אא

נלחמים בנוסעים סוררים: KLM, תעשיית התעופה וממשלת הולנד משלבות ידיים כדי להתמודד בנוסעים אלימים

הולנד היא המדינה השלישית באירופה שמצהירה על מאבק בנוסעים סוררים, אחרי נורבגיה ואירלנד. הנושא מופיע באופן נרחב יותר על סדר היום הבינלאומי, גם בארגוני תעופה אירופיים ובינלאומיים כולל בארגון התעופה הבינלאומי יאט״א

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

נאבקים בנוסעים אלימים.

נוסעים סוררים גורמים לבעיות מורכבות עבור חברות התעופה. רבים מהם מפגינים התנהגות תוקפנית מילולית ולפעמים אפילו אלימות פיזית וגורמים לסיכונים בטיחותיים, הן במטוס והן בשדות התעופה. התנהגות מסוג זה משפיעה לעיתים קרובות על הנוסעים והצוות, מה שמוביל לעיתים גם להסטת טיסות ועיכובים.

תעשיית התעופה בהולנד והממשלה החלו לעבוד יחד כדי להתמודד באותם נוסעים סוררים, אך מתכוונות לעשות יותר. הצדדים המעורבים חמו כאמור על מכתב כוונות שנחתם על ידי חברות: Royal Schiphol Group NV, Transavia, KLM, TUI ,Corendon, Royal Marechaussee והפרקליטות הציבורית של הולנד.

הולנד היא המדינה השלישית באירופה שחותמת על הצהרת כוונות כזאת, אחרי נורבגיה ואירלנד. הנושא מופיע באופן נרחב יותר על סדר היום הבינלאומי, גם בארגוני תעופה אירופיים ובינלאומיים כולל EASA ו-IATA, ארגון התעופה בעולמי של כלל חברות התעופה בעולם.

עוד הוחלט בין היתר, כי החותמים יבחנו כיצד ניתן להפוך את הנוסעים למודעים בצורה יעילה יותר להשלכות של התנהגותם. הם גם יבחנו כיצד ניתן להכשיר את הצוותים בצורה טובה יותר להתמודד עם תקריות חוזרות ונשנות כאלה.

בחודש מאי 2023, הוצג טופס דיווח דיגיטלי המאפשר לצוותים של חברות התעופה לדווח ביתר קלות על נוסעים סוררים. ״כל מי שמתנהג בצורה לא נכונה במטוס או על הקרקע צריך להיות מטופל ביעילות וחשוב שצוות המטוס ובאולמות הנוסעים יהיו מודעים לאפשרויות העומדות לרשותם״. 

ישנן כבר חברות התעופה בעולם המחזיקות רשימות של נוסעים שהתנהגו באלימות במטוס שלהם, כמו גם בבנמל התעופה סכיפהול ובתחנות החיצוניות. החותמים על מכתב הכוונות יבדקו גם האם המידע ובו שמות הנוסעים הסוררים יכול להיות משותף בין כל חברות התעופה ההולנדיות, בכפוף כמובן לחקיקה המתאימה. בתוך קבוצת ק.ל.מ חברות, KLM וטרנסאוויה שיתפו כבר נתוני על נוסעים סוררים שנכללו ברשימה כאסורים לטוס בשל התנהגות בלתי מקובלת.

הנתונים האחרונים מראים כי דווח על תקרית סוררת אחת על כל 568 טיסות בשנת 2022, לעומת אחת לכל 835 טיסות בשנת 2021. הקטגוריות השכיחות ביותר של תקריות בשנת 2022 היו אי ציות, התעללות מילולית ושיכרון חושים. אירועי התעללות פיזית נותרו נדירים מאוד, אך אלו היו בעלייה מדאיגה של 61% לעומת 2021, שהתרחשו אחת ל-17,200 טיסות.

בארגון התעופה יאט״א מציינים כי הדוגמאות הנפוצות ביותר לאי ציות של נוסעים הם: עישון של סיגריות, סיגריות אלקטרוניות, ואפים ומכשירי נשיפה בתא או בשירותים, אי חגורת חגורות בטיחות וצריכת אלכוהול.

ביאט״א מדגישים את האסטרטגיה הקיימת לגישת אפס סובלנות הדרושה להתנהגות סוררת.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ק.ל.מKLM

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: