אא

פריז 2024: בירת התיירות העולמית, שתהפוך גם לבירת הספורט העולמי, חוששת מפיגועים במהלך האולימפיאדה

צרפת נערכת למשחקים האולימפיים, שיתקיימו בפריז בין ה-26 ביולי ל-11 באוגוסט, ונוכח החששות מפיגועי טרור, בעיקר מצד מהגרים ג'יהאדיסטיים, ההתארגנות הביטחונית בשיאה. עלות האבטחה בתקופת באולימפיאדה מוערכת ב-400 מיליון אירו

הטבעות האולימפיות על בניין עיריית פריז. צילום: shutterstock הטבעות האולימפיות על בניין עיריית פריז. צילום: shutterstock

ב-26 ביולי יתקיים טקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים בבירת צרפת. טקס הפתיחה יהיה יוצא דופן ולראשונה בתולדות האולימפיאדות יתקיים מחוץ לאצטדיון. יהיה זה משט על נהר הסיין, בו ישתתפו 203 משלחות של המדינות המשתתפות במשחקים, ויצפו בו יותר מ-500,00 צופים, חלקם ביציעים ייעודיים, שיוקמו על גדות הנהר.

החשש הגדול של הוועדה המארגנת, השואפת ליצור טקס יוצא דופן ומרשים, הוא מפני פיגועי טרור, ויותר מ-30,000 שוטרים וחיילים יאבטחו את טקס הפתיחה, שמספר הצופים בו צומצם זה מכבר נוכח החשש ההולך וגובר.

הוצאות האבטחה של המשחקים, כולל אמצעים טכנולוגיים מגוונים, מוערכת בשלב הראשון ב-400 מיליון אירו, ונוכח החששות ההולכים וגוברים והתפתחויות לא צפויות, העלות הגבוהה עשויה אף לגדול.

המשחקים האולימפיים יימשכו עד 11 באוגוסט, בו יתקיים טקס הנעילה באצטדיון 'סטאד דה פראנס' בפריז, ובו משימת האבטחה תהיה פשוטה יותר ולא תדרוש יותר מאלפים מעטים של שוטרים ומאבטחים.

במשך כל ימי התחרויות יותר מ-20,000 שוטרים יאבטחו מדי יום את המגרשים, האולמות והמתקנים, בהם יתקיימו התחרויות, וזאת בנוסף לעוד כ-10,000 שוטרים ואלפי פקחים עירוניים ברחבי העיר, הצפויה לארח מיליוני תיירים במשך המשחקים האולימפיים.

יתר על כן, הוועדה המארגנת אינה מסתפקת בכוחות השיטור העצומים וגייסה גם עשרות חברות אבטחה פרטיות לסיוע על שמירת הסדר והביטחון בתחרויות הספורט השונות.

מנהל מערכת האבטחה של המשחקים האולימפיים, Bruno le Ray, ציין: "אנחנו בטוחים שהכול יעבור בשלום. הסכנה הגדולה ביותר היא פיגועי טרור. קיימת גם סכנה של פיגועים ושיבושי סייבר וגם של רחפנים. אנחנו לוקחים את הכול בחשבון".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: צרפתפריזאולימפיאדה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: