אא

ריינאייר נגד האיחוד האירופי: העניק מעל 40 מיליארד אירו סובסידיות מפלות לחברות דגל האיחוד האירופי

רינאייר קוראת לנציבות האיחוד להורות לצרפת להחזיר לאלתר את חבילת הסיוע הממשלתי שהעניקה לחברת אייר פראנס ולתקן לטענתה את הנזק שנגרם לתחרות בשוק. לטענתה, בית המשפט כבר קבע במקרים אחרים הנוגעים לסיוע ממשלתי בקורונה, כי הסיוע במיליארדי אירו שקיבלו חברות תעופה אירופאיות אינו חוקי

רינאייר נגד מדיניות הסיוע הממשלתי של האיחוד האירופי.

בשבוע שעבר, פסק בית המשפט הכללי של האיחוד האירופי כי הסיוע הממשלתי שקיבלה אייר פראנס-KLM מממשלת צרפת ב-2020 ו-2021 בסה״כ של 11 מיליארד אירו אינו חוקי.

כעת, רינאייר קוראת לנציבות האירופית להורות לצרפת להחזיר לאלתר את חבילת הסיוע הממשלתי ולתקן לטענתם את הנזק שנגרם לדבריה לתחרות בשוק התעופה.

ריינאייר: "אחד ההישגים הגדולים ביותר של האיחוד האירופי הוא יצירת שוק אחד אמיתי לתחבורה אווירית. אישור הנציבות האירופית את הסיוע הצרפתי לאיר פראנס-KLM ניגש לעקרונות היסוד של חוק האיחוד האירופי, כמו עקרון אי-ההפליה על בסיס לאום. פסקי הדין של היום מאשרים שהנציבות חייבת לפעול כשומרת על מגרש המשחקים השווה בתחבורה אווירית ואינה יכולה לחתום על סיוע מדינה מפלה שהונפקה על ידי ממשלות לאומיות. התערבות בית המשפט היא ניצחון לתחרות הוגנת ולצרכנים ברחבי האיחוד האירופי. הגישה חסרת עמוד השדרה של נציבות האיחוד האירופי לסיוע המדינה מאז תחילת משבר הקורונה אפשרה למדינות לרשום צ'קים פתוחים בשם היוקרה הלאומית הדהויה. במהלך המגיפה, הוענקו במתנה מעל 40 מיליארד אירו סובסידיות מדינה מפלות לחברות דגל האיחוד האירופי. בית המשפט הכללי של האיחוד האירופי כבר קבע במקרים אחרים הנוגעים לסיוע ממשלתי במגפת הקורונה, כי מיליארדי אירו בסיוע שקיבלו SAS, לופטהנזה וחברות תעופה איטלקיות מסוימות היו בלתי חוקיים.״

עוד מציינים בחברת הלואו קוסט האירית: ״המנהל הכללי לתחרות של הנציבות האירופית עדיין לא פעל לכפות את השבת הסיוע הבלתי חוקי, וגם לא הטיל כל אמצעי לתיקון הנזק לתחרות שנגרם על ידי ממשלות שוודיה, דנמרק, גרמניה ואיטליה המעדיפות את חברות התעופה המקומיות שלהן על פני אחרים באיחוד האירופי. חברות תעופה, תוך הפרה של חוקי האיחוד האירופי. פסקי הדין של היום מדגישים את הצורך של הנציבות האירופית לפעול באופן מיידי להשבת חבילות הסיוע הממשלתי הבלתי חוקיות הללו ולהורות על תרופות להשבת לפחות חלק מהנזק שנגרם לתחרות.״

בריינאייר מסכמים ואומרים כי: ״תחרות לא מעוותת מבטלת את חוסר היעילות ומיטיבה עם הצרכנים באמצעות תעריפים נמוכים ובחירה. סובסידיות לא מוצדקות, לעומת זאת, מעודדות חוסר אפקטיביות ויפגעו בצרכנים בעשורים הבאים".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ריינאייראייר פראנס KLM

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: