אא

איך הפטור מויזה לארה"ב חולל מהפכה עבור יזמים ועסקים ישראלים

מאז שנות ה- 2000 ממשלות ישראל רבות ניסו לצרף את ישראל לתוכנית פטור מויזה לארצות הברית. הדרך היתה ארוכה משום שישראל לא עמדה בתנאים הבסיסים לצירופה לתוכנית. כל זה השתנה במהלך שנים 2022-2023. שינוי זה גרם למהפכה בקרב אנשי עסקים ויזמים שונים הפועלים בשוק האמריקאי // תוכן פרסומי

צילום: freepik צילום: freepik

הרקע להמפכה

במשך שנים יזמי הייטק, נדל"ן ועובדים בחברות בינלאומיות שהיו צריכים לטוס לבקר במטה החברה בארה"ב היו נתקלים בקושי גדול – של מרוץ נגד הזמן להנפקת ויזה לארצות הברית. כל אזרח ישראלי שהיה מעוניין לבקר בארה"ב לצרכים עסקיים או תיירותיים היה חייב בהנפקת ויזה לארה"ב.

בשנת 2017 ארצות הברית התחילה להקל על מועמדים רבים לויזה באמצעות מהפכה בתהליך חידוש ויזה שבמסגרתה מועמדים לויזה אשר החזיקו בעבר בויזה יכלו לבצע הליך קל ומהיר יחסית על מנת לבצע חידוש ויזה שלא הצריך מהם המתנה מייגעת והגעה לראיון אישי בשגרירות האמריקאית. עם זאת גם תהליך זה היה לרוב לוקח מספר שבועות, זמן שהוא מותרות במושגים של יזמים שצריכים להגיע לפגישה דחופה שלא ניתן לדחות אותה.

כשהחלה מגפת הקורונה בשנת 2020 כלל השגרירויות האמריקאיות בעולם נסגרו לקבלת קהל למשך שנה וחצי. מצב קיצוני זה יצר פקקים ותורי ענק בקרב המועמדים לויזה וכך נוצר המצב שישראלים שרצו לקבל ויזה חדשה נאלצו להמתין כשנה ואף הרבה יותר לקבלת ויזה חדשה. כשמדובר באנשים שמתכננים לעשות טיול זה אמנם גרם לאי נוחות והצריך שינוי בתוכניות אך עוד ניתן היה לקבל את זה.

הבעיה היותר חריפה נוצרה אצל מועמדים לויזה שהיו צריכים לטוס לצרכים עסקיים דחופים, למשל יזמי הייטק או יזמי נדלן שזיהו הזדמנות עסקית משמעותית. שם כמובן פקטור של זמן משחק תפקיד קריטי. 
 
דרך הישר או מסביב

יזמים אלו נאלצו לפנות לשגרירות האמריקאית בערוצים מיוחדים ולהגיש בקשה מיוחדת ומנומקת לסיבת הדחיפות לקבלת הויזה שלהם, פעמים רבות בקשות אלו לא היה נענות בחיוב והיזם או עובד החברה אשר נשלח מטעמה לארה"ב בדחיפות היו נאלצים לפנות למאעכרים למיניהם על מנת שיסדרו להם פגישה בהקדם בשגרירות ויצילו להם את העסקה בזמן.

צילום: freepikצילום: freepik

הפטור לויזה סוף סוף הגיע לישראל

בתחילת שנת 2023 ארה"ב הכריזה כי ישראל עומדת בתנאי בסיס החשוב של סירוב לויזה בקרב מועמדים של פחות מ- 3% וכי במידה וישראל תעמוד גם בשאר התנאים בהמשך השנה אז בספטמבר ישראל צפויה להצטרף למועדון 40 מדינות בעלות פטור מויזה לארה"ב. ישראל אכן עמדה בכל התנאים לאחר מאבקים פוליטיים ממושכים ולא מעט פשרות ביטחנויות, כגון: הסכמה לכך שפלסטינאים בעלי אזרחות אמריקאית יוכלו להיכנס לישראל ללא קושי ולשהות בישראל כמו כל אזרח אמריקאי מן השורה תקופה של 3 חודשים.

בסופו של דבר ישראל עמדה גם בתנאי זה על אף התנגדויות רבות מצד מערכת הביטחון ומצד מפלגות הימין.

ב- 20 לאוקטובר 2023 ישראל צורפה רשמית לתוכנית הפטור מויזה ואזרחים ישראלים יכולים להירשם במערכת הפטור. מערכת הפטור מויזה מאפשרת לכל אזרח המחזיק בדרכון ביומטרי להגיש בקשה פשוטה באמצעות טופס מקוון, לשלם את האגרה ותוך 72 שעות לקבל את אישור הפטור התקף למשך שנתיים לאימייל האישי של המועמד. באמצעות האישור הנל ישראלים יכולים לטוס לארה"ב ולשהות שם עד 90 יום.
 
בשתי מילים: נגיש וזול

ללא צל של ספק צירופה של ישראל לתוכנית הפטור פתחה עבור עובדי חברות בינלאומיות ועבור יזמים רבים את האפשרות להגעה באופן כמעט מידיי לארה"ב, עניין בעל משמעות כלכלית עצומה. הגעה בהתראה קצרה לארה"ב עבור אנשים שמזהים הזדמנות עסקית, כגון חתימה על חוזה עיסקה או פגישה חשובה עם לקוח הינם בעלי משמעות עצומה ובשנים עברו רבים היו מתוסכלים מכך שהם מפספסים הזדמנויות עסקיות רק בשל החסם הבירוקרטי של זמן ארוך לקבל הויזה. פטור מויזה לישראלים פתר את הבעיה הזאת לחלוטין.

החברה מתמחה בתחום של הוצאת פטור מויזה לארה"ב לישראלים

תוכן פרסומי

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תוכן פרסומי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: