אא

ונציה מוסיפה להתמודד עם תיירות יתר: תגביל 25 נוסעים באוטובוס תיירים

בהמשך להיטל התיירות, שייכנס לתוקף בחודש אפריל, הנהלת העיר תפעיל אמצעי נוסף במטרה לצמצם את מספר המבקרים. בממוצע מבקרים בעיר יותר מ-52,000 תיירים מדי יום

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

ראש העיר של ונציה, לואיג'י ברוג'רו, הכריז בשנה שעברה: "אנחנו שומעים כבר 50 שנה שלוונציה פלשו תיירים, ואחרי שנים של חוסר תנועה, הגיע הזמן שנחליט ונעשה משהו מוחשי".

מזה שנים, להוציא את שנות מגפת הקורונה, ונציה עמוסת מבקרים, כשהעומס העצום פוגע באחזקת האטרקציות של העיר ומשבש את חיי התושבים המקומיים. בממוצע שנתי מדי יום מבקרים בעיר יותר מ-52,000 תיירים.

ואכן, ונציה החלה לנסות להתמודד עם תיירות היתר, ולאחר שהגבילה כניסת אניות קרוזים והטילה היטל תיירות על מבקרים יומיים, עומדת להציג מגבלות חדשות על גודלן של קבוצות תיירים כחלק מהניסיון המתמשך שלה לבלום תיירות יתר.

מועצת העיר הודיעה, כי תאסור כניסה לקבוצות מבקרים הגדולות מ-25 אנשים. כלומר, אוטובוסים של תיירים יורשו להיכנס למרכז העיר עם לא יותר מ-25 נוסעים. כמו כן, ייאסר שימוש ברמקולים ומיקרופונים בסיורים בעיר החל מה-1 ביוני 2024.

כחלק מהאמצעים החדשים על קבוצות גדולות ייאסר גם להגיע לאיים מוראנו, בוראנו וטורצ'לו.

חברי מועצת העיר ציינו, כי הצמצום של מספרי התיירים יקדם "תיירות בת קיימא תוך הבטחת בטיחות העיר", וכי האמצעים החדשים הם "חלק ממערך רחב יותר של צעדים לשיפור התיירות בוונציה ולהבטיח איזון טוב יותר בין הצרכים של התושבים לאלו של המבקרים".

הצעדים החדשים מגיעים לאחר שעיר התעלות החליטה זה מכבר על היטל תיירות בסך 5 אירו למבקרים יומיים, שאמור להיכנס לתוקף החל מה-25 באפריל.

בשלב ראשון ההיטל יחול על בסיס ניסיוני של 30 יום על כל התיירים היומיים בני 14 ומעלה, ולא יחול על המתארחים במלונות העיר.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ונציה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: