אא

איך תובעים את הביטוח במקרה של תאונה בחו''ל?

טסתם לחו''ל ופתאום קרה מקרה חירום רפואי שאילץ אתכם לדחות את התוכניות ולראות רופא על אדמה זרה? עכשיו רק נשאר להפעיל ביטוח נסיעות לחו''ל בבקשה לפיצויים. איך עושים זאת? הנה כל הפרטים // תוכן פרסומי

 צילום: Adrienn, PEXELS צילום: Adrienn, PEXELS

תכננתם את הטיסה הזו לפרטי פרטים. בניתם מסלול שכולל את כל האתרים שתרצו לבקר בהם ביעד, הזמנתם חבילת נופש מדהימה עם מלון וטיסה, רכשתם ביטוח נסיעות לחו''ל מותאם לצורכי הטיול שלכם, ארזתם בגדים, דרכונים וספרתם את הימים עד לרגע המיוחל. עליתם למטוס בהתרגשות וציפייה רבה, נחתתם ואז זה קרה. אחד הילדים לא מרגיש טוב. בלי לבזבז זמן, לקחתם אותו למרפאה הקרובה לקבלת אבחון ותרופה. עכשיו כל מה שנשאר לכם לעשות, זה לבקש פיצויים מחברת הביטוח על ההוצאות הרפואיות. איך עושים זאת? מדריך קצר.

באילו מקרים בדרך כלל מגישים תביעות ביטוח נסיעות לחו''ל?

רוב התביעות בביטוח נסיעות לחו''ל מוגשות לרוב באחת מ-3 הנסיבות הבאות:

  • קיצור/ביטול טיסה - מקרה חירום שאילץ אתכם לסיים את החופשה בחו''ל מוקדם מהצפוי ולשוב ארצה (אשפוז קרוב משפחה, מגפה, פרעות במדינת היעד ומצבים נוספים), טיסה שהתבטלה עקב הסיבות המפורטות בחוזה הפוליסה שלכם.
  • כבודה - חברת הביטוח מעניקה החזר כספי על מזוודה שאיחרה או אבדה ולא הגיעה ליעד. היא מפצה אתכם גם על תיק שנגנב או נזק שנגרם לציוד אישי כפי שמפורט בפוליסה שלכם.
  • הוצאות רפואיות - ברובד הבסיסי רוב הפוליסות מכסות הוצאות רפואיות בעת אשפוז ולא בעת אשפוז, טיפול חירום בשיניים, איתור חילוץ והצלה, גילוי הריון בחו''ל ומקרים נוספים. לצד זה יש את ההרחבות שרוכשים לקראת הטיול כמו ספורט אתגרי או תרמילאים. אותן הרחבות מעניקות כיסוי לפציעות ותאונות שעלולות להיגרם כתוצאה מעיסוק בפעילויות אלו.

 

למי מגישים את הפנייה?

בבואכם להגיש תביעת ביטוח, אתם יכולים ליצור קשר עם חברת הביטוח שלכם דרך האפליקציה הייעודית, מוקד השירות הטלפוני או אתר האינטרנט. חלק מחברות הביטוח יפנו אתכם לכתובת מייל אליה תשלחו את כל הפרטים (תאריך האירוע, הנסיבות, סך ההוצאות וכן הלאה).

בכל אחד מהאפיקים הללו תוכלו לעדכן את נציג חברת הביטוח במקרה שקרה לכם ולצרף את המסמכים הרלוונטיים להמשך התהליך. אם רכשתם פוליסה דרך סוכנות נסיעות, מעדכנים את סוכן הנסיעות במקרה שמעוניינים להפעיל את הביטוח.

המסמכים הדרושים להפעלת הביטוח

כאמור יש 3 תרחישים נפוצים להגשת תביעת ביטוח נסיעות לחו''ל. כל אחד מהם מצריך מכם להצטייד במספר מסמכים כדי להבטיח שתקבלו את מלוא הפיצויים. כמובן שייתכנו הבדלים בנוסחים או כמות המסמכים הנדרשת בין חברת ביטוח אחת לאחרת. במקרה שמפעילים את הפוליסה על רקע הוצאות רפואיות, יש לצרף לתביעה שלכם דו''ח אשפוז, דו''ח הרופא המטפל שמציג בין היתר גם את האבחנה הרפואית, קבלות על הוצאות רפואיות שונות, דו''ח חדר מיון (במידה ויש) ומרשמים של תרופות.

אם הסיבה להגשת התביעה היא כבודה, עליכם לצרף לפנייה שלכם את המסמכים הבאים: אישור מהרשויות המקומיות על האירוע (זה יכול להיות המשטרה, שדה התעופה, חברת קרוזים או חברת רכבות במדינת היעד שלכם). אם יש לכם קבלות או תדפיסי אשראי המציגות את שווי הציוד שאבד או נגנב, תגדילו את הסיכוי לפיצוי.

מפעילים את הביטוח עקב ביטול/קיצור טיסה? צרפו את המסמכים הבאים לתביעה: עותק כרטיסי הטיסה, צילום דרכון, אסמכתא לדמי ביטוח מאחד הגורמים הבאים - סוכנות הנסיעות, בתי המלון או חברת התעופה, טופס ויתור על סודיות רפואית חתום. אם הסיבה לביטול הנסיעה היא רפואית עליכם לצרף לתביעה שלכם דו''ח רפואי המאשר שאינכם יכולים להוציא אותה לפועל. אם סיבת הביטול או קיצור הטיול היא אשפוז או חלילה פטירה של בן משפחה קרוב יש לצרף דו''ח אשפוז או הודעת פטירה.

ביטוח נסיעות לחו''ל מקיף ומשתלם אונליין

רגע לפני שחושבים להגיש תביעת ביטוח, יש לוודא שרוכשים פוליסה שתספק לכם רשת ביטחון מיטבית כשאתם יוצאים מהארץ. באתר בסטי תמצאו מגוון רחב של הצעות ביטוח נסיעות לחו''ל, ממיטב חברת הביטוח בשוק המקומי. הצעות הביטוח שיופיעו לפניכם, נבחרו במיוחד בשבילכם על בסיס תאריכי הטיסה, היעד ופרטי המשתתפים הנוספים. אותן תסננו על בסיס הרחבות שתרצו לצרף לרובד הכיסוי הבסיסי.

בכל פוליסה תראו את המאפיינים הייחודיים של החברה המבטחת, תראו אילו מסמכים ואישורים יהיה עליכם לצרף אם וכאשר תצטרכו להגיש תביעת ביטוח בכל אחד מהתחומים: הוצאות רפואיות, כבודה או ביטול וקיצור טיסה. לאחר שתקראו את הצעות הביטוח בעיון, תסמנו את ההצעות הנבחרות, ובסטי ישווה אותן בשבילכם בשניות. את ההצעה המועדפת תוכלו לערוך כאוות נפשכם במסך נפרד עד שהיא תענה על צרכי הטיסה שלכם במדויק. תוך 2 דקות אתם סוגרים לעצמכם פוליסה מקיפה, משתלמת ואיכותית לטיסה בראש שקט.

תוכן פרסומי

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תוכן פרסומי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: