אא

פרסום ראשון: בעלי ארקיע יזרימו לחברה כ-7 מיליון דולר - העובדים ידוללו

לפספורטניוז נודע כי מניות העובדים ידוללו מכ-30% לכ-23.4% וישמרו על הזכויות. במקביל, ארקיע תוכל לקבל הלוואה של 10 מיליון דולר בערבות מדינה עוד מתקופת הקורונה. כל הפרטים על מאחורי הקלעים בכתבה

צילום: ארקיע צילום: ארקיע

האחים נקש, בעלי השליטה בחברת התעופה והתיירות ארקיע, צפויים להזרים לחברה כ-7 מיליון דולר. נוכח הזרמת הכסף כאמור, עובדי החברה, שהחזיקו עד כה בכ-30% ממניות ארקיע, ידוללו לכ-23.4%. כך נודע לראשונה לפספורטניוז.

הזרמת הכסף ע"י בעלי החברה, תאפשר לארקיע לקבל את הלוואת המדינה המדוברת עוד מתקופת הקורונה בסך של כ-10 מיליון דולר. המדינה קבעה נוסחה לפיה על כל 3 דולר של המדינה, בעלי המניות נדרשים לשים 2 דולר. כעת הצדדים הצליחו להגיע להבנות.

נזכיר כי אבי אדרי, שנכנס באחרונה לתפקיד יו"ר דירקטוריון חברת תו"ת של עובדי ארקיע, הגיע במטרה להביא לקידומה של חברת התעופה, וכעת נראה שיש יותר הבנה בין עובדי החברה להנהלת ובעלי ארקיע. 

במסגרת הסכם דילול המניות של העובדים, הוסכם כי ישמרו להם זכויות המיעוט בתוקף להסכם עוד משנת 2005 ללא קשר לכמה אחוזים הם מחזיקים.

ההזרמה בסך הכל של כ-17 מיליון דולר (7 מיליון מהבעלים ו-10 מיליון הלוואה מהמדינה) לקופת החברה, גם תקנה למנכ"ל הנכנס, עוז ברלוביץ, יותר שקט לביצוע תפקידו.

עוז ברלוביץ. צילום: גל רוזהעוז ברלוביץ. צילום: גל רוזה
כמו כן, אבי נקש, מבעלי ארקיע, צפוי להיפגש, לאחר שובו מחופשה פרטית, עם סבינה בירן, לפני שתיכנס לתפקיד יו"ר ארקיע לו מונתה באחרונה ונחשף כאן לראשונה. בסביבת ארקיע אומרים כי נקש צפוי להיות מעורב יותר בארקיע כפי שעשה זאת בעבר.

בירן אמורה להחליף בתפקיד את אבי חורמרו, שמונה כיו"ר זמני לאחר שגדי טפר התפטר לפני כשבועיים מכל תפקידיו בחברה כמנכ"ל וכיו"ר ארקיע. עם מינויה הרשמי של בירן ע"י דירקטוריון ארקיע, היא תחליף רשמית את חורמרו. לאחרון לא הייתה כל כוונה לכהן בתפקיד זה.

בירן משמשת מזה כשנתיים משקיפה מטעם הבנקים בדירקטוריון ארקיע ושם התרשמו מדעותיה בנושאים שונים ומאופן הניתוח שלהם. בירן בעבר שימשה כמנכ"לית חברות התעופה טאוור אייר וישראייר במשך 6 שנים. כיום היא הבעלים של חברת MVP העוסקת בייעוץ, תמיכה וליווי עסקים. שותפה בחברה הוא ג'קי אהרון, לשעבר סמנכ"ל הכספים של ישראייר.

ארקיע לוותה בשנת 2021 במשבר הקורונה הלוואה של כ-130 מיליון שקל בערבות מדינה בגובה של 75% מבנק הפועלים ובנק דיסקונט. במסגרת הדרישות לקבלת הלוואה, ארקיע הייתה מחויבת לשכור את שירותיו של מלווה לאורך התקופה. הבנקים הם אלה שממליצים על המלווים וארקיע בעצמה בחרה בבירן כמי שתלווה אותה. 

סבינה בירן. צילום: פרטיסבינה בירן. צילום: פרטי

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ארקיעעוז ברלוביץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: