אא

משרד התיירות מעריך: נדרש פיצוי של כ-310 מיליון שקל למלונות בגין שהות המפונים

מסמך מיוחד שהוכן למשרד עבור פיצוי הנזק שנגרם למלונות בגין אכלוס 47,501 חדרים. משרד התיירות הציע שתי חלופות - שליחת שמאים לכל מלון או קביעת נוסחה שתקבע לכל מלון פיצוי ללא התחשבנות מדויקת

תל אביב. צילום: shutterstock תל אביב. צילום: shutterstock

משרד התיירות מעריך כי נדרש פיצוי של כ-310 מיליון שקל לטובת בתי המלון ובתי הארחה בגין השהות של המפונים בהם.

לפי הנתונים של התאחדות המלונות, אוכלסו 47,501 חדרי בתי מלון על ידי מפונים, זאת בנוסף ל-944 מפונים ששהו באכסניות נוער.

במסמך מיוחד של משרד התיירות שהועבר ליו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ דוד ביטן ונשלח גם ליו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני צויין: "בתי המלון עשו ככל שביכולתם למלא את צורכי המפונים לאורך כל תקופת שהייתם והסכימו לקבל תמורה מופחתת אשר כסתה את ההוצאות המשתנות שלהם בלבד. ההתייחסות של המפונים  למלונות בזמן שהייתם בהם הייתה כתחליף למקום מגוריהם הרגיל, אף שאיננו מתאים למטרה זו, ולכן למלונות נגרמו נזקים רבים בחדרים בהם שהו המפונים ובשטחים הציבוריים שעמדו לרשותם. התעריף שנקבע לא כלל פיצוי עבור הנזקים הללו. משרד התיירות סבור שיש לפצות את בתי המלון ואת בתי הארחה האחרים בהם שהו מפונים".

משרד התיירות הציע שתי חלופות - האחת, לשלוח שמאים שיעריכו את הנזקים והמלון יקבל זיכוי לפי הערכת השמאי, כאשר במשרד התיירות אף מציינים: "יישום חלופה זו מסורבל וספק אם יניב הערכה מדויקת של הנזקים שנגרמו על ידי המפונים".

החלופה השנייה היא לקבוע נוסחה שתקבע לכל מלון סכום פיצוי שיקבל ללא  התחשבנות מדויקת. הנוסחה צריכה להיות הוגנת כך שסכום הפיצוי שייקבע, יתבסס על פרמטרים שיחשבו כהוגנים על ידי בעלי המלונות.

משרד התיירות מציין לגבי החלופות כי ״משרד התיירות מעדיף את החלופה השנייה ומסמך זה הוכן בהנחה שחלופה זו תועדף על ידי הממשלה ועל ידי בתי המלון".

המשרד מניח שעיקר הנזקים שנגרמו מתמקדים במרכיב הריהוט בלבד, כאשר ההשקעה המוכרת בחדר תחושב על פי הממוצע. ההשקעה בריהוט מופחתת במשך 15 שנים כאשר אומדן הנזק יהיה שווה לשנת פחת. מספר החדרים שאוכלסו על ידי מפונים באוקטובר 2203 הנו מספר המקסימלי של חדרים שאוכלסו על ידי מפונים. סיווג המלונות לצורך תעריף התשלום עבור מפונים זהה בהתאמה לסיווג המלונות על פי נוהל ההשקעה המוכרת למענקי חוק עידוד השקעות הון.

מנתוני התאחדות המלונות, אומדן התפלגות החדרים המאוכלסים לפי סוג מלון:

סוג א' - 29,101, 61%. ההשקעה הממוצעת בחדר - 1.068,977 מיליון שקל, מרכיבי הריהוט- 106,898 שקל, שנת פחת לחדר - 7,127 שקל. תקציב נדרש - 207.402,827 מיליון שקל.

סוג ב' - 12,874, 27%. ההשקעה הממוצעת בחדר- 784,327 שקל, מרכיבי הריהוט- 78,433 שקל, שנת פחת לחדר - 5,229 שקל. תקציב נדרש - 67.318,146 מיליון שקל.

סוג ג'- 5,526, 12%. ההשקעה הממוצעת בחדר - 547,495 שקל, מרכיבי הריהוט 54,749 שקל, שנת פחת לחדר - 3,650 שקל. תקציב נדרש - 20.169,900 מיליון שקל.

במשרד התיירות הדגישו כי "עם קבלת הפיצוי לא תהינה למלון תביעות כלשהן מהמדינה בגין נזקים שנגרמו להם על ידי מפונים בתקופת המלחמה״. פיצוי המלון עבור הנזקים יבוצע בתום המלחמה ופינוי כל החדרים על ידי המפונים. אם ההתחשבנות הפרטנית עם המלונות תצביע על חריגה צפויה מהתקציב יוקטן סכום הפיצוי באופן פרופורציוני לכל המלונות כך שלאחר ההקטנה לא תהיה חריגה מהתקציב.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאותהתאחדות המלונותמשרד התיירותמלחמה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: