תל אביב 24°c
ניו יורק 19°c
לונדון 9°c
פריז 12°c
ברלין 14°c
אתונה 19°c
לרנקה 21°c
אא

"עוד מסמר לארון המתים של התיירות הנכנסת״

כך אומר ליאור גלפנד יו״ר לשכת מארגני תיירות נכנסת, על החשש בקרב אנשי התיירות כי באוצר שוקלים לבטל הפטור מהמע"מ החל כיום על תיירים: ״זה כאילו שיושבים באוצר אנשים מנותקי מציאות בכל הקשור לענף התיירות"

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

זעם וחשש בקרב אנשי התיירות הנכנסת בישראל על רקע האפשרות שעלתה באוצר לבטל את הפטור ממע"מ שחל היום על תיירים וכל זאת בזמן שתיירים כלל לא מגיעים לישראל על רקע מלחמת ״חרבות ברזל״.

ליאור גלפנד יו"ר לשכת מארגני תיירות נכנסת, אמר לפספורטניוז בנושא: "עוד מסמר לארון המתים של התיירות הנכנסת ופרנסי המדינה כדאי שיתעוררו לפני שאנחנו נצטרך לעשות הסבה מקצועית. הם עוד מעלים את אפשרות הזו כאשר כלל אין תיירים, זה בערך כמו לדרוך על גוויה למרות שלא הייתי רוצה להשתמש במונח הזה. אנחנו עכשיו צריכים להצדיק את הוצאות המלחמה, במקום ללכת למשרד של אורית סטרוק ולבקש ממנה את הכסף, קל להגיד, בוא נעלה את מחירי התיירים בישראל שעוד בכלל לא שוקלים להגיע לכאן. מדובר בהתנהלות הזויה".

גלפנד ממשיך ואומר: "אנחנו מנסים לשמר במעט עובדים שנשארו במשרדים את מה שאפשר מבחינת קשרי עבודה בחו"ל. אני משער שהתגובה, כאשר תגיע, שישמעו שמחיר החבילה יעלה גם ב-17%, יגידו לנו, לכו חפשו את עצמכם. זה כמו שתחליט על מס שלוף מהשרוול לתושבי ישראל. אז פה תהיה מהפכה, אנשים יצאו לרחובות. להיטפל לתיירים זה כמו להוציא את הבעיה החוצה. לא מבינים שהבעיה תחזור פנימה כי אותם 40,000 משרות שמתפרנסות מענף התיירות הנכנסת הם ילכו לקבל דמי אבטלה".

ליאור גלפנד. צילום: חן גליליליאור גלפנד. צילום: חן גלילי

גלפנד מוסיף ואומר על תכנית האוצר: "אפס מחשבה לטווח רחוק, יש פה בעיה שצריך לפתור אותה, אז מה עושים, אומרים, בוא נלך לתייר הפראייר וננסה להוציא ממנו כסף. אני לא מצליח להבין את תפיסת העולם הזו. זה כאילו יושבים באוצר אנשים מנותקי מציאות בכל הקשור לענף התיירות".

למרות זאת, גלפנד שומר על אופטימיות ומאמין ששר התיירות כץ יסיר שוב את הרעיון הזה מהפרק: "אנחנו אמורים לשבת השבוע עם השר, שהצליח לבטל את הגזרה של פטור ממע"מ זמן קצר לאחר שנכנס לתפקידו. זה היה ההישג שלו. אני מקווה מאוד שהשר כץ יפעיל כל כוחו בתוך הממשלה להעיף את השטות הזו מסדר היום. אנחנו עוד מחכים לסיפור מתווה הפיצוי הכספי ולדעת מה הולכים לעשות עם 150 חברות בשני הרבעונים הקרובים".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראלליאור גלפנד

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: