אא

בגלל המלחמה: ירידה של 3.9% ברכישת ביטוח, טיסות ואירוח באמצעות כרטיסי אשראי

כך עולה מבדיקה שערכה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בחודשים ינואר-נובמבר 2023 בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2022. זאת בזמן שברכישות רגילות באמצעות כרטיסי אשראי חלה עלייה בספטמבר-נובמבר

נתב"ג במלחמת חרבות ברזל. צילום: פספורטניוז נתב"ג במלחמת חרבות ברזל. צילום: פספורטניוז

בעוד בחודשים ספטמבר-נובמבר 2023 נרשמה עלייה של 0.7% בסך כל הרכישות בכרטיסי אשראי, חלה ירידה של 3.9% ברכישות של טיסות, ביטוח לחו"ל ואירוח. כך עולה מבדיקה שערכה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לגבי רכישות בכרטיסי אשראי על ידי צרכנים פרטיים בחודשים ספטמבר-נובמבר 2023. 

עקב מלחמת "חרבות ברזל", לא ניתן היה לחשב אומדני מגמה לחודש נובמבר 2023 לסך כל הרכישות, לסך כל המוצרים ושירותים אחרים, לטיסות, תיירות ואירוח ולפנאי ובילוי. אולם בבדיקה של החודשים ינואר-נובמבר מנוכי עונתיות עולה כי בתחום השירותים הכולל שירותי ביטוח, טיסות ואירוח, פנאי ובילוי ושירותי עירייה וממשלה - נרשמה ירידה של 3.9% לעומת ינואר-נובמבר 2022.

בחישוב שנתי של החודשים יוני-אוגוסט 2023 נרשמה ירידה של 3.5%. 

בחודשים ספטמבר-נובמבר 2023 בענף הביטוח חלה ירידה של 0.5% בחישוב שנתי, ובענף שירותי ממשלה ועירייה חלה ירידה של 36.7% בחישוב שנתי.

בחודשים ספטמבר-נובמבר 2023 נרשמה עלייה של 1.1% ברכישות מזון ומשקאות, כולל שירותי אוכל וירידה של 32% ברכישות מוצרי תעשייה.

הנתונים על רכישות של צרכניים פרטיים בכרטיסי אשראי מתקבלים מכל חברות כרטיסי האשראי הפועלות בישראל, ומחולקים לפי ארבע קבוצות רכישה ראשיות ולפי ענפי משנה, בהתאם לסיווג בתי העסק על ידי חברות האשראי.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: הלמ"ס

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: