אא

לפחות 15 הרוגים ועשרות פצועים באירוע ירי סמוך לרובע היהודי בפראג

המשטרה הצ'כית מעדכנת על נפגעים רבים באירוע ירי באוניברסיטה בעיר העתיקה של פראג, שנסיבותיו עדיין נבדקות. המבנה בכיכר ליד הרובע היהודי פונה. היורה חוסל או שם קץ לחייו, כמה סטודנטים ניצלו בזכות שנעלו עצמם בחדריהם. ראש הממשלה הצ'כי ביטל את תוכניותיו וחזר לבירה. משרד החוץ: "נכון לרגע זה אין עדכונים על ישראלים. האירוע עדיין בבדיקה"

אירוע ירי בפראג (צילום: @PolicieCZ) אירוע ירי בפראג (צילום: @PolicieCZ)

אירוע ירי קשה באחת מבירות אירופה הבטוחות. סמוך לשעה 17:00 הערב (חמישי), כך מדווחת המשטרה בצ'כיה, התרחש אירוע ירי באוניברסיטה במרכז העיר, באזור העיר העתיקה. במקום לפחות כ-15 הרוגים ופצועים רבים, כך על פי דיווח רשמי.

ראש הממשלה הצ'כי פטר פיאלה שהיה בביקור מחוץ לפראג, חוזר בשעה זו לעיר. "ביטלתי את המשך תוכניותיי ואני חוזר לפראג. אני בקשר עם שר הפנים ועם כוחות הביטחון שאני מבקש מכולם להקפיד על הוראותיהם".

זהות ההרוגים והפצועים כמו גם המניע למעשה טרם ידועים, אך על פי המשטרה היורה איננו בין החיים ויכול להיות כי הוא שם קץ לחייו.

המשטרה מעדכנת כי היא בשליטה מלאה על האירוע והאזור כולו נחסם לתנועה. עוד מסרה כי לא ידוע בשלב זה האם היורה משתייך לארגון טרור כזה או אחר. 

משרד החוץ: "נכון לרגע זה אין עדכונים על ישראלים. האירוע עדיין בבדיקה".

צ'כיה נחשבת גם כיום למדינה "ירוקה" ללא אזהרת מסע עבור הנוסעים הישראלים, בניגוד למדינות רבות שאזהרת המסע אליהן הוחמרה בעקבות המלחמה.

המגיבים הצ'כים ברשתות החברתיות המומים. בין היתר כתבו תגובות בסגנון "מי היה מאמין שדבר כזה יכול להגיע אלינו" ו"לא חשבנו שאירועים כאלה יכולים לקרות גם אצלנו". המגיבים שיבחו את עבודת המשטרה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: צ'כיהפראג

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: