אא

ישראייר בוחנת רכישת מטוס איירבוס מוחכר

החוזה לחכירת המטוס, שכבר עתה נמצא בשירות ישראייר בחכירה יבשה, מסתיים באוגוסט 2024. טרם הושגו הבנות בעניין. וגם: כל נתוני סיכום השנה של החברה

צילום: יח"צ ישראייר צילום: יח"צ ישראייר

ברשות ישראייר נמצא כיום מטוס איירבוס A320 בחכירה יבשה. חוזה החכירה צפוי להסתיים באוגוסט 2024.

בכנס משקיעי החברה, אמר מנכ"ל ישראייר אורי סירקיס כי החברה שוקלת לרכוש את המטוס: "על רקע המשבר, טרם הושגו הבנות עם המחכיר להארכת החוזה. במקביל החברה בוחנת את רכישת המטוס וכמו כן חלופות אחרות".

ישראייר מסכמת שנה מוצלחת במיוחד. כפי שפרסמנו החודש, למרות המלחמה והקשיים, החברה הצליחה להעלות את ההכנסות ברבעון הרביעי של 2023 לעומת הרבעון הרביעי ב-2022. כמו כן הצליחה לשבור את שיא ההכנסות השנתיות בפעילות הסיטונאית של הקבוצה. כ-50% מהמכירות מתבצעות דרך סוכני הנסיעות. 

מנכ''ל ישראייר אורי סירקיס (צילום: פספורטניוז)מנכ''ל ישראייר אורי סירקיס (צילום: פספורטניוז)

שיעור התפוסה ברבעון הרביעי, עמד על כ-76%, זהה לשיעור התפוסה ברבעון המקביל אשתקד. הממוצע לשעת תפוסה (הכנסה הממוצעת, המשוקללת בשיעור התפוסה ואורך הטיסה) ברבעון הרביעי עמד על כ-62$, לעומת 60$ ברבעון המקביל אשתקד, $68 דולר ברבעון הקיץ ו-62$ דולר בממוצע השנתי ב-2023.

מספר השעות שבוצעו במטוסי ישראייר, ברבעון הרביעי, כ-3,160 לעומת 2,600 שעות ברבעון המקביל אשתקד, גבוה מאי פעם. היקף הביטולים עמם התמודדה החברה - כ-20 מיליון דולר.

ההכנסות השנתיות הצפויות, בפעילות הסיטונאית, ביום 6.10.23 עמדו על כ-232 מיליון דולר. נקודת השפל הייתה ב-21 בנובמבר, כ-222 מיליון דולר. ההכנסות השנתיות  עומדות על כ-229 מיליון דולר, הכנסות שיא של כל הזמנים, בהשוואה לכ-218 מיליון דולר בכל שנת 2022.

נתון מעניין הוא הגידול הדרמטי פעילות אתר האינטרנט של ישראייר: 275% גידול בשימוש באתר בהשוואה לשנת 2019. יעד המכירות שהציבה החברה בשנת 2026 דרך האתר - 100 מיליון דולר.

בעקבות המלחמה: יעדים חלופיים

אחת ההשפעות המשמעותיות של המלחמה היא מחיקת טורקיה ממפת התיירות הישראלית הצפויה ביום שאחרי. בכנס המשקיעים אמר המנכ"ל סירקיס: "ישראייר לא הייתה דומיננטית בטורקיה. קיימנו מספר טיסות, אך בעקבות המשבר צפויה ירידה חדה בביקושים ליעד".

לדבריו, היעדים שיהוו תחליף לטורקיה הם יוון, בולגריה וגאורגיה כיעדים מובילים בפעילות של ישראייר.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ישראייר

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: