אא

אין יצוא ואין יבוא - נמל אילת נפגע בצורה אנושה: "מצפים שהאוצר יעניק מתווה פיצויים לנמל שמושבת"

אבי חורמרו, יו"ר דירקטוריון נמל אילת, לפספורטניוז: "הנמל כיום מושבת ללא כל תנועה. עצוב מאוד לראות את הנמל דומם. אין ייצוא ואין יבוא"

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

נמל אילת מושבת.

מאז שהחות'ים נכנסו למערכה, ספינות של חברות שונות בעולם שינו מסלולי שיוט, ולמעשה מדלגים ולא מתקרבים לנמל בעיר אילת, המופעל ע"י פפו ספנות בבעלות האחים נקש, לאחר שב-2013 זכו במכרז להפעלת הנמל לתקופה של 15 שנה תמורת 105 מיליון שקל ועוד כ-15 מיליון שקל במזומן כפוף להכנסות עתידיות מבחינת הנמל. כמו כן, ניתנת האופציה להארכת החוזה בעוד 10 שנים תמורת 105 מיליון שקל נוספים כפוף בהגעה ליעדים.

אבי חורמרו, יו"ר דירקטוריון הנמל באילת, משתף את פספורטניוז: "הנמל כיום מושבת ללא כל תנועה. עצוב מאוד לראות את הנמל דומם. אין ייצוא ואין יבוא. אנו מצפים מהאוצר למתווה פיצויים לנמל באילת שנפגע כתוצאה מהמלחמה בצורה אנושה בגלל המלחמה והתערבות החות'ים. זו פגיעה בעיר עצמה, לא מגיעים אוניות תיירים שכל העיר מרוויחה מהגעתם לעיר. "הנמל אחד מהמנופים החשובים שיש לעיר,  סך הכל יש עובדים,  מאבטחים, תובלה, מתקן תפזורת. שרשרת של עובדים שנפגעים בעקבות השבתת הנמל".

צילום: ספיר פרץ זילברמןצילום: ספיר פרץ זילברמן

יו"ר דירקטוריון נמל אילת מוסיף כי, ״בסוף היום יפגע בכל האזרחים, יבוא מהמזרח, לא יכולים לעבור דרך נמל אילת, עוד שלושה שבועות במים זה אסון מבחינת ישראל. אסור להשאיר את זה רק לצד הבינלאומי, ישראל חייבת להתערב. שוכחים על מה הייתה מלחמת ששת הימים, אין הבדל. אין גם מתווה קדימה, כי לאף אחד אין הערכת זמן מתי תסתיים המלחמה, עד מתי החות'ים יעשו מה שרוצים בלי שיעצרו להם את התשוללות חסרת הרסן עם האימה שהם מטילים על כל חברות הספנות בעולם".

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אילתמלחמהאבי חורמרו

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: