אא

בשורה חשובה למבקשי אזרחות פורטוגלית: ״התעלמו מהדרישות המחמירות שנקבעו ב-2022״

החלטה חדשה של בית המשפט בפורטוגל קובעת כי יש להתעלם מהדרישות המחמירות לקבלת אזרחות, שנקבעו בצו ממשלתי שנכנס לתוקף בספטמבר 2022. כל הפרטים מההחלטה הדרמטית של בית המשפט

פורטוגל. צילום: Shutterstock פורטוגל. צילום: Shutterstock

בשורה חשובה למבקשי אזרחות פורטוגלית.

חברת פורטוגליס, המטפלת בנושא קבלת אזרחות פורטוגלית, מעדכנת על החלטה חדשה של בית המשפט בפורטוגל שקבע כי יש להתעלם מהדרישות המחמירות לקבלת אזרחות פורטוגלית שנקבעו בצו ממשלתי שנכנס לתוקפו בספטמבר 2022.

לפי הפרשנות של בית המשפט בפורטו, הצו הממשלתי שהקשיח את תנאי הזכאות
אינו יכול להוסיף תנאי זכאות נוספים לאלו שנקבעו בחוק ולפיכך, אושרה אזרחות פורטוגלית בהתאם לתנאי החוק הקודמים והמקלים יותר.

למעשה, בית המשפט קיבל אתמול החלטה שעשויה להשליך על המשך האפשרות להתאזרח בפורטוגל במסגרת מקרה ספציפי שהונח בפניו, בעניינו של רביד כץ ז״ל, שנחטף ונרצח ע״י ארגון הטרור חמאס במתקפת השבעה באוקטובר. בעקבות החלטת בית המשפט במקרה הנ״ל. בית המשפט פסק כי יש לאשר מתן אזרחות, תוך התעלמות מהדרישות המחמירות לקבלת האזרחות הפורטוגלית שנוספו ע״י צו 26/2022, שאושר ע״י מועצת השרים בפורטוגל בחודש מרץ 2022 ונכנס לתוקפו בספטמבר 2022.

הצו המדובר קבע כי בנוסף לדרישות שקבע חוק המגורשים להצגת קשר היסטורי למגורשי ספרד, דרך קבלת אישור זכאות מהקהילה היהודית בפורטוגל, על המבקש להוכיח קשר עכשווי לפורטוגל באחת משתי הדרכים הבאות:

(1) קבלת ירושה של נכס נדל"ן בפורטוגל או מניות בחברה פורטוגלית.

(2) ביקורים תדירים בפורטוגל במהלך חיי המבקש.

הדרישות הפכו את האפשרות לקבלת האזרחות לנמוכה בהרבה, ולאחרונה הוגשו מס׳ עתירות בנושא לבתי המשפט בפורטוגל בעקבות חוות דעת משפטית שהגישה קהילת ליסבון, בה טענה כי הוראות הצו שהקשיח את דרישות האזרוח  אינן חוקתיות ואינן
מידתיות, לאור העובדה שעברו בצו ולא בתיקון לחוק בפרלמנט.

הפרשנות שנתן בית המשפט, במסגרתה קבע כי תוספת דרישות ותנאי זכאות ל"חוק מגורשי ספרד" חייבת להיות מועברת רק באמצעות חוק שהתקבל בפרלמנט ולא באמצעות צו ממשלתי. 

במקביל, קיימת הצעת חוק בפורטוגל לפיה יבוטל חוק מגורשי ספרד תוך מתן פרק זמן
להתארגנות. בהצעת החוק המקורית דובר על סוף שנת 2023, אולם כעת הנוסח המוצע נוקב בסוף 2024.

חברת פורטוגליס תפתח מוקד מיוחד על מנת להעניק מענה ללקוחות. יוסי יצחק, יו"ר פורטוגליס התייחס ואמר כי "זוהי בשורה חשובה לאלפי ישראלים הזכאים לקבלת אזרחות פורטוגלית ואשר מוצא משפחתם מאחת המדינות המזכות ההחלטה הנ"ל, שנוצרה בנסיבות קשות, עשויה לאפשר למבקשים אלו לקבל אזרחות פורטוגלית בהתאם להוראות החוק המקורי והצגת קשר היסטורי לפורטוגל, ללא הצורך בעמידה בתנאי הצו.

יו״ר החברה הוסיף כי בפורטוגליס ״קוראים לכל מי נמנע מהגשת בקשת אזרחות לאחר כניסת תנאי הצו המקשיחים לתוקפם, להתחיל את התהליך ללא דיחוי כל עוד לא בוטל החוק הקיים. אנו נשמח לסייע בידם כפי עשינו לעשרות אלפי מתאזרחים שפורטוגליס טיפלה בהצלחה באזרוחתם".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: פורטוגל

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: