אא

עיירות מהסרטים והרי הגעש פעילים: מסע מרתק בערים עתיקות ואתרי הספא השווים של איטליה

מרומיאו ויוליה ועד אתרי הצילום של הסרטים הגדולים: כך תשלבו טיול באתרי מורשת היסטוריים מרהיבים עם חופשת ספא מפנקת באיטליה. בשיתוף ESPA - ארגון הספא האירופי, European Union ו-Mirabilia

איטליה הקלאסית (צילום: ESPA) איטליה הקלאסית (צילום: ESPA)

תמיד יש סיבה לבקר באירופה, ולא משנה באיזו עונה. מי מאיתנו לא אוהב לגלות את הערים העתיקות של היבשת הקלאסית, הטבע העשיר, האוכל הנהדר, התרבות וההיסטוריה.


צילום: באדיבות ESPA & MIRABILIA NETWORK
 
מונטקטיני טרמה הוא רק אחד מעשרות אתרי המורשת של אונסק"ו באיטליה. למעשה, למדינה יש יותר אתרי מורשת מאשר לכל מדינה אחרת בעולם.

כדי להחליט באילו לבקר, מומלץ להיעזר ברשת "מירביליה" ובה עשרות אתרים ברחבי היבשת. לדברי Cinzia De Marzo, רכזת הפרויקט מטעם החברה, "חלק מהאתרים נמצאים באזורים עירוניים כמו גנואה, קטניה או בארי - ערים המתאפיינות בקתדרלות עתיקות, בארמונות מלכותיים וברחובות הארוכים עם חנויות המזכרות.

חלק אחר של האתרים נמצא בפארקים הלאומיים כמו לאורך חוף טראבוצ'י באברוצו, כ-150 ק"מ מזרחית לרומא, ובאיים האאוליים (איי ליפארי) מול החוף הצפוני של סיציליה.

חמשת הרי הגעש המתנשאים לגובה של כמעט 1,000 מטר מעל פני הים, בצורת חרוט ועשירים בצמחייה עבותה כל השנה, מאפשרים תצפית נוף מהפסגות שבאמצע הים התיכון, וביניהם תוכלו לטייל באמצעות שייט. הטיולים הספורטיביים, כמו טיפוס לסטרומבולי, בהחלט יישארו איתכם גם כשתחזרו מהחופשה.

עיירות מהסרטים

רשת "מירביליה" כוללת גם עיירות קטנות רבות המשלבות אלמנטים של אמנות, היסטוריה, אדריכלות, גסטרונומיה, טבע ומסורות מקומיות.

בזיליקטה שבדרום איטליה תמצאו כנסיות עתיקות ובתי אבן, כמו למשל בעיר המערות מאטרה. כאן, בין היתר, צולם הסרט "No time to die" בסדרת ג'יימס בונד 007 – וזו רק דוגמה אחת לשלל יצירות קולנועיות שצולמו בעיירה המונה 60 אלף תושבים.

צילום: ESPAצילום: ESPA

ליד העיר בארי, ממוקמת "קסטל דל מונטה", יצירת מופת ארכיטקטונית מימי הביניים, המקום האידיאלי לסלפי.

דה מארזו מזכירה לכם לא לדלג על חוויית היין במקום. "חובבי פרוסקו ייהנו במיוחד להכיר את הכרמים בני מאות השנים בוולדוביאדנה ובגבעות ה-Euganean, שניהם בונטו", היא מספרת. גבעות הפרוסקו הן לב הנוף הנהדר שהפך לאתר מורשת עולמית של אונסק"ו, אותו תזהו כשתגיעו לחלקות הגפנים הקטנות על טרסות העשב הצרות. מומלץ לבקר בוילה סאנטי ולהזמין טעימות פרוסקו.

אבל כדי להרגיש באמת חלק מההיסטוריה, עליכם ללון בקסטל ברנדו - טירה מימי הביניים ששופצה והפכה למלון חמישה כוכבים עם שפע קולינרי. במקום פועל ספא קטן וחדש שיהפוך את החוויה שלכם למרגיעה עוד יותר.

ומה עם ורונה? שם עדיין תוכלו להרגיש את המורשת השייקספירית, ולהיזכר ברגעים הגדולים של סיפור האהבה הנצחי של רומיאו ויוליה המטיילים ברחובות העיר. זו גם הסיבה שוורונה נקראת "עיר האהבה". מומלץ להגיע לעיירה בזמן פסטיבל האופרה "ארנה די ורונה", המתרחש במשך 46 ערבים עם חמש הפקות אופרה ושלושה אירועים מיוחדים מ-8 ביוני ועד 7 בספטמבר 2024.

מרחצאות רומיים לכל דורש

Csilla Mezösi, מזכ"לית איגוד הספא האירופי, מציעה להעשיר את הביקור - ולחזור אחורה אל ימי הרומאים. "תרבות הספא האירופית מבוססת על גישה בריאותית הוליסטית. פילוסופיית הספא מקורה בימי הרומאים, אך עדיין נמצאת כיום בעיירות ספא היסטוריות כמו Hisaria שבבולגריה, Ptuj בסלובניה, בודפשט והביז בהונגריה, Dax בצרפת ו-Vrnjacka Banja בסרביה – ואלה הם רק חלק ממרכזי הספא התרמיים ההיסטוריים של אירופה".

לטייל ולהירגע (צילום: ESPA)לטייל ולהירגע (צילום: ESPA)

תרבות והיסטוריה תוכלו לשאוף גם בעיירות הספא הגדולות של אונסק"ו כמו Frantiskovy Lanze; קרלובי וארי; Marianske Lanze בצ'כיה וגם וישי בצרפת. עד היום, כל אלה מהווים בית לאתרי מרפא וספא אירופיים, המשלבים ידע מדעי מודרני עם שיטות ריפוי טבעיות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ESPAספא

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: