אא

"כשהבית שלך הופך לחדר בגודל של 17 מ"ר במלון, טבעי שייגרם בלאי"

שהייה ממושכת של עשרות אלפי מפונים במלונות ברחבי הארץ מייצרת מטבע הדברים בלאי גבוה למלונות, החל משטיחים מלוכלכים ועד וילונות קרועים. סמנכ"ל תפעול של רשת מלונות אטלס לפספורטניוז: "לקחנו את זה בחשבון כשפתחנו את המלונות למפונים. אין לנו אף מילת ביקורת עליהם. מצפים מהמדינה לפצות"

מלון נובה, רשת אטלס. צילום: יח"צ מלון נובה, רשת אטלס. צילום: יח"צ

שהייה ממושכת שנכפתה על עשרות אלפי משפחות מפונות במלונות, טבעי שתייצר למלונות בלאי גבוה. נבהיר כי בכתבה זו אין שום כוונה חלילה למתוח ביקורת על המפונים שהפכו פליטים בארצם בסיטואציה כל כך קשה ומורכבת, אלא להציף את הדברים איתם מתמודדים מלונאים המצפים לסיוע מהמדינה. על פי המידע העדכני האחרון, כ-95 אלף מפונים שוהים בכ-39 אלף חדרי בתי מלון בכ-472 בתי מלון ברחבי הארץ.

"כשהבית שלך הופך לחדר בגודל של 17 מ"ר בבית מלון - חדר שבו אתה ישן, אוכל ומשחק עם הילדים שלך, טבעי שייגרם בלאי למלון וזה בסדר, לקחנו את זה בחשבון כשפתחנו את המלונות שלנו למפונים", אומר לפספורטניוז ליאור ליפמן, סמנכ"ל תפעול ברשת מלונות אטלס.

הרשת, המונה 16 מלונות ברחבי הארץ, אירחה בתחילת המלחמה כ-500 מפונים בכל רגע נתון וכיום מספרם ירד בכחצי, לכ-250 מפונים. מרביתם מתארחים במלונות הרשת: נובה באילת, טל וסינמה בתל אביב.

איזה בלאי נגרם למלונות הרשת שאירחו ועדיין מארחים מפונים?

"חשוב לי לחזור ולהדגיש שטבעי ששהות ממושכת של כמות כזאת גדולה של מפונים עם ילדים ובעלי חיים, תסב בלאי. המלונות שלנו הם מלונות בוטיק אורבניים שלא מורגלים וערוכים לארח כמות כזאת גדולה של משפחות עם ילדים. שוב, אנחנו מבינים לחלוטין ואין לנו אף מילת ביקורת על המפונים. דוגמאות לבלאי:
*שטיחים וריפודים של ספות וכורסאות – יותר כתמים של אוכל, טושים, פלסטלינה שנדבקה וכיו"ב על שטיחים, ספות וכורסאות בחדרים ובלובי. היו מקרים שהוצאנו שטיחים כי הם כבר לא נראו טוב ולא הכנסנו במקומם חדשים כי אין טעם בשלב זה.
*וילונות - קרועים בעיקר בחדרים אך גם בלובי. 

צילום: רשת אטלסצילום: רשת אטלס

*מזרנים - נאלצנו להחליף בעקבות הרטבות של ילדים קטנים.
*קירות – חד משמעית בכל המלונות, קירות ניזוקו בחדרים ובשטחים ציבוריים בעיקר כתמי לכלוך של למשל סימנים של נעליים, סימני אופניים וכיו"ב.
*ריהוט – נזק בהיקפים קטנים יותר אבל עדיין יש לנו רהיטים שרוטים או שבורים בחדרים ובשטחים ציבוריים.
*מצעים ומגבות – מצאנו את עצמנו עושים השלמות למגבות או שאבדו או שיצאו מכלל שימוש בגלל קרעים שנגרמו משימוש 'לא טבעי' למגבת.  אז נגרם נזק. מנקים עם המגבת לכלוך. אובדן של מגבות קורה גם בימי שגרה, אז גם עכשיו.
*עישון - היו לנו מקרים של עישון בחדרים על אף שהמלונות שלנו הם ללא עישון. בהקשר זה יש לציין כי רובם המכריע של המפונים, כיבדו את המקום ואף הציע לצוותים במלונות עזרה בניקיון ובהכנות מזון. ממש הפכו להיות חלק מהמשפחה שלנו במלונות".

האם אתה יכול לכמת בכסף את הנזק הכספי של כל זה?

"אנחנו עדיין לא יודעים להעריך את הנזק הכספי, אבל אין ספק שמדובר בנזק משמעותי. ברור לנו שאם לא נשקם את המלונות מיד אחר, לא נוכל לתת את אותה חוויה לאורח הרגיל".

ליאור ליפמן, רשת מלונות אטלס. צילום: ינאי יחיאלליאור ליפמן, רשת מלונות אטלס. צילום: ינאי יחיאל

אתם בכלל מצליחים לשווק בימים אלה את המלונות לקהל הרחב שאינו מפונה מביתו?

"כן, אנחנו משווקים את המלונות לקהל הרחב. אנחנו פתוחים להזמנות לאורחים רגילים, אבל זה סופר קשה להחזיר את כל השירותים שהיו לנו בעבר במלונות, לכן אנחנו עושים עם האורחים תיאום ציפיות. כלומר, אנחנו מצלצלים לכל אורח שעושה הזמנה ומעדכנים שאנחנו נמצאים בתקופה קצת שונה ושיש מפונים.  במידת הצורך עונים להם על שאלות ואפילו אשכרה לגרום לאורח לבטל הזמנה אם זה פחות מתאים לו. לשמחתנו, הרוב לא מבטלים ומבינים את הסיטואציה כי אחים ואחיות שלנו ישנים במלונות. אורחים שלנו מעריכים את התיאום ציפיות. לנו זה קשה יותר לעבוד כך וגם פחות מתגמל כי אנחנו גובים פחות בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד אבל זה מה שגורם לגלגל להמשיך להסתובב".

המדינה מסייעת לכם באיזה שהוא אופן?

"מתגבש משהו מול המדינה אבל עדיין לא ברור לנו מה נקבל. בהקשר זה אנחנו חשים חוסר ביטחון מאוד גדול כי אנחנו חוששים שהמדינה לא באמת תראה אותנו, את המאמצים שלנו ואת הנזק שנגרם לנו מתוך המקום החשוב הזה שמילינו בתקופה הזאת. קיימת תחושה שלא נעשים מספיק מאמצים לסייע למלונאים, ולא רק במשבר הזה, גם במשבר הקורונה ובמשברים קודמים, המדינה לא עשתה מספיק כדי להבין את הקושי של המלונאים. אנחנו מקווים מאוד שהפעם המדינה תדע לראות גם את המאמצים של המלונות הקטנים להתמודד עם אירוח שכזה שהם לא ערוכים ולתמוך בנו כמו שתמכנו במפונים".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: רשת מלונות אטלס

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: