פלטפורמת המסחר האלקטרוני גרופר שמכרה קופונים ודילים בתיירות נסגרת
כזכור, חברת מליסרון רכשה את GROO לפני כשנתיים וחצי תמורת כ-57 מיליון שקל מקרן סקיי. האתר המקוון שמכר בין היתר קופונים בתחום התיירות, עבד גם עם חברות נסיעות ותיירות ישראליות יפסיק לפעול ב-31/12/23
עוד אתר מסחר מקוון מגיע לסיום דרכו, אך הפעם עם השלכות גם על ענף התיירות והנסיעות.
קבוצת מליסרון שנמצאת בשליטת ליאורה עופר, הודיעה על סגירת פלטפורמת הסחר המקוון גרופר-GROO (לשעבר גרופון) ב-31/12/2023.
אתר המסחר האלקטרוני הידוע שכאתר הקופונים והדילים הגדול בישראל, מכר בין היתר קופונים ודילים בתחומי התיירות, הפנאי, ומוצרי צריכה והערכות הן היא כי ענף התיירות גלגל עשרות מיליוני שקלים באמצעותו. לא מעט חברות תיירות ונסיעות בולטות בישראל עבדו עם אתר GROO ומעניין יהיה לראות כעת את ההשלכות של סגירת האתר.
במהלך היממה האחרונה כאשר החלו שמועות על הכוונה לסגור את האתר, מנהלי הכספים ומנכ"לי חברות תיירות החלו לבדוק את מצבם הכספי מול האתר, כאשר ברור לכל כי מליסרון שהינה חברה בורסאית ותיקה וחזקה תעמוד בכל ההתחייבויות שיש לה מול הגופים השונים.
מליסרון פרסמה הודעה בה היא מציינת כי כל הלקוחות המחזיקים בשובר יוכלו לממש את רכישתם וכי תמשיך לתת שירות מלא ללקקוחותיה גם לאחר סגירת האתר.
מליסרון רכשה את קבוצת גרופר בשנת 2021 מקרן סקיי, גרופון ארה"ב, והתכוונה להשקיע בחברה כ-40 מיליון שקל נוספים.
בדוחות הכספיים של מליסרון אין הפרדה לפעילות של גרופר כך שלא ניתן לדעת בוודאות באיזה היקפים פעל האתר וכמה הפסד רשם בפעילות של GROO. מה שברור הוא שהפעילות לא הייתה מהותית מבחינת חברת מליסרון שהודיעה כי: "הפעילות המסחרית שמוקדה בעולמות הפנאי והתיירות חסרת כדאיות כלכלית וסבלה משינויים בסביבה העסקית, בפרט בתחום התיירות שנפגע במלחמה".
כזכור, בתחילת השבוע הודיעה גם חברת עזריאלי על סגירת אתר המסחר המקוון שלה.