אא

מועצת אירופה החליטה: בולגריה ורומניה מצטרפות לאזור שנגן החל בחודש מרץ

נציבות האיחוד האירופי בירכה על ההחלטה, שתבטל את הפיקוח בין הגבולות של שתי המדינות לשאר החברות בהסכם, ואזור שנגן המורחב יכלול 29 מדינות

מפת אירופה. צילום: 123rf מפת אירופה. צילום: 123rf

מועצת אירופה החליטה פה אחד לקבל את בולגריה ורומניה לאזור שנגן החל ממרץ 2024, ונציבות האיחוד האירופי קיבלה את ההחלטה בברכה, לאחר שקבלתן נדחתה בשנה שעברה.

הסכם שנגן, המכונה "אירופה ללא גבולות", מבטל את ביקורת הגבולות בין המדינות החברות ומנהיג מדיניות הגירה וויזה אחידה. בהסכם שנגן חברות עד עתה 27 מדינות: כל מדינות האיחוד האירופי (מלבד אירלנד והמצטרפות החדשות: בולגריה ורומניה), וכן 4 מדינות אירופיות, שאינן חברות באיחוד האירופי: שווייץ, נורבגיה, איסלנד וליכטנשטיין. עם הצטרפות בולגריה ורומניה אזור שנגן יכלול 29 מדינות.

נשיאת הנציבות האירופית, אורסולה פון דר ליין, שיבחה את ההחלטה ההיסטורית, והדגישה את החופש של אזרחי בולגריה ורומניה לחצות גבולות פנימיים, ימיים ואוויריים ללא פיקוח החל מחודש מרץ הקרוב. הנציבות אישרה את מוכנותן של בולגריה ורומניה. מיזמי ניסוי התקיימו במשך השנה האחרונה כדי לשפר את ניהול הגבולות החיצוניים ושיתוף הפעולה עם המדינות השכנות.

תמיכה כספית משמעותית תסייע לבולגריה ורומניה בשמירה על הגבולות החיצוניים של אזור שנגן, כשהניסויים המוצלחים בגבולותיהן מיועדים גם להסדרים קבועים יותר של האזור כולו.

אזור שנגן, שראשיתו ב-1985, גדל בשבעה שלבים ועד עתה כלל 27 מדינות ו-4 מיליון קמ"ר. עם בולגריה ורומניה, אזור זה יתרחב ל-4.5 מיליון קמ"ר ואוכלוסייה של 450 מיליון תושבים. הסכם שנגן מחייב למעשה את כל המדינות החברות באיחוד האירופי להפוך לחברות מלאות, ומעתה כולן, מלבד אירלנד, שאין לה גבול משותף עם מדינות אחרות באיחוד, תהיינה חברות גם באזור שנגן.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אמנת שנגןנציבות האיחוד האירופי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: