אא

בכירי ענף הנסיעות בישראל: התעוררות בנסיעות לחו"ל של הסקטור העסקי

במשרדי הנסיעות מדווחים על התעוררות בנסיעות של לקוחות עסקיים והתעוררות גם בקטגוריית הנופש, בעיקר בהזמנות לפסח וליולי-אוגוסט: ״בצד ה'הותר לפרסום' הקורע, המכאיב, המפחיד והמזעזע, הציבור צמא לשפיות ולנורמליות. חרף הפצעים, 2024 תהיה טובה יותר מ-2023"

צילום: shutterstock צילום: shutterstock

בכירים בענף התיירות מעידים על התעוררות המורגשת בשבועות האחרונים בתחום הנסיעות לחו"ל של הסקטור העסקי. בשבועות הראשונים למלחמת "חרבות ברזל", סקטור זה, בדומה לסקטור הנופש, רשם ביטולים וחוסר תנועה. תמונת מצב זו משתנה כאמור בשבועות האחרונים וחווה עלייה המואטת בשל חג המולד אך צפויה לשוב ולעלות אחרי החג.

"עד לימים אלו, הייתה תנועה טובה בסקטור העסקי. כרגע, בסוף שנה, העסקי יוצא לחופשות סוף שנה אך בינואר נראה עליה רבה בסקטור זה. כל חברות הייצוא וההייטק יעשו מאמצים לשדר עסקים בתנופה", אומר לפספורטניוז בועז וקסמן, בעלים ומנכ"ל אופיר טורס שמוסיף ואומר, "יש גם יו"ר חדש למכון הייצוא, אבי בלשניקוב, לשעבר מנכ"ל משרד התקשורת שייתן תנופה לייצוא יעיל , מקושר ופעיל".

בועז וקסמן. צילום: יחצבועז וקסמן. צילום: יחצ

ג'יל פרץ, מנכ"ל איסתא/אמריקן אמריקן אקספרס, משדר אף הוא אופטימיות: "כל סגמנט בשוק התיירות העסקית הושפע בצורה שונה. השוק הגיב מ-7 באוקטובר בצורה מיידית והתבטא בכמות ביטולים משמעותיים בכל הסגמנטים. לאחר כשבועיים, כל סגמנט הגיב בצורה שונה. החברות הגלובליות הזרות חזרו בפרק זמן זה לכ-75% מהפעילות שלהם. לחברות  הישראליות הגלובליות, כמו גם היוניקורז השונים, לקח מעט יותר זמן. כיום עומדים בערך על אותם האחוזים. החברות הבינוניות והקטנות עדיין נמצאות במספרים קטנים יותר וזאת בשל הרכב וכמות העובדים באותן חברות".

פרץ מוסיף ואומר, "בהזמנות קדימה לשנת 2024, מורגשת התאוששות אף גדולה יותר המתקרבת ל-85% מהפעילות בזמן שגרה. במהלך כל התקופה הזו, הופעלו בחברות גלובליות רבות תוכניות המשכיות עסקית לזמן חירום (BCP), בהתאם לפרוטוקולים של אותן החברות, בתיאום וביצוע מלא שלנו". 

ג'יל פרץ. מנכ״ל איסתא צילום: אמריקן אקספרס ביזנס טרוולג'יל פרץ. מנכ״ל איסתא צילום: אמריקן אקספרס ביזנס טרוול

יעקב אמסלם, מנכ"ל ובעלי קבוצת אמסלם טורס מדבר אף הוא על התחלת התעוררות בדצמבר. ״בצד ה'הותר לפרסום' הקורע, המכאיב, המפחיד והמזעזע, הציבור צמא לשפיות ולנורמליות. בתחום הנסיעות העסקיות אנו מזהים צורך לצאת לחו״ל, מה שבא לידי ביטוי בגידול בהזמנות".

עוד לדברי אמסלם, "לרוב, חודש דצמבר, בשל חופשת סוף השנה, מתאפיין בעולם הנסיעות העסקיות כחודש חלש. אלא שהשנה, בשל התארכות המלחמה, דצמבר מציג תנועה גדולה יותר של נוסעים לעומת חדש נובמבר 2023". ולא רק נסיעות עסקיות, אמסלם מעיד על התעוררות גם בקטגוריית הנופש. "אנו מזהים התעוררות של הזמנות לנסיעות קצרות להתאווררות בעיקר לערים מרכזיות באירופה ליהנות משווקי הכריסמס. כשמדובר בחופשה ארוכה יותר - ארצות הברית מובילה. בנוסף, אנו מזהים עניין גובר כבר בחופשות פסח 2024 וגם בחופשות משפחתיות לחודשים יולי-אוגוסט, כשהנוסע הישראלי מקפיד יותר מתמיד על סעיף הביטול. גם בקטגוריית הטיולים המאורגנים אנו ערים להזמנות בשבועות האחרונים וזה מעודד. אם עלינו להצביע על דפוס התנהגות, אין ספק שהנוסע הישראלי משווע לנסיעה לחו״ל ולחופשה ומנסה לשמור על אופטימיות, תוך נקיטת צעדים המאפשרים החזר כספי במקרה של ביטול".

אמסלם מפרגן לחברת אל על, "חשוב לציין שבתקופה מורכבת זו אל על עושה עבודה טובה ויש לזקוף זאת לזכותה גם בעתיד ביום שאחרי, לאחר שהתותחים יפסיקו לרעום". עוד לדבריו, "מבחינת התיירות הנכנסת, קיימת דממה מוחלטת ואנו תקווה שגם בקטגוריה זו נזכה לראות בקרוב התעוררות, אך היא תלויה ומושפעת בעיקרה בסוגיה הביטחונית".

באשר לשנת 2024, אמסלם מביע תקווה לשנה טובה. "אם עליי להמר מה יהיה מצבנו  בשנת 2024, אני אופטימי ומאמין שעם ישראל הוא עם חזק חפץ חיים וחרף הפצעים העמוקים, שנת 2024 תהיה שנה טובה יותר משנת 2023. בתפילה שזהו, לא יהיו יותר מחירים, לא של חיילי צה"ל, לא של הפצועים, לא של החטופים ולא של האזרחים. עם ישראל חי״.

יעקב אמסלם: צילום: דניאל אביגדוריעקב אמסלם: צילום: דניאל אביגדור

אייה מגן, מנכ"לית תלמה נסיעות מצביעה אף היא על התעוררות. "עכשיו שוב מתחילה האטה בגלל הסמיכות לכריסמס, אבל בהחלט נרשמו ביקושים יותר גבוהים בקרב הנוסעים העסקיים בשבועות האחרונים". 

אייה מגן. צילום: יחצאייה מגן. צילום: יחצ

יואב קרני, מנכ"ל קבוצת סיגנל טורס סבור שמגמת התחלת התנועה תימשך גם בינואר. "בחודש דצמבר יש עליה בביקושים במגזר העסקי. אנחנו צופים שהעליה תימשך גם בינואר, בין השאר, לאור הודעתן המבורכת של חברות זרות על חזרתן לישראל. לעומת זאת, במגזר הפרטי הביקושים עדיין אינם גבוהים עקב המצב הביטחוני ולאור מחירי הטיסות הגבוהים. עם זאת, יש התעניינות מצד לקוחות לגבי יציאה לחופשות ברבעון הראשון של 2024 ובמיוחד לקראת פסח".

יואב קרני.צילום: יחציואב קרני.צילום: יחצ

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אופיר טורסאיסתאסיגנל טורסג'יל פרץאמסלם טורסתלמה שלמה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: