסטד ניתן למצוא את אדינברו, וינה, אמסטרדם, דבלין וברצלונה כערים הפופולריות ביותר.

קישוריות הרכבות לנמל סטנסטד עבר שדרוג והחל מהשבוע ארבע רכבות בשעה פועלות בקו סטנסטד אקספרס שבין נמל התעופה לבין רחוב ליברפול שבלונדון.

חוגגים את סוף השנה האזרחית (צילום: SRANSTED MEDIA)חוגגים את סוף השנה האזרחית (צילום: SRANSTED MEDIA)

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אנגליהלונדוןבריטניהסטנסטדנמל תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: