אא

להרגיש בטוח, להירגע ולנוח: מרכזי הספא בריזורטים הבולטים של מזרח אירופה

התקופה האחרונה הכניסה לחיינו שיקול נוסף בבחירת יעד החופשה שלנו: כזה שיהיה בטוח, ללא אזהרות מסע חריגות וללא חשש. ריכזנו עבורכם את מרכזי הספא בריזורטים ביעדים הכי ידידותיים לישראלים בליטא, הונגריה, סלובקיה וצ׳כיה. בשיתוף ESPA - ארגון הספא האירופי, European Union ו-Mirabilia

Luhavacovice (צילום: ESPA) Luhavacovice (צילום: ESPA)

הזמנים הלחוצים שכולנו עוברים בימים אלה מחדדים עוד יותר עד כמה הגוף שלנו – והנפש שלנו זקוקים למנוחה, להירפא ולישון טוב יותר. אחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת היא באמצעות ביקור במרכזי הספא הבולטים של מזרח אירופה בהם ניתן למצוא שילוב של מלונות ספא מודרניים וקלאסיים.

ליטא Lithuania 

מנמלי התעופה של וילנה וקובנה, קל להגיע לעיירות הספא דרוסקינינקאי ולבירשטונס. מדובר בעיירות ספא מסורתיות עם יערות עבותים ואזורים ירוקים סביב אתרי הנופש. שתיהן מציעות שילוב של מלונות ספא מודרניים וקלאסיים.

דרוסקינינקאי - Droskonka

עיר הריזורטים העתיקה והגדולה בליטא ידועה במרחצאות בעלי הסגולות הרפואיות ובמרכזי הספא המתחדשים התורמים לגוף ולנפש כבר יותר מ-225 שנים.

תוכלו לחוות כאן אמבטיות בוץ וטיפולי אבן ענבר, להשתתף בטקסי סאונה מסורתיים ולחוש סילוני מים. מגוון רחב של עיסויים וטיפולי ריפוי מועילים, והכל למצוא בעיר אחת.

צילום: ESPAצילום: ESPA

הטיפולים מתבססים על ה"מתנות" שהטבע העניק לנו: מלח, דבש, תמציות אורן, חימר, שמנים ואפילו חמצן. בדרוסקינינקאי גם מבחר גדול של בתי הבראה ומרכזי ספא המציעים אמבטיות מלאות במים מינרליים. אפילו רחצה של כמה דקות בתוספת שמנים אתריים אקליפטוס, ברגמוט או פצ'ולי תרענן את הגוף ואת הנשמה, ותספק יתרונות בריאותיים לגוף.

כבר בימי קדם, אנשים טיפלו בכאב בעזרת אמבטיות בוץ. תושבי מדינות הים התיכון עדיין נהנים ממתחמי בוץ כמו ים המלח, המושכים תיירים מכל העולם. וגם כאן בדרוסקינינקאי תמצאו את הבוץ שיתרונותיו רבים.

צילום: ESPAצילום: ESPA

בוץ מרפא דלקות, משפר את העור ונחשב למרפא אלרגיות, מחלות אוטואימוניות, מחלות מפרקים, שרירים, מערכת העיכול והעצבים כמו גם מחלות גניקולוגיות ואורולוגיות.

הפעילויות המוצעות בדרוסקינינקאי הן מעבר לטיפולי הספא וטיולים בעיירה השלווה. חובבי השלג יוכלו לצאת אל מדרונות הפארק המושלג בחורף, או להסתובב בשבילי הטבע של העיר על מגלשיים. בקיץ, עולם חדש ואחר של פעילויות נגלה וכולל שייט קיאקים, אופני יער, אופני הרים, אומגה וגולף.

בריסטונאס - Birstonas

עיירת ספא מפתיעה נוספת ואלגנטית בליטא, עם מסלולי הליכה, ומזרקות מים מינרליים היא בריסטונאס. כאן תמצאו שני מלונות ספא טרנדיים במיוחד. אחד הוא EGO SPA, למי שנהנתנות היא לא מילה גסה עבורו.

Ego Spa. צילום: ESPAEgo Spa. צילום: ESPA

צילום: ESPAצילום: ESPA

המלון מעוצב בסגנון ארט דקו פוסט מודרני צבעוני. תמצאו כאן עולם מעורר השראה ומואר, שבו אין משמעות למשקל של חיי היומיום ולא לשגרת המציאות.

תמצאו כאן טקסי ספא מקוריים לגברים ולנשים עם מוצרי קוסמטיקה יוקרתיים, וגם פעילויות מחוץ למלון כדוגמת גן פסלים יוקרתי.

מלון נוסף ששווה להכיר הוא  Vytautas Mineral SPA - מתחם בריאות ונופש המוקף בפארקים יוצא דופן ביופיים. כוח המים המינרליים, הידועים בתכונות הריפוי הייחודיות שלהם ומועילים לבריאות, משלבים מסורות של טיפולי ספא, סביבה טבעית מרגיעה וטיפולים מרעננים.

צילום: ESPAצילום: ESPA

מכלול הטיפולים כאן יעניק לכם שלווה פנימית ויאפשר לגוף להירגע ולאגור אנרגיה. אזור הספא כולל אמבטיות מינרלים, חדרי עיסוי וטיפולי יופי ומתחם בריכה וסאונה.

תוכלו להתרענן בבריכת המים המינרליים המאובזרת בסילוני עיסוי ומפלים או בג'קוזי, להתנסות באמבט האדים ובאמבטיות מלח.

פעילויות ספא, פילינג גוף, אמבטיות ייחודיות ועיסויים אישיים יעזרו לכם להחזיר את הכוח ואת החיוך לפנים.

לאחר הטיפולים תוכלו ליהנות ממטבח אירופאי מעולה המבוסס על מוצרי איכות מחוות מקומיות. במלון 164 חדרים בעיצוב וברמות אירוח שונות.

באזור המלון תוכלו לצאת לטיול אופניים בין עצי האורן, לספוג את השמש על החוף בעונה, במרחק צעדים ספורים מהמתחם, ולצאת לטבול במי האגם הצלולים.

בפארק Vytautas שבאזור תמצאו בניין לבן בן קומה אחת עם חלונות גדולים. כסאות נוח עם מזרקות סביב בריכת המים המלוחים ממתינים לכם במתחם שהכניסה אליו ללא ללא תשלום.

הרופאים טוענים שהמים המינרליים כאן מסייעים לעור. נצלו את ההזדמנות לשכב בנוחות לפחות עשרים דקות בסביבה יפה ושקטה בהאזנה רק לרחשי המים.

צילום: ESPAצילום: ESPA

אטרקציה נוספת באזור היא מגדל התצפית, שהוא המגדל הגבוה ביותר בליטא. מיקום המגדל נבחר עוד בשנת 1997 כאשר הממשלה הליטאית אישרה את התכנון של הפארק האזורי. התצפית הפנורמית תאפשר לכם לראות חלקים נרחבים מליטא, נהרות, הרים והכל באוויר מדהים.

צ'כיה Czechia

לוהאשביצ'ה -Luhačovice

זהו הספא הרביעי בגודלו ואחד היפים ביותר בצ'כיה. הוא נמצא בעמק ציורי בטבע, באזור הקרפאטים. מעיינות ריפוי ייחודיים הפכו את המקום לספא הטוב באירופה בטיפול במחלות בדרכי הנשימה ובמחלות אחרות.

צילום: ESPAצילום: ESPA

חברת Spa Luhačovice היא חברת הספא הגדולה ביותר באזור והיא פועלת לשיפור דרכי הנשימה והעיכול, טיפול בסוכרת ובעיות שרירים כבר יותר מ-300 שנה.

במקום תמצאו גם שלל אירועי תרבות. קונצרטים, הופעות ופסטיבלים בינלאומיים. מסלולי תיירות מסומנים סביב המלון, הליכות בפארק וטיולי אופניים. פעילויות ספורט כגון טניס, מיני גולף, סקווש, באולינג, ורכיבה על סוסים תמצאו גם כן בסמוך.

תמצאו כאן גם פעילות המשלבת מציאות מדומה, בשילוב אוזניות המצוידות בתוכנה שפותחה במיוחד. השימוש מאוד פשוט ואינטואיטיבי. בלחיצה אחת תיכנסו לעולם שבו אתם המטופלים שולטים בטיפול. שיתוף הפעולה מאפשר הזדמנות ייחודית לנצל את הטכנולוגיה המודרנית שהופכת את הפעילות הגופנית לקלה, מהנה וללא כאבים עבור המטופלים שלנו.

צילום: ESPAצילום: ESPA

מכאן נמשיך לעיירת הספא אנסנה מריאנסקה לאזנה, הנחשבת לאתר מורשת עולמי של אונסק"ו. בשנת 1812, בית המרחץ הראשון שהתחיל את מסורת מוצלחת של אתרי ספא נבנה במקום הזה, ולאחר מכן הורחב והפך למה שהוא כיום מלון ספא הבריאות Centrální Lázně .

אפשרות נוספת עם טאץ' היסטורי היא מלון Pacifik Health Spa בו תמצאו את הארכיטקטורה הייחודית בסגנון ארט נובו, והכל במיקום מרכזי למדי.

 

הוויז, הונגריה - Heviz

העיר הסמוכה שוכנת בדרום מערב הונגריה בקרבת אגם הוויז, הידוע כמרכז מעיינות חמים טבעיים ייחודיים, מה שהופך את העיר ליעד תיירותי מבוקש ביותר בהונגריה אחרי בודפשט. הוויז נמצאת במרחק כשעתיים נסיעה מבודפשט, ובה אגם בלטון הנחשב לאגם הגדול ביותר במרכז אירופה. הוא מציע סביבה טבעית של נופים קסומים עם פעילויות אקטיביות לכל המשפחה, מרחצאות מרפא ואטרקציות לכל המשפחה.

אגם הוויז (Hévíz), האגם התרמי הגדול ביותר בעולם והוא ממוקם בקצה המערבי של אגם בלטון. במשך עשרות דורות מי האגם ידועים בסגולות הרפואיים שלהם, תודות למינרלים הייחודיים המופרשים אליהם מהקרקעית והסביבה. סביב האגם הוקמו שלל בתי מלון המציעים טיפולים מסורתיים ותוכניות לקידום בריאות הגוף והנפש. הוויז מוקפת בכפרים ציוריים, אזורי חקלאות ריחניים ואווירה פסטורלית.

קורל וקניןקורל וקנין

קורל וקניןקורל וקנין

עוד על Heviz בהיילייטס של קורל וקנין שיצאה לסקר עם פספורטניוז את מגוון אפשרויות הספא בהונגריה.

סלובקיה - Slovakia

עיירת הספא המפורסמת בעולם, Piešťany בסלובקיה, ממוקמת למרגלות ההרים והאגמים עם המים בעלי הסגולות הרפואיות והבוץ הגופרתי הרפואי. לבוץ ולמים השפעות טיפוליות יוצאות דופן על הפרעות תנועה, וסגולותיהם ידועות ברחבי העולם.

צילום: ESPAצילום: ESPA

אתר הספא והמרפא בפישטני הסלובקי הגדול והמצליח ביותר. מעיינות מינרליים חמים (67°-69°C) עם 1,500 מ"ג מינרלים לליטר ובוץ רפואי גופרתי הביאו להתפתחות תעשיית הספא ובניית מתקנים טיפוליים באזור. למרבצי הבוץ השפעות טיפוליות יוצאות דופן על הפרעות ראומטיות ונוירולוגיות.

הפארק של Kúpeľný ostrov (אי הספא) עם המזרקות והפסלים הרבים נמצאים בלב לבו של נוף מרהיב, ובמרכזו בריכת שחייה תרמית באוויר הפתוח, רשת של מלונות ספא, מתקני בריאות ומתקני ספורט. תמצאו כאן גם מגרש גולף, מגרשי טניס ומגרש כדורעף חופים. בנוסף עוברים באזור זה שבילי רכיבה על אופניים וריצה.

מרכז הספא החברתי מספק תוכניות תרבותיות ואמנותיות מז'אנרים שונים, פסטיבלי תיאטרון וטיולי  אדריכלות.

צילום: ESPAצילום: ESPA

ספא אפרודיטה ראג'קה טפליצה ממוקם בתוך הסביבה הטבעית הציורית של גבעות מאלה פאטרה וסטראזובסקה. בספא מים תרמיים בעלי סגולות רפואיות בטמפרטורה קבועה של 38 מעלות צלזיוס, שהשפעתם ידועה מאז המאה ה-14. רחצה במים התרמיים תסייע לכל הגוף לכבות ולהירגע.

הספא מציע סטנדרטים של אירוח של 3-5 כוכבים בבתי המלון באזור, שירותי בריאות רפואיים ומגוון תוכניות ריפוי, הרפיה ויופי. ניתן ליהנות מהספא בכל עונה.

ספא אפרודיטה מציע סוגים שונים של עיסויים, הידרותרפיה, אלקטרותרפיה, סאונה, מניקור, פדיקור ומרכז סטיילינג טרנדי. האטרקציות באזור הן הבריכות הפנימיות והחיצוניות, המוקפות בארכיטקטורה עתיקה מפוארת.

האוכל הנהדר במסעדת המלון, אולם האירועים אפולו שליד הבריכות החיצוניות, ואולם קברט אפרודיטה הם מרכז מצוין לכנסים ואירועי חברה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ESPAספא

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: