אא

מצרים: התיירות בדרום סיני נפגעת קשות עקב מלחמת 'חרבות ברזל'

כמה מיעדי התיירות הפופולריים ביותר של מצרים, במיוחד בדרום סיני, סובלים מירידה משמעותית במספר התיירים האירופיים החוששים מגלישת האלימות, וכמובן, מהיעדר התיירים הישראלים

שארם א שייח'. צילום: shutterstock שארם א שייח'. צילום: shutterstock

למלחמת 'חרבות ברזל' ברצועת עזה, שפרצה ב-7 באוקטובר, השפעה ניכרת על התיירות במצרים, במיוחד בעיירות הנופש של סיני, טאבה ודהב, ועיר התיירות הפופולרית, שארם א-שייח, שנפגעה בצורה הקשה ביותר.

כך ציין חוסיין מוחמד, המפקח על משרד התיירות והעתיקות במחוז דרום סיני, שסיפר כי כ-20% מהמבקרים ביטלו את ההזמנות שלהם בדרום סיני.

המחוז, התורם ל-32% מסך הזמנות התיירות של מצרים, היה יעד תיירות פופולרי גם עבור ישראלים, אבל מאז החלה המלחמה נעצרו כל הטיסות והנסיעות מישראל לאזור.

מנהל מלון בטאבה מעיד כי הירידה הדרמטית במספר התיירים נובעת בעיקר מהעובדה שהתיירים הישראלים היוו 70% משיעור התפוסה במלון לפני המלחמה.

ראוי לציין כי תעשיית התיירות היא מקור מרכזי למטבע חוץ עבור מצרים.

עפ"י נתונים שפרסם הבנק המרכזי של מצרים ב-5 באוקטובר, הכנסות המדינה מתיירות הגיעו לשיא של 13.6 מיליארד דולר בשנת הכספים 22-23 - עלייה של כ-27% לעומת 10.7 מיליארד דולר בשנה הקודמת.

שר התיירות והעתיקות המצרי אחמד עיסא ציין כי במטרה לעודד את התיירות מצרים מציעה חבילת תמריצים בחודשי החורף לכמה יעדי תיירות. התמריץ כולל גם סבסוד לטיסות הנוחתות בשארם א-שייח'.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מצריםסינישארם א שייח'

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: