אא

ישראלי זה הכי הכי: 6 מסעדות שוות שחרטו על דגלן שימוש בחומרי גלם כחול לבן

בחרנו לפרגן ל-6 מסעדות ישראליות שעושות שימוש בחומרי גלם מקומיים תוצרת כחול-לבן מהם הן מייצרות תפריטים מופלאים

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

קלארו

האוכל של קלארו, בהובלת שמואלי והשף בפועל טל פייגנבאום, מבקש לספר את הסיפור של המגדלים והיצרנים הישראלים. השניים חוקרים את הארץ לרוחבה ואורכה מאז פתיחת המסעדה כדי למצוא חקלאים לעבוד איתם ולקדם כמה שיותר את החקלאות המקומית. בכל יום יוצאים ממסעדת קלארו להביא תוצרת טרייה מהחקלאים איתם הם עובדים. התפריט מבוסס על קונספט הפארם טו טייבל מתוך חקלאות ישראלית נטו, יצרני גבינות ויצרני שמן זית מקומיים. אחד הדברים הידועים בתפריט של קלארו היה ירק החודש בו שמואלי היה לוקח ירק ומנציח אותו בשלל מנות מדהימות או משיק תפריטים בהשראת רמת הגולן והרי יהודה או הנגב עם מנות כמו קרם סקורדליה, פטה כבשים, בצל צרוב, צ'יפס ארטישוק או קרפציו עגבניות ממשק גוזן שבעוטף עזה. מגש הטלה של קלארו לדוגמה, מספר את סיפור המטבח הישראלי כולו: צוואר טלה, פיתות קטנות טריות, ירקות כבושים, יוגורט מקומי, מטבוחה, ועשבי תיבול טריים. ואם כבר מתוק אז עגבניות וגבינת נוגה בדבש, מרמלדת בייבי עגבניות, גבינת עופרי רכה בדבש, סורבה עגבניות וקנטוצ'יני. והכל מחקלאים ויצרנים מקומיים. מושלם. 
הארבעה 13, תל אביב.

רוטנברג

רוטנברג היא אולי המסעדה הכי מקומית שעושה אוכל הכי לא ביתי. רוטנברג ממוקמת בעמק המעיינות על גדת הירדן בצפון, לצד אתר השימור גשר הישנה ולצד גינה של 5 דונם עם חלקות ירק, בוסתן פירות, גינת תבלינים ושטחי ליקוט נרחבים. בתפריט תגלו שימוש בתוצרת מקומית של חקלאי ויצרני האזור יחד עם גידולים טריים ועונתיים מגינת המסעדה וליקוט מהסביבה הקרובה. התפריט מתחלף ומשתנה בהתאם לעונות השנה ולתנובת האדמה. כיום, רוטנברג מגישה תפריט טעימות המספר את סיפורה של פיסת ארץ זו עם 14 מנות המשתמשות בכל מה שקורה סביבם, התפריט משתנה בכל ארוחה ומשלב יינות מקומיים.
גשר הישנה, עמק המעיינות. 

צילום: אפיק גבאיצילום: אפיק גבאי

תריסר

אחרי שסגר שתי מסעדות שכולן ברוח חומרי הגלם והעונתיות, השף ענר פתח את תריסר בנמל ת"א המביאה את האוכל המקומי והשימוש בעונתיות לכדי מטבח עילי צבעוני ומורכב שיצר הצלחה מסחררת. הסיפור הקולינרי של תריסר בא לגלות מטבח מקומי המורכב מחומרי הגלם של 12 עונות בשנה ולאו דווקא 4 כמו שכולנו מכירים. לכל חודש חומרי גלם וטעמים משלו. כל מנה מתמקדת בחומר גלם אחד ומפרקת אותו לגורמים למשל, דלעת צלויה עם קרם גרעיני דלעת, סלט תמרים מטורף המורכב מתמרי ברהי צהובים פרוסים דק עם תמרי מג'הול מטוגנים בטמפורה ופרוסת גבינת פטה, קבב דג ובטן טלה מעושנת עטופים בעלה גפן עם חמאת לימון, מקינוח עלה תאנה עם קרם אנגלז עלי תאנה, קונפיטורת תאנים ותאנים טריות ועוד. חווית האכילה בתריסר מהפנטת ומעבירה כל סועד הבנה שיש פה חומרי גלם שאנחנו לא ממש מכירים, או מעולם לא שיחקנו איתם מלבד התצורה הרגילה שלהם.
נמל תל אביב, תל אביב.

צילום חיים יוסףצילום חיים יוסף

האחים, דוק ואייבי

3 המסעדות של האחים יותם ואסף דוקטור, מתהדרות בשימוש בחומרי גלם מקומיים ובהמון יצירתיות. האחים - יותר בשרנית ועממית; אייבי - מתהדרת בגריל פחמים ענק ובשימוש בדגים;  ודוק - היא אולי גן המשחקים של אסף והכי ידועה בשימוש בחומרי גלם מקומיים בצורה הכי מעניינת שאפשר. מיץ חושחש למנת שרימפס מקומי, גלידת פיטנגו, פטריות רעמת האריה צלויות על פחם עם פולנטה ביתית מתירס מקומי והקולורבי האפוי עם גבינת המאירי, הם רק טעימה קטנה מהמטבח המדהים שהמסעדה מציעה. שתי המסעדות האחרות, האחים ואייבי, מביאות מטבח מקומי מופלא לא פחות ואפילו מכולת בה ניתן לרכוש את כל החומרי הגלם שחוויתם במסעדה הממרחים, הגבינות ואפילו השתיה.
אבן גבירול 23, תל אביב.

צילום מתוך האתרצילום מתוך האתר
צילומים: אנטולי מיכאלו, יוסף חיים, אייל יסקי, אפיק גבאי

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מסעדות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: