אא

מהעממי עד ליוקרתי: 5 הרכבים החשמליים המעניינים ביותר שעלו על כבישי הארץ ב-2023

בחרנו עבורכם 5 דגמי רכבים מסקרנים ומעניינים ששעלו בשנה האחרונה על כבישי ישראל

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

1. קיה נירו

נתחיל את המסע שלנו בסדר כרונולוגי.

בפברואר הגיע ארצה רכב עממי שהשוק הישראלי ציפה בכיליון עיניים לבואו. מדובר בקיה נירו מהדור השני, שהגיעה בשתי גרסאות: פלאג אין וחשמלית. יש הטוענים שמדובר רק במתיחת פנים מהותית - והשינויים הם עיצוביים באופן כמעט מוחלט. בגרסת הפלאגאין, הנירו עברה שיפור בהשוואה לדגם היוצא, דוגמת מושב נהג חשמלי נוח יותר, בידוד רעשים מוצלח יותר, ועיצוב עדכני. מערכת ההינע שלה דומה לנירו הקודמת, ויש לה טווח נסיעה חשמלי מוצהר של כ-61 ק"מ - כאשר אני הגעתי איתה לטווח מרשים של 55 ק"מ. בגרסה החשמלית של הקיה נירו החדשה, המכונית שומרת על רוב הנתונים הטכניים של הגרסה הקודמת, עם 204 כוחות סוס, הנעה קדמית וטווח חשמלי מוצהר של 460 ק"מ. היא כוללת עיצוב חדש לגמרי, בהתאם לקו העדכני של היצרנית. יש לה מראה מודרני ונעים מבחוץ ומבפנים, והיא מספקת כמצופה חוויית נסיעה יומיומית מהנה ללא שום יומרות ספורטיביות.

צילום: יחצצילום: יחצ

 2. מרצדס EQS-SUV

מסגמנט אחר לחלוטין, במאי 2023 הגיע ארצה הרכב החשמלי הכי יוקרתי שיש - מרצדס  EQS-SUV. במחיר התחלתי של 990 אלף שקל, הנעה כפולה ואפשרות להזמנה כרכב 7 מקומות, ה-EQS-SUV החשמלי הוא חלומו הרטוב של כל חובב רכבי יוקרה חשמליים באשר הוא. כפי שניתן להבין משמו, הדגם מבוסס על מרצדס EQS – אך מגיע בתצורה של קרוסאובר רחב וגבוה, ולא רכב מנהלים ארוך ונמוך. למרות מימדיו הגדולים, בגרסה הבכירה (לה 544 כוחות סוס), הרכב יכול להאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 4.6 שניות בלבד.

צילום: יחצצילום: יחצ

3. יונדאי איוניק 6

ימים בודדים לאחר השקת קרוסאובר העלית של מרצדס בנץ, הגיע אלינו רכב מדובר לא פחות - יונדאי איוניק 6. הדגם הזה הוא הראשון מבית קונצרן יונדאי שקורא תיגר על המלכה הבלתי מעורערת של עולם הרכב החשמלי - טסלה מודל 3. מאז השקתו העולמית הוא גרף שלל פרסים, כולל הרכב החשמלי בעל קצב הטעינה המהיר ביותר, ורכב השנה בתערוכת הרכב של ניו יורק. מדובר במכונית שמעוצבת באופן עתידני משהו, עם יכולות עוצמתיות וקריצה לצד הספורטיבי. וכפי שכבר הזכרנו, קצב הטעינה המהירה שלה - מהמהירים ביותר בעולם הרכב החשמלי (עד 350 קילוואט, בעמדה תומכת) - בהחלט הופך אותה לאחד הרכבים שיותר כיף להגיע איתו לעמדת הטעינה.

צילום: יחצצילום: יחצ

4. MG Marvel R

כעת, נעבור למתחרות מסין: בחודש יוני, קצת אחרי ההשקה של MG4 ו-MG5 החשמליות, נחתה בישראל מכונית מדוברת נוספת - MG Marvel R. מדובר בקרוסאובר החשמלי הכי יוקרתי של היצרנית עד כה, שחיכו לייבוא מסודר שלו ארצה מאז השקתו ב-2021. מדובר בקרוסאובר גבוה ורחב, מאובזר מאוד, ועם הרבה מקום אחסון בשני תאי המטען שלו (מלפנים ומאחור).

צילום: יחצצילום: יחצ

5. BYD דולפין

אחרון חביב הוא דגם של מותג סיני שירד לראשונה מהאנייה ב-2022 ומאז מוביל את טבלת המכירות החשמלית בארץ. מדובר במכונית החדשה ביותר של מותג BYD בארץ - BYD דולפין. היצע של 4 דגמים חשמליים בארץ תוך פחות משנה לתחילת הפעילות הוא לא עניין של מה בכך, והדולפין הוא הדגם הזול ביותר מתוך המבחר הקיים. עם עיצוב בהשראת הטבע הימי, חוויית נהיגה נוחה, שפע של מערכות בטיחות ואבזור מפנק - BYD דולפין זכה במקום של כבוד ברשימה. כעת נותר רק לחכות לדגמים המעניינים שתביא עמה שנת 2024. 

לחדשות נוספות מהארץ והעולם:
מדור הרכב של פספורטניוז

צילום: יחצצילום: יחצ

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: רכב

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: