אא

מוקפץ למעלה: 3 מסעדות שוות בפוקט תאילנד. בקרוב טיסות ישירות

אל על הודיעה הבוקר (ה') על חידוש טיסותיה הישירות לפוקט שבתאילנד. אז הנה 3 מסעדות לא פחות ממעולות (טעמנו) שלא כדאי להחמיץ באי

פוקט, תאילנד. צילום: ספיר פרץ פוקט, תאילנד. צילום: ספיר פרץ

כל בר דעת עם אוריינטציה קולינרית משובחת, יאמר לכם שאין על האוכל התאילנדי. ואכן, בכל המסעדות בהן אכלנו ברחבי האי פוקט שבתאילנד, האוכל היה לא פחות מאלוהי. הכל טרי, מתובל, חריף, מגוון ובעיקר זול ביחס למחירים המוכרים לנו מארץ הקודש. 

ולמה דווקא פוקט? אל על הודיעה הבוקר (ה') על החזרת קו הטיסות הישיר שלה לפוקט החל מ-1 בפברואר הקרוב. לרגל החזרת הטיסות הישירות, הנה 3 מסעדות מומלצות שלא כדאי לפספס כשמגיעים לפוקט, בין אם בטיסה הראשונה של אל על להתאווררות ביעד ובין אם ליום שאחרי המלחמה:

Baan Rim Pa

במיקום אולי הכי יפה בפוקט, גבוה על קצה צוק המשקיף לים אנדמן (ים התחום ממזרח על ידי תאילנד מלזיה ומיאנמר התוחמת אותו גם מצפון). לכל שולחן במסעדה הזו יש נוף עוצר נשימה לים הכחול הפתוח שנעשה מפעים במיוחד בשקיעה.
מסעדת baan rim pa פוקט. צילום: ספיר פרץמסעדת baan rim pa פוקט. צילום: ספיר פרץ
כמו הנוף, גם האווירה במסעדה מחשמלת במיוחד לעת ערביים. העיצוב של המסעדה הוא בסגנון תאילנדי עם הרבה עץ טיק ובדי משי. יש גם פסנתר כנף + פסנתרן, בר קוקטיילים ומרתף יינות. אבל הכי חשוב, התפריט המצוין שלא כדאי להחמיץ אותו כשמגיעים לפוקט. מה כולל התפריט? פירות ים טריים, מנות תאילנדיות קלאסיות כמו פאד תאי, מרק טום יאם, לובסטר פוקט וקארי מסמאן. יש גם אופציות לצמחונים.
מסעדת baan rim pa פוקט. צילום: ספיר פרץמסעדת baan rim pa פוקט. צילום: ספיר פרץ

מסעדת baan rim pa פוקט. צילום: ספיר פרץמסעדת baan rim pa פוקט. צילום: ספיר פרץ
baanrimpa.com/thai-restaurant-kalim

SUAY

מאז נפתחה לפני מספר שנים, אומרים עליה שהיא אחת המסעדות המובילות בפוקט, אז קפצנו לדגום ועפנו. התפריט על טהרת המטבח התאילנדי, מגוון ויצירתי. החל ממנות פתיחה מצוינות, עבור במנות סושי מיוחדות, מרקים וסלטים תאילנדים פיקנטיים ועד מנות עיקריות נהדרות של חזה אווז, דגים, בשרים ומנות לצמחוניים. יש גם מבחר נאה בגזרת הקינוחים והכל מצולחת ברמת מישלן ולא בכדי. המסעדה, שפתוחה בין מהשעה 16:00 ועד 23:00, זכתה 4 שנים ברציפות בצלחת מישלן.

מאחורי המסעדה עומד השף-סלב, Tammasak (Noi) Chootong הזוכה לשבחים על "היצירתיות הקולינרית שלו אותה תיעל להכנסת טכניקות אירופאיות למנות תאילנדיות מסורתיות וליצירת טעמים נועזים וחצופים", כך נכתב עליו.

suayrestaurant.com/suay-cherngtalay 

מסעדת SUAY פוקט. צילום: ספיר פרץמסעדת SUAY פוקט. צילום: ספיר פרץ

מסעדת SUAY פוקט. צילום: ספיר פרץמסעדת SUAY פוקט. צילום: ספיר פרץ
Blue Elephant

מאחורי ה-Elephant Blue, אחת המסעדות המוכרות והוותיקות בפוקט, עומדת השפית Nooror Somany Steppe שהמוטו שלה הוא: "אי אפשר להכין אוכל תאילנדי טוב בלי מרכיבים תאילנדיים טובים".

סיפור של "הפיל הכחול" מתחיל אי שם בשנות ה-70 של המאה הקודמת כשהשפית Nooror פוגשת את קארל סטפה, סוחר אמנות בלגי ואיש עסקים בעל חזון, בזמן שלמדה בבלגיה. אחרי שהתחתנו, השניים פתחו את "הפיל הכחול" הראשון בשנת 1980 בבריסל יחד עם שותפים תאילנדים.

מסעדת הפיל הכחול, פוקט תאילנד. צילום: shutterstockמסעדת הפיל הכחול, פוקט תאילנד. צילום: shutterstock

מסעדת הפיל הכחול, פוקט תאילנד. צילום: shutterstockמסעדת הפיל הכחול, פוקט תאילנד. צילום: shutterstock
לבסוף, השפית חזרה למולדתה והרחיבה בה את עסקיה הקולינריים. בשנת 2002 פתחה מסעדת "הפיל הכחול" ובית ספר לבישול בבנגקוק ובשנת 2010 פתחה את הסניף בפוקט. במקביל, פתחה מפעל לייצור מוצרי מזון אותם היא מייצאת לכ-45 מדינות. אפשר למצוא את המוצרים שלה גם בדיוטי פרי בשדה התעופה הבינלאומי בבנגקוק.

התפריט של הפיל הכחול עשיר ומגוון מאוד והכל כל כך מתובל וטעים.

blueelephant.com/restaurant/phuket 

מסעדת הפיל הכחול, פוקט תאילנד. צילום: shutterstockמסעדת הפיל הכחול, פוקט תאילנד. צילום: shutterstock

נזכיר כי המטה ללוחמה בטרור פרסם באחרונה אזהרת מסע לכ-80 מדינות סובב עולם בהן גם תאילנד, לגביה חלה אזהרת מסע בדרגת איום משולבת. על פי המל"ל, לא כל תאילנד מהווה איום לישראלים. מחוזות Yala, Sungkla, Pattani Narathiwat, הנמצאים בדרום המדינה. "בדרום תאילנד מתקיימת פעילות טרור של מילציות מקומיות, בפרט במחוזות 'הדרום העמוק', הסמוכים למלזיה, בראשם עומד ארגון ה-BRN, המבצע עשרות פיגועים בשנה. לאור זאת, קיים סיכון לישראלים אשר שוהים/מבקרים במחוזות Yala, Sungkla, Pattani, Narathiwat, הנמצאים בדרום תאילנד", כך על פי המל"ל שמבהיר כי רמת האיום באזורים אלה היא רמת איום גבוהה (רמה 4) ומומלץ לא להגיע אליהם. מנגד, המל"ל לא כולל באזהרת המסע את שאר שטחי תאילנד בהם גם פוקט ושאר האיים האהובים על הישראלים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אל עלתאילנדפוקט

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: