אא

נחתם הצו הדוחה את העלאת מס הקנייה על רכבים חשמליים

שר האוצר חתם על הצו בשל הסיכון הביטחוני בים האדום. לצו נוסף תנאי: היבואן יידרש ליידע את הלקוח כי שיעור מס הקנייה הוא זה שחל ב-2023

נמל אילת (צילום: SHUTTERSTOCK) נמל אילת (צילום: SHUTTERSTOCK)

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' חתם על הצו הקובע כי שיעורי מס הקנייה המוטלים על רכבים חשמליים ורכבי פלג-אין, שהיו בתוקף בשנת 2023,  ימשיכו לחול עד 31 בינואר 2024 לגבי רכבים הנמצאים בדרכם לישראל.

זאת בתנאי כי בעת יציאת הרכב מנמל המוצא אמור היה להגיע לנמל בישראל עד ליום  31 בדצמבר 2023 והעיכוב בהגעתו נגרם כתוצאה מהסיכון הביטחוני לספינות במהלך המלחמה - וכן בתנאי שהוגשה לגבי הרכבים הצהרת ייבוא עד ליום 31 בינואר 2024.

לצו נוסף תנאי, לפיו שיעור מס הקנייה שחל ב-2023 ימשיך לחול עד 31 בינואר 2024 בתנאי שהיבואן יביא לידיעת הלקוח בעת הצגת המחיר לרכב כי שיעור מס הקנייה שחל על הרכב הוא שיעור המס החל בשנת 2023. תנאי זה יבטיח את גלגול הטבת המס במלואה לצרכנים.

נוסח היידוע לרכבי פלג-אין יהיה "על הרכב הנרכש חל מס קנייה בשיעור שחל בשנת 2023 העומד על 55%" ולרכבים חשמליים יהיה "על הרכב הנרכש חל מס קנייה בשיעור שחל בשנת 2023 העומד על 20%".

יצוין כי בעקבות המלחמה והאיום על נתיבי השייט בים האדום, התרחשו מקרים בהם קווי ספנות השתנו על מנת להימנע מסיכונים ביטחוניים בדרך.

כתוצאה מכך, נוצר מצב שספינות נדרשו להקיף את אפריקה (בסמוך לכף התקווה הטובה) ולהגיע לנמלי ישראל דרך הים התיכון. שינוי המסלול האריך את זמן המסע ונגרמו אירוחים. הצו שפורסם נועד לתת מענה למקרים אלה.

לחדשות נוספות מהארץ והעולם:
מדור הרכב של פספורטניוז

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: צרכנותרכב

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: