אא

ועדת הכספים לאוצר: "הקפיאו את העלאת המס על רכישת רכבים חשמליים"

שני הצדדים העלו את נימוקיהם, אך וועדת הכספים החליטה פה אחד שיש לדחות את עליית המס. יו"ר וועדת הכספים דרש ממשרד האוצר לשקול מחדש את החלטתו בנושא

צילום: שאטרסטוק צילום: שאטרסטוק

דיונים רבים כבר נערכו לגבי העלאת מס הרכישה על רכבים חשמליים, שצפויה להתבצע בינואר 2024. רק אתמול, משרד התחבורה הצטרף לקריאת משרד האנרגיה לדחיית העלאת המס

בדיון שהתקיים היום (ג', 19.12) בוועדת הכספים של הכנסת, כלל חבריי הוועדה דרשו מהאוצר להקפיא את העלאת מס הרכישה. 

במהלך הדיון, אמר מנכ"ל משרד האנרגיה קובי בליטשטיין כי ההעלאה תוביל להתייקרות של 30% במחיר בין רכב בנזין לרכב חשמלי, דבר שיעמיק את הפער הקיים ממילא במחירי הרכב החשמלי - ויהפוך אותם לכלי רכב לעשירים בלבד.

על מנת שלא לפגוע במומנט של הגעת תחום הרכב החשמלי לישראל ולעכב את המהפכה בשנים ארוכות, בליטשטיין קרא להקפאת המס עד שנגיע למצב בו 10% מכלל הרכבים בישראל הם בעלי הנעה חשמלית. 

לטענתו מדובר בצעד שמנוגד למדיניות העולם המערבי, בעיקר כאשר 40% מפליטות זיהום האוויר בישראל מקורן בכלי רכב מונעי בנזין ודיזל.

המנכ"ל ציין בנוסף כי נוכח העיכוב שיוצרות מתקפות החות'ים בים, רכבים שהיו מיועדים להגיע לפני עליית המס יגיעו לאחר החלתו.

במשרד האוצר השיבו מנגד כי אין שום סיבה לדחייה במתווה, וכי גם רכב חשמלי מייצר עלויות חיצוניות כגודש, צורך בתשתיות ותאונות דרכים, והוא מגלם הפחתה של כרבע מהעלויות החיצוניות בלבד לעומת רכב בנזין.

לטענת המשרד, החיסכון לרוכשים גם לאחר העלאת העלאת המיסוי ל-35% מס קנייה, "מהווה עדיין הטבה מפליגה לעומת 83% למנוע בעירה בנזין".

עוד טענו במשרד כי חלק מהעלויות שנחסכו בגין הטבת המס גולגלו דווקא ליבואני ומשווקי הרכב, ובמידה ותדחה ההפחתה בהטבת המס, תפסיד המדינה בשנה הבאה למעלה ממיליארד ש"ח. 

הדיון נחתם בכך שיו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, אמר כי החלטת הוועדה פה אחד היא לדחות את עליית המס, ועל משרד האוצר לשקול מחדש את הנושא. 

לחדשות נוספות מהארץ והעולם:
מדור הרכב של פספורטניוז

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: רכבים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: