אא

"יש לי חור בלב והוא לא ייסגר עד שלא תחזור״

באירוע מרגש ועצוב ציינו בכיכר החטופים בתל אביב את יום הולדתו ה-20 של עידן אלכסנדר, החטוף כמעט 90 יום בעזה. אמו יעל: "כל יום שעובר מסכן אותו, חייבים לשחרר אותו בחיים". סבתו: "כמו שהחמניות שולחות קרני אור, ככה קרני אור יגיעו אליך ואתה תחזור אלינו בריא ושלם בגוף ובנפש"

צילום: פספורטניוז צילום: פספורטניוז

עין לא נותרה יבשה היום (שישי) בכיכר החטופים בתל אביב. מאות, אם לא אלפים, התכנסו כדי לציין יום הולדת עצוב לעידן אלכסנדר בן העשרים, החטוף כבר כמעט שלושה חודשים בעזה.

אמו של עידן, יעל, נשאה דברים באירוע והודתה לכל מי שהגיע "לחגוג" את יום ההולדת. "תודה על הזמן שאתם מקדישים לו, זמן שלעידן אוזל. כבר אין זמן. עברו שלושה חודשים שמרגישים כמו נצח, שבהם עידן לא איתנו וכל יום שעובר מסכן אותו יותר.

"אנחנו חייבים לזעוק ולהזכיר שעידן חי. חייבים לשחרר אותו בחיים. חייבים. אותו ואת שאר החטופים, כי אין לדעת כמה זמן אפשר לשרוד בתופת הזו ובתנאים שהם מוחזקים בהם. תודה שאתם עוזרים לנו להשמיע את קולם".

האם פנתה לבנה החטוף ואמרה "עידני אהוב, נולדת לפני 20 שנה, תינוק במשקל של כמעט 4 קילוגרמים, יפיוף אמיתי עם שפתיים מלאות ורכות. כמה התרגשתי לחבק אותך בפעם הראשונה. חיבוק שאני כמהה אליו כל כך. כל יום, כל שעה, כל דקה, כל שנייה. מחכה ומצפה כבר לרגע שאוכל להסניף אותך ולהחזיק אותך הכי קרוב שרק אפשר. הכי קרוב לאמא".


אמו של עידן בכיכר החטופים

האם יעל סיכמה את הדברים ואמרה: "יש לי חור בלב בצורה שלך, והוא לא ייסגר עד שלא תחזור. עידני אננחו מתגעגעים עד כאב ואוהבים אותך מאוד. מזל טוב ילד יקר שלנו. אמא, אבא, מיקה ורועי".

ההמונים שהגיעו לכיכר החטופים ליום ההולדת של עידן (צילום: פספורטניוז)ההמונים שהגיעו לכיכר החטופים ליום ההולדת של עידן (צילום: פספורטניוז)

אביו המאמץ דורון, אמר בין היתר: "ילד, כמה מחשבות וכמה דברים יש לי להגיד לך. כמה הלב שלי נקרע מהמחשבה שיש לי ילד שנמצא בעזה ולא עשיתי מספיק בשבילו".

סבתו של עידן, ורדה בן ברוך, סיפרה על המפגשים עם הנכד. "בכל יום שישי, ולפעמים גם בחמישי, הייתי מחכה לבואו. הצלצול הראשון בבוקר היה לעידני. 'יצאת לדרך?', 'איפה אתה?', 'אני באה לתחנת הרכבת לאסוף אותך!'... זו היתה השגרה שלנו. האוכל, המטעמים הבוכריים על שהולחן. בכל פעם הייתי חושבת מה אני מכינה לו, מכל הלב".


ארקדי דוכין שר "יש בי אהבה" בכיכר החטופים

"אני רוצה לשלוח לעידני שלנו את כל האהבה של הסבא והסבתא", הוסיפה ורדה. "ג'וני סבתא וג'וני סבא רוצים לאחל לך שבעזרת השם כמו שהחמניות שולחות קרני אור ככה קרני אור יגיעו אליך ואתה תחזור אלינו בריא ושלם יחד עם כל החטופים".

"עידני, אנחנו חזקים בשבילך, תהיה חזק גם בשבילנו. אנחנו אוהבים אותך ובעזרת ה' נחגוג ביחד סעודת הודיה גדולה גדולה. תראה מה זה, איך באו כולם לחגוג את יום ההולדת ה-20 שלך. אני אגיד לך מזל טוב למרות שאני רוצה לחבק אותך כמו את כל הנכדים והנכדות. אבל בעזרת השם מתפללים לניסי ניסים ותחזור בריא בגוף ובנפש יחד עם שאר החטופים כולם".

ארקדי דוכין שר לעידן (צילום: פספורטניוז )ארקדי דוכין שר לעידן (צילום: פספורטניוז )

הזמר ארקדי דוכין שהופיע באירוע שר את "קוראים לזה אהבה" לכבודו של עידן ואמר: "זה באמת הזמן לדאוג למי שנמצאים במקום הזה כוכב השנאה. צריך להחזיר את האנשים מהמקום הנורא הזה. צריך גם להפסיק עם הפוליטיקה הזולה בארץ ולהפסיק לריב בין כל השמאל והימין, ולעבור הכל ביחד". דבריו זכו למחיאות כפיים רמות.


"לא תנצחו אותי". מסר אופטימי מכיכר החטופים

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלחמהעוטף עזהחטופים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: