אא

"בקרי הגבול היו לבושים טריקו, לא בסטנדרטים בינלאומיים. עשינו מכרז כדי שיתלבשו כמו שצריך"

מנכ"ל רשות האוכלוסין, אייל סיסו, מסכם את 2023: "בעקבות תלונות העברנו סדנאות לבקרי גבול אבל המלחמה הפריעה"; "כ-200 זרים ניסו להסתנן השנה לישראל"

רשות האוכלוסין וההגירה. צילום: shutterstock רשות האוכלוסין וההגירה. צילום: shutterstock

מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, אייל סיסו, המציין כ-10 חודשים בתפקיד, סיכם היום (ב') את פעילות הרשות בשנת 2023 היוצאת.

"למבצע 'מרתון דרכון', יצאנו עם הרבה חששות שזה לא יעבוד כמו שצריך. לשמחתי, יותר מ-400 אלף ישראלים קיבלו דרכון. כיום, אנחנו עומדים על קצב של עד שבועיים הנפקה עד שהדרכון יוצא ללקוח, הישג משמעותי ושיפור מ-7 שבועות שהיה לוקח. מקווים להמשיך ככה", אמר. 

עוד שיתף מנכ"ל הרשות כי "אנחנו מפעילים כיום מערכות בקרה וצפי, יכולים לראות קדימה עד מתי נצטרך לטפל בהרבה דרכונים. כיום יש לנו 8 מכונות עצמיות, צריכים להגיע עוד 12. המטרה היא להגיע ל-120 מכונות להקשה עצמית, בתקווה שיעבדו כמו שצריך".

מנכ"ל רשות האוכלוסין מוסיף ואומר כי "בחזון להכניס שיפורים דיגיטליים. שמי שלא צריך, שלא יצטרך להגיע ללשכה. המטרה היא כל פעם לעלות עוד שירות ועוד שירות".

באשר לכניסת זרים למדינת ישראל אמר סיסו, "אנחנו מסיימים פיתוח של אשרה אלקטרונית. לקוח יוכל להגיש בקשה מהבית ולקבל חזרה הביתה ברקוד שיאפשר לו להיכנס לישראל".

סיסו לא חסך בדבריו ביקורת על התנהלות בקרי הגבול, "לאחר שקיבלתי תלונות משגרירים, לבקרי גבול יש תרבות ישראלית מוגבלת מבחינת ההתנהלות. זה דבר לא מקובל. עשינו סדנאות של 5 ימים מרוכזים, היו עוד ימים שהיינו אמורים להמשיך שהמלחמה הפריעה. אנחנו פועלים לחזק את כל מה שקשור לסדנאות שירות של בקרי הגבול".

גם על אופן הלבוש של פקחי הגבולות סיסו מתח ביקורת, "הם היו לבושים טריקו - חולצת פולו, לא בסטנדרטים בינלאומיים מקובלים. עשינו מכרז רכש לתלבושת חדשה. שיהיו לבושים בצורה כמו שבקר גבול צריך להיראות".

באשר להגעת אזרחים זרים המסורבים כניסה מסיבות שונות, לדברי מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה יש כוונה למצוא לכך פתרון, "אזרח שקיימת לגביו בעיה, יקבל סירוב כבר במדינה ממנה יצא ולא יגיע לפה ואז יקבל את סירוב הכניסה. יש סיבות של מניעת הגירה בלתי חוקית, בעיות ביטחוניות. הוא יקבל סירוב במדינת המוצא. המטרה היא שעד סוף רבעון ראשון רישום מוקדם, ויזה אלקטרונית, נקים מוקד טלפוני שמי שנתקל בבעיה יוכל ליצור קשר ולקבל תשובות".

עוד הוסיף סיסו כי בכוונת הרשות לפעול להקמת שערים כפולים בכניסה לישראל כדי למנוע הסתננות בהיצמדות לאזרחים ישראלים, בין אם גורמים פליליים או כאלה שמנסים להיכנס לישראל ומסורבים".

במהלך השנה האחרונה, רשות האוכלוסין תפסה 200 ניסיונות הסתננות כאלה, במיוחד של מסתננים אזרחים מגיאורגיה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: רשות האוכלוסין וההגירה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: