אפקט החותים: ״חברות ספנות עלולות לצמצם פעולות פריקה וטעינה של אניות בארץ״
בעקבות התקיפות והאיומים מצד החות׳ים, חברת נמלי ישראל, המופקדת על תכנון האסטרטגי של נמלי ים המסחריים של ישראל, מציינת בהודעה לבורסה, ״ההשפעה תביא לדחייה בעיתוי קבלת הכנסות החברה בגין כלי השייט הנ"ל ומטענם"
חברת נמלי ישראל, הנסחרת בבורסת ת"א והמופקדת על תכנון האסטרטגי של נמלי הים המסחריים מציינת בהודעה לבורסה, כי "ממידע שהתפרסם בכלי התקשורת, עולה כי מספר חברות ספנות רב לאומיות גדולות, הודיעו על הפסקת תנועת כלי שיט בים סוף, עקב תקיפות ואיומים מצד החות'ים.״
״להערכת החברה במועד זה, השפעתה העיקרית של הפסקת התנועה על החברה, תבוא לידי ביטוי בהארכת משך זמן הגעתם של כלי שייט המופעלים על ידי חברות הספנות הנ"ל, ושמוצאם במזרח אסיה לישראל, במספר שבועות, ובהתאמה, תביא לדחייה בעיתוי קבלת הכנסות החברה בגין כלי השייט הנ"ל ומטענם. בנוסף, הפסקת התנועה עלולה להביא חברות ספנות לצמצם את פעולות השטעון (פריקה וטעינה) של אניות בארץ".
עוד מוסיפה החברה: "נכון למועד זה אין באפשרות החברה להעריך את ההשלכות וההשפעות של הפסקת התנועה על הפעילות הנמלית בארץ וכפועל יוצא על החברה ופעילותה, בפרט ככל שזו תתרחב ותתארך. ביחס להפרשי העיתוי כאמור - החברה אינה צופה כי תהיה להם השפעה מהותית על החברה ביחס לתוצאותיה הכספיות לשנת 2023".