אא

מרחיבים את כביש 6: אלה החברות שניגשו למכרז

"הרחבת כביש 6 היא צעד חשוב למען אזרחי ישראל והכלכלה הישראלית". כך אמר היום (א') שר האוצר, בצלאל סמוטריץ׳, בעקבות 7 הצעות שהוגשו במסגרת הליך המיון המוקדם במכרז לפרויקט הארכת כביש 6 צפון בקטע שבין מחלף סומך ועד בית העמק

צילום: שאטרסטוק צילום: שאטרסטוק

הוגשו 7 הצעות במסגרת הליך המיון המוקדם במכרז לתכנון, מימון, הקמה, הפעלה ותחזוקה של פרויקט הארכת כביש 6 צפון בקטע שבין מחלף סומך ועד בית העמק.

ועדת המכרזים הבין משרדית הכוללת את משרדי האוצר, התחבורה וחברת חוצה ישראל, להקמת פרויקט הארכת כביש 6 צפון (מקטעים 8 ו9/א) בשיטת PPP (שיתוף הסקטור הפרטי), הודיעה היום (א') כי 7 קבוצות הגישו את מועמדותן לשלב המיון המוקדם במכרז לתכנון, מימון, הקמה, הפעלה ותחזוקה של הארכת כביש 6 לצפון.

פרויקט הארכת כביש 6 לכיוון צפון כולל סלילת כ-22 קילומטר של כביש דו-מסלולי, ממחלף סומך ועד לבית העמק, והקמת שלושה מחלפים חדשים (אבליים, מכר ובית העמק). הפרויקט צפוי לשפר את החיבור בין אזור הצפון למרכז הארץ, להפחית משמעותית את הגודש בכבישים המרכזיים 70 ו-4 וכביש 22 בחלקו הצפוני ולתמוך בפיתוחו של כביש 4 כציר תחבורה ציבורית. 

הפרויקט יוקם בשיטת BOT ויכלול תכנון, מימון, הקמה (לרבות שדרוג כבישים קיימים). עבודות ההקמה של הפרויקט יכללו בין היתר, עבודות סלילה, עבודות עפר, מבני דרך, ניקוז, שיקום נופי, מערכות אגרה, והקמת יתר המערכות והרכיבים המשלימים הנדרשים.

הקבוצות שהגישו הצעות במסגרת הליך המיון המוקדם הן:
1. דניה סיבוס בע״מ.
2. שיכון בינוי בע״מ וקרן קיסטון.
3. קבוצת מנרב בע״מ ומגדל חברה לביטוח בע״מ.
4. קבוצת אשטרום בע״מ.
5. קבוצת אורון בע״מ ואוליצקי תשתיות בע״מ.
6. שפיר הנדסה אזרחית וימית בע״מ.
7. אלקטרה בע״מ.

הפרויקט מקודם באמצעות ועדת המכרזים הבין משרדית להארכת כביש 6 צפון (מקטעים 8 ו-9/א) בשיטת PPP המשותפת למשרד האוצר, משרד התחבורה, חברת חוצה ישראל וחברת ענבל, בראשות סגנית בכירה לחשב הכללי, אושרת דוד-דקר, והוא צפוי לכלול שני שלבים: שלב המיון המוקדם שהסתיים היום, ושלב המכרז שעתיד להתפרסם בתחילת שנת 2024.

שרת התחבורה, מירי רגב: "חיבור תחבורתי מהיר ונוח הוא המפתח לצמיחה, בייחוד בפריפריה הגיאוגרפית המרוחקת. פיזור אוכלוסייה ותעסוקה יגדיל את האפשרויות הפתוחות בפני האזרחים, יביא להורדה במחירי הדיור וביוקר המחיה. מאז פתיחתו, כביש 6 מוכיח את עצמו כאמצעי יעיל לחיבור כל חלקי המדינה, וכעת אנו מקדמים את הארכתו לאזורים נוספים בפריפריה, אשר זכאים ליהנות משירותי תחבורה איכותיים כמו כלל תושבי ישראל. אני מברכת את כל הקבוצות שניגשו למכרז הענק".

מירי רגב, שרת התחבורה. צילום: כנסת ישראלמירי רגב, שרת התחבורה. צילום: כנסת ישראל
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ׳: ״הרחבת כביש 6 היא צעד חשוב למען אזרחי ישראל והכלכלה הישראלית. הרחבת כביש שש היא בעלת משמעות אדירה למערך התשתיות בישראל ולכל הנוסעים בפרט. התקדמות הפרוייקט מבטאת אמון בכלכלת ישראל בעת הזו ומעבירה מסר של המשך בנייתה והתפתחותה של מדינת ישראל״.

מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן: "ההיענות הגבוהה של קבוצות ישראליות מובילות למכרז הענק של הארכת כביש 6 מהווה הוכחה לחוסן וליציבות של המשק הישראלי. למרות המתיחות הביטחונית בכל החזיתות, אנו ממשיכים לקדם ולחבר את ישראל לאורכה ולרוחבה".

החשב הכללי, יהלי רוטנברג: "דווקא בתקופה זו, קידום פרויקטי תשתית לאומיים הוא חיוני להתאוששות וצמיחת המשק, ושיטת ה-PPP מאפשרת לקדם פרויקטים אלו, ללא העמדת מקורות תקציביים בשנים הקרובות. אנו נמשיך ונקדם פרויקטי PPP  נוספים לטובת כלכלת מדינת ישראל בתחומי התחבורה, אנרגיה, מים פסולת, בינוי ועוד״.

מנכ"ל חברת חוצה ישראל, דן שנבך: "אנו גאים להוביל את הפרויקט הלאומי להארכת כביש 6 לכיוון צפון, פרויקט יחיד מסוגו, המחבר את הצפון למרכז הארץ. הפרויקט יהווה מנוף כלכלי תעסוקתי אזורי, יביא להפחתה משמעותית בעומסי התנועה וישפר את איכות חיי תושבי הצפון. ישנה חשיבות גדולה בקידום פרויקטי תשתית תחבורתיים חיוניים ומרכזיים, בוודאי ובוודאי על רקע מלחמת חרבות ברזל״.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: משרד התחבורה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: