אא

ממשלת רוסיה רכשה 92 מטוסים מחברות ליסינג בשווי של 2 מיליארד דולר

המטוסים, שיירשמו באופן רשמי בבעלות רוסית, יצטרפו לציים של חברות התעופה הרוסיות: 45 מטוסים ל- S7 איירליינס, 28 מטוסים לאיירופלוט ו-19 מטוסים לאוראל איירליינס

מטוסי איירופלוט בנמל שרמטייבו במוסקבה. צילום: shutterstock מטוסי איירופלוט בנמל שרמטייבו במוסקבה. צילום: shutterstock

בסדרה של הסכמים עם חברות ליסינג בינלאומיות, כולל חברת הליסינג האירית הבולטת AerCap, השלימה ממשלת רוסיה רכישת מטוסים משמעותית בשווי של כ-2 מיליארד דולר. רכישות אלו כוללות 92 מטוסים בבעלות זרה, מטוסים ששירתו חברות רוסיות ונתפסו במהלך המלחמה באוקראינה. מטוסים אלה יירשמו מחדש באופן רשמי בבעלותן של שלוש חברות תעופה רוסיות גדולות.

חברת התעופה הרוסית S7 איירליינס היא המרוויחה העיקרית מרכישת מטוסים זו, כאשר 45 מהמטוסים יתווספו לצי של החברה. 45 מטוסים אלה כוללים בעיקר דגמים של מטוסים צרי גוף לטווח בינוני, וביניהם בואינג 737 ואיירבוס A320.

28 מטוסים נוספים יירשמו בבעלותה של חברת הדגל הלאומית, איירופלוט, ואילו 19 המטוסים הנותרים יהפכו לרכוש הרשמי של חברת אוראל איירליינס.

S7 איירליינס, חברת התעופה הפרטית הגדולה במדינה, השיגה הסכם עם מספר חברות ליסינג, כולל AerCap, Air Lease Corp ו-SMBC Aviation Capital, לרכישת 45 המטוסים, שיצטרפו לצי שלה. חברת התעופה מפעילה כיום צי של 101 מטוסים, כולל 84 מטוסים ממשפחת A320 ו-737, ורכישה זו מהווה תוספת משמעותית לצי של החברה.

כחברה פרטית S7 Airlines יכולה להתמודד עם סנקציות בינלאומיות נגד חברות רוסיות בצורה יעילה יותר. באמצעות רישום מחדש של מטוסים אלה בבעלות רוסית, החברה יכולה להפעיל אותם בקווים בינלאומיים ללא דאגות לגבי תפיסות פוטנציאליות.

ראוי לציין, כי בעקבות הרכישה של המטוסים והצטרפותם באופן רשמי לחברות תעופה רוסיות, רשת התעופה הבינלאומית של רוסיה צפויה להרחיב את פעילותה גם בקווים, מהם נמנעו בעבר בשל הסיכון לתפיסת מטוסים עקב הסנקציות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: S7 איירליינסאיירופלוטאוראל אייר

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: