אא

סכסוך העבודה הארוך ביותר במשק הגיע אל סיומו

בשורה: סוף לסכסוך העבודה במשרד החוץ - הארוך ביותר במשק בשנים האחרונות. שר החוץ: "הצלחנו להביא בשורה לעובדי המשרד ולאזרחי המדינה". ועד עובדי המשרד: "רק משרד חוץ מקצועי וחזק יוכל להבטיח לישראל ניצחון בזירה המדינית"

צילום: דוברות ההסתדרות צילום: דוברות ההסתדרות

סוף לסכסוך העבודה במשרד החוץ - סכסוך העבודה הארוך ביותר במשק בשנים האחרונות. ההסתדרות ומשרדי החוץ והאוצר הגיעו היום (א') להבנות על הסכם קיבוצי חדש. הוסכמו עקרונות הסכם השכר עם עובדי ועובדות משרד החוץ. הצדדים הגיעו להבנות על ההסכם שיחול על כ-1,200 עובדי המשרד בארץ ובחו"ל וכולל, בין היתר, קליטת עובדים נוספים לשירות החוץ, ושיפור תנאי ההעסקה בדגש על עובדים עם שכר נמוך. 

שר החוץ אלי כהן, יו״ר ההסתדרות ארנון בר דוד, נציב שירות המדינה, נציג הממונה על השכר במשרד האוצר, מנכ"ל המשרד החוץ רונן לוי , המשנה למנכ״ל משרד החוץ יוסי דיין ויו״ר ועד העובדים יאיר פרומר, התכנסו במשרדי ההסתדרות לחתימה על מסמך ההבנות לתיקון העסקת עובדי משרד החוץ, שכאמור שם סוף לסכסוך העבודה במשרד.

מסמך ההבנות החדש מתקן עיוותים בתנאי ההעסקה של עובדי המשרד, מתמרץ יציאה לשליחויות במדינות קשות שירות ובנציגויות בהן תנאי הביטחון האישי מאתגרים ומתגמל דיפלומטים על שליטה בשפות חיוניות.

שר החוץ כהן: ״עם כניסתי למשרד החוץ הגדרתי את פתרון סכסוך העבודה במשרד כיעד מרכזי. החודשים האחרונים, בהם הוכיחו עובדי משרד החוץ שוב ושוב את החשיבות של פעילותם למאמץ המלחמתי ולביטחון מדינת ישראל, הבהירו את חשיבות שירות החוץ לחוסן הלאומי. לאחר שנים של הזנחה של משרד החוץ, הצלחנו להביא בשורה לעובדי המשרד ולאזרחי המדינה. מסמך ההבנות החדש יאפשר למשרד החוץ להמשיך ולבצע את המשימות החיוניות לביטחון המדינה ולקדם את יחסי החוץ של ישראל. אני מודה לשר האוצר ולממונה על השכר, ליו״ר ההסתדרות, לנציב שירות המדינה, ליו״ר הסתדרות עובדי המדינה, למנכל המשרד, למשנה למנכל ולמנהלת משאבי אנוש במשרד ולנציגי העובדים שידעו להתעלות על המחלוקות ולבחור בדרך המשרתת את העובדים ואת המדינה בתקופה זו".

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד: "במיוחד בימים אלה, עובדי משרד החוץ המסורים מהווים את חזית ההסברה שלנו בארץ ובחו"ל, ויוצרים שיתופי פעולה חוצי מדינות שתומכים בחוסן הלאומי, ונלחמים למען האמת של ישראל בכל רחבי העולם. היום ברור מתמיד שחייבים לדאוג לחיזוק שירות החוץ, ולכן שמנו קץ לסכסוך עבודה של חמש שנים".

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ': "עובדי משרד החוץ עושים עבודה חשובה בזירה הבינלאומית, בפרט בתקופה זו ואני שמח שנפלה בחלקי הזכות להוביל את משרד האוצר בעת בה מצאנו פתרונות והושגו הבנות שמביאות קץ לסכסוך העבודה המתמשך במשרד החוץ ונושאים שהיו במחלוקת שנים רבות. ההסכם יאפשר לאנשי משרד החוץ לעשות את עבודתם נאמנה ולקדם את מדינת ישראל מתוך עמידה על העקרונות והאמיתות של מדינת ישראל. כפי שסגרנו הסכמי שכר עם הגופים הגדולים במשק, דאגנו גם לעובדי משרד החוץ. המדיניות שלי היא להשיג הסכמים שייטיבו עם העובדים ועם כלכלת ישראל. כך פעלנו וכך נפעל הלאה. אני מודה לממונה על השכר ולאנשי האגף על עבודתם, להסתדרות ולאנשי משרד האוצר על שיתוף הפעולה שהביא את ההסכם".

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, עו"ד אופיר אלקלעי: "הסכם העקרונות החדש מביא למימוש את תפיסתנו לחיזוק המגזר הציבורי, חוט השדרה של המשק הישראלי. באמצעות השקעה בהון האנושי, עובדות ועובדי משרד החוץ, הם יוכלו להידרש לאתגרים המדיניים הכבירים העומדים בפני מדינת ישראל בארץ ובחו"ל, ולגייס בתנאים משופרים את עתודת עובדים איכותית ומקצוענית".

הממונה על השכר והסכמי העבודה במשרד האוצר, אפי מלכין: "אנו שמחים להגיע להבנות ולהתקדם לקראת הסכם שכר לעובדי ועובדות משרד החוץ לאחר שנים של סכסוך במשרד. ההסכם צפוי להביא להנהלת המשרד כלים לצורך שיפור פעילות המשרד לצד ביצוע רפורמה בנושא התקנים והתאמת עבודת המשרד למקובל בשאר משרדי הממשלה וכן להביא לפתרון סוגיות שהיו במחלוקת בשנים האחרונות. אני מודה לצוות גופי חוץ וביטחון באגף השכר שעבד על הנושא לכל אורך השנה האחרונה - נוי סופר לאור, עידן ליפינר ונועם שוורץ".

ועד עובדי משרד החוץ: "אנחנו מחויבים לעובדים ולמדינת ישראל כאחד. בימים קשים אלה שעוברים על מדינת ישראל, חובתנו לפעול לחיזוק שירות החוץ ולהבטיח את עתידו. רק משרד החוץ מקצועי וחזק יוכל להבטיח למדינת ישראל ניצחון בזירה המדינית. אנו מודים לשר החוץ אלי כהן וליו"ר הסתדרות ארנון בר דוד שעשו מאמצים רבים כדי להשיג הסכם על אף הנסיבות המורכבות ומקווים שאכן ההסכם ייחתם בהקדם".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: משרד החוץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: