אא

לאחר רעידת אדמה בעוצמה 7.5: התרעת צונאמי חמורה ביפן

התרעה חמורה מפני צונאמי הופעלה ביפן לאחר רעידת אדמה בצפון-מרכז המדינה; הרשויות קוראות לתושבים באזור להתפנות בהקדם ולהימלט לאזורים גבוהים; מדינות סמוכות מתריעות גם הן מפני צונאמי; חברות תעופה יפניות מבטלות טיסות.

שנת 2024 נפתחת עם מצב חירום ביפן.

החל מהשעה 16:00 (שעון מקומי), התרחשו רעידות אדמה אישיקאווה שבצפון-מרכז יפן. לאחר מכן, הופעלה התרעה חמורה מפני צונאמי במדינה.

רעידת האדמה הראשונה באיזור הייתה בעוצמה של 7.5, כשלאחר מכן התרחשו רעידות נוספות בעוצמות משתנות. הרשויות במדינה קוראות לתושבים באיזור להימלט בהקדם לאיזורים גבוהים. 

עדכונים

- לפי הדיווחים, גלי צונאמי נמוכים כבר החלו לפגוע בווג׳ימה ובערים נוספות שבמחוז אישיקאווה. הרשויות דיווחו כי הגלים בחופים הצפוניים עשויים להגיע לגובה של כחמישה מטרים.

- המכון הגאולוגי של ארה״ב דיווח כי הגלים עשויים לפגוע בשעות הקרובות ברדיוס של 300 ק״מ ממוקד הרעש, כאשר האזהרה החמורה ביותר היא לתושבי מחוז אישיקאווה.

- ממשלת רוסיה הכריזה על אזהרת צונאמי בערים ולדיווסטוק ונחודקה במזרח רוסיה, סמוך לחופי יפן.

- הסוכנות המטאורולוגית של דרום קוריאה דיווחה על גל צונאמי בגובה 45 ס"מ שהגיע  לחוף המזרחי של קוריאה הדרומית של מוקו במחוז גאנגוון.

- צפון קוריאה פרסמה אזהרת צונאמי לאחר רעידת האדמה ביפן. לפי האזהרה, גלים של עד 2.08 מטרים עשויים לפגוע בחוף המזרחי של המדינה.

- חברות התעופה היפניות מבטלות טיסות לאיזורים שנפגעו מרעידת האדמה ומבקשות מאנשים לבדוק את מידע הטיסות העדכני ביותר באתרי האינטרנט שלהן.

כזכור, ב-2011 פקדה את סנדאי שבצפון מזרח יפן רעידת אדמה בעוצמה 9, שהובילה למותם של יותר מ-19 אלף בני אדם. רעידת אדמה זו, הנחשבת לאחת מהחזקות שתועדו בהיסטוריה, גרמה לגלי צונאמי בגובה של כ-19 מטרים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: יפןצונאמי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: