אא

עידן חדש בחיפה? "התוכנית שאושרה בממשלה לא תאפשר הפעלת טיסות בינלאומיות בשדה"ת בחיפה"

כך טוענים היום (ה') באיגוד ערים אזור מפרץ חיפה להגנת הסביבה, יממה אחרי הודעת משרד התחבורה על אישור תכנית הפיתוח להפיכת שדה התעופה בחיפה לשדה בינלאומי

שדה״ת חיפה. צילום: Shutterstock שדה״ת חיפה. צילום: Shutterstock

אתמול (ד') אושרה בממשלה תכנית הפיתוח של שדה התעופה הבינלאומי בחיפה, כך שיאפשר להרחיב את פעילותו לטיסות בינלאומיות למדינות נוספות באירופה ובמזרח התיכון, לצד טיסות פנים ארציות בישראל. תכנית הפיתוח של השדה בחיפה גובשה על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, באמצעות רשות שדות התעופה (רש"ת) ורשות התעופה האזרחית (רת״א) ואושרה לאחרונה בוועדה הארצית לתשתיות לאומיות.

אלא שהיום (ה') טוענת מנגד עו"ד שרית גולן שטיינברג, יו"ר איגוד ערים אזור מפרץ חיפה להגנת הסביבה כי התכנית שאושרה לא תאפשר טיסות בינלאומיות. "אתמול פורסם על ידי משרד התחבורה כי הממשלה אישרה את התוכנית להרחבת שדה התעופה בחיפה והפיכתו לבינלאומי, אלא שבפועל התוכנית שאושרה בסופו של יום לא תאפשר טיסות בינלאומיות ואינה אלא כסות להעברתה לנמל חיפה של רובה המוחלט של פעילות הטיסה הכללית בישראל (מטוסי ריסוס, בתי ספר לטיסה ועוד)", נמסר.

עוד אומרים באיגוד, כי בניגוד לתכנית קודמת שלא אושרה (תת"ל 80), תכנית תת"ל 80/א שהממשלה אישרה לא כוללת את הארכת המסלול, כאשר אין חברת תעופה ישראלית שמחזיקה מטוסי טורבו פרופלור שיכולים לנחות בשדה התעופה בחיפה ואין כמעט חברות תעופה באגן הים התיכון שמחזיקות מטוסים שיכולים לנחות בשדה. קו הטיסות לקפריסין עליו הוכרז לפני מספר חודשים לא הצליח להחזיק מעמד ובהיעדר היתכנות בפועל לקיים טיסות בינלאומיות, התוצאה של אישור תת"ל 80/א תהיה העברתה למפרץ חיפה של פעילות התעופה הכללית משדה הרצליה ושדה דב.

זאת ועוד, ההחלטה על אישור תכנית תת"ל 80/א לפיתוח שדה התעופה בחיפה התקבלה ללא שיקוף מלא של מפגעי הרעש במסגרתה ושל המפגעים הבריאותיים, הבטיחותיים והסביבתיים הקיימים. התכנית אף מתעלמת מהשפעותיה על מימושה של תמ"א 75 לאזור מפרץ חיפה, אשר עלולות להיות הרסניות. מגבלות גובה הבנייה, כמו גם דרישות המיגון האקוסטי המייקרות את עלות הבנייה ומורידות את ערך הדירות, פוגעות בכדאיותה הכלכלית של תמ"א 75 ועלולות לסכל את השגת האינטרס הלאומי בפינוי התעשייה הפטרוכימית ממפרץ חיפה.

יתרה מכך, סקר אתרים לצרכי התעופה הכללית, מצא כי החלופה הנכונה הינה חלופת הקמת השדה החדש בחדרה. אך התכנון של השדה תקוע כבר שנים ואם פעילות התעופה הכללית תועבר כולה "זמנית", לחיפה, אין ספק שהזמני יהפוך לקבוע ושהמצב הקשה הקיים כבר היום יחמיר, זאת באזור שסבל לאורך השנים מהמפגעים הסביבתיים החמורים בישראל.

"איגוד ערים אזור מפרץ חיפה להגנת הסביבה ימשיך לפעול בדרכים ציבוריות ומשפטיות בכדי למנוע את קידום התכנית במתכונתה הנוכחית", נמסר.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: שדה התעופה בחיפהמשרד התחבורה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: