אא

״יוצאים למסע, כתף אל כתף, יחד נצעיד את החברה להצלחתה"

עוז ברלוביץ, מנכ״ל ארקיע הנכנס, באגרת מיוחדת לעובדי החברה בה פורט את התוכניות בעידן החדש - הגדלת אמצעי הייצור, מכון הבדק, הכלים הטכנולוגיים והיעדים החדשים

צילום: גל רוזה צילום: גל רוזה

בחודש שעבר, נכנס עוז ברלוביץ לתפקיד המנכ״ל לאחר עזיבתו של גדי טפר.

באגרת ששלח לעובדי החברה, פונה ברלוביץ אישית לעובדי החברה בתקופה מאתגרת זו, וכן לבסוף פורט את התוכניות שלו לגבי החברה בעתיד הקרוב והרחוק. האיגרת המלאה:

״הימים בהם המילים שלי פוגשות אתכם אינם ימים רגילים. ישראל נמצאת בתקופה מאתגרת. מוניתי למנכ"ל ארקיע בעיצומה של המלחמה. מדובר בהחלטה של בעלי המניות והדירקטוריון להעניק את ההנהגה בידי ואני בצניעות ובנחישות לוקח את התפקיד. ברצוני להודות לכם על התמיכה, המילים הטובות והשותפות שאני מרגיש מכל אחת ואחד מכם.

אנו יוצאים למסע, כתף אל כתף, בעלי המניות, הדירקטוריון, ההנהלה, הוועדים, ההסתדרות ואתם העובדים והעובדות - ביחד נצעיד קדימה את החברה להצלחתה.

חשוב לי לפנות אליכם כשותפיי לדרך אליה אנו יוצאים - אנו חברת תעופה עם חלומות, יעדים גדולים והיסטוריה עשירה. צמחתי מתוך החברה ואני יודע שההון החשוב והמשמעותי ביותר של החברה הוא האנשים שבה. אעשה הכול על מנת לשמור על יחסי עבודה טובים ומכבדים ניהול עסקים בזמן מלחמה ובטח לחברת תעופה אינו פשוט. כמאתיים עובדים שלנו מצויים כיום בחל"ת ועשרות עובדים משרתים במילואים. מעל כולנו מרחפת עדיין אימת ההפתעה והמלחמה המשפיעה גם בעולם הכלכלי, לצד המציאות קיימת ההבנה כי הרוח הישראלית, הסולידריות והאנשים הנפלאים שיש לנו במדינה, כמו גם בארקיע תאפשר לנו לעבור את התקופה ואנו עושים ופועלים על מנת לייצר מצב שבו נהיה טובים יותר מאשר לפני השבעה באוקטובר.

אני מאמין ובטוח בפוטנציאל של החברה. יש לנו יתרון משמעותי בכך שאנו קטנים, זריזים ומגובשים. המטרה שלנו להפוך את חיסרון הגודל ליתרון הקוטן - זו הדרך להביא את החברה לידי רווחים לבעלי המניות. רבים מכם קוראים מכתב זה בעודכם בחל"ת. אני יודע שתקופה זו טומנת בחובה אי נוחות וחוסר ודאות ואני מקווה שאתם מנצלים את התקופה המאולצת הזו להתרעננות ולהתחזקות. אנו מבצעים באופן שוטף הערכות מצב בהתאם להתפתחות במצב הביטחוני וביקושים לטיסות וכאשר נצפה בגידול בפעילות נוכל להשיב עובדים לחברה.

חשוב לציין כי למרות שהמשק חזר לסוג של שגרה בצל המלחמה, עדיין תנועת הנוסעים היומית בנתב"ג היא כרבע בהשוואה לתקופה רגילה ואין אנו צופים כי תהיה עליה דרמטית בחודשים ינואר ופברואר. שנת 2024 עומדת להיות מורכבת, אני מאמין כי היא תהיה גם שנת תקומה, בה נפעל לשיקום החברה והשבת אמון לקוחותינו. מדובר בתהליך הדרגתי שבמסגרתו בכוונתי לשנות ולחזק את הנהלת החברה. הצפי שלי הוא שבשנת 2025 כבר נייצב את פעילות החברה ונגיע לרווחים".

צילום: ארקיעצילום: ארקיע

אני מאמין בשיתוף ולכן מרשה לעצמי להרחיב: כידוע לכם בעקבות המלחמה, עצירת הטיסות, עצירת ההזמנות העתידיות והחזר הכספים בגין הטיסות שבוטלו ללקוחותינו הנאמנים, נכנסה החברה לאתגרים תזרימיים. בנוסף לפעולות התייעלות מיידיות שביצענו, להן הייתם שותפים, הביעו בעלי השליטה אמון בחברה והחליטו להזרים שבעה מיליון דולר, פעולה שתסייע ליציבות החברה וכן תאפשר קבלת הלוואה של כעשרה מיליון דולר נוספים מהמדינה בשבועות הראשונים למלחמה פעלנו בעצימות גבוהה ובהתגייסות ראויה להערכה. עם התקדמות המלחמה קטנה הפעילות באופן משמעותי ולהערכתי התעופה והתיירות בישראל תתחלנה להתאושש בהדרגתיות רק לקראת חג הפסח.

בימים אלו אנו שוקדים על תוכנית העבודה לשנת 2024 , בשונה משנים עברו החל מהשנה המנהלים בארקיע יעבדו לפי תקציב ויעדים. במסגרת תכנית העבודה אנו מתכננים לטוס השנה ל-29 יעדים בהם 9 יעדים חדשים. ניצלנו את חודשי המלחמה לביצוע פעילויות מגוונות בהן: בראש ובראשונה הגדלת אמצעי הייצור של החברה באמצעות חכירת מטוסים. הקמנו מספר צוותים לאיתור מטוסי 320/321 . שוק המטוסים עבר שינוי במהלך השנתיים האחרונות. היקף הביקושים למטוסים עלה בעשרות אחוזים מהיצע המטוסים הזמינים. בעיות במנועים במטוסי איירבאס – NEO , הקרקועים הארוכים של 737 MAX יצרו תור ענק בהמתנה למטוסים צרי גוף מאיירבאס ובואינג. עקב כך חברות התעופה הגדולות וחברות הליסינג לא משחררות מטוסים "ותיקים" לשוק, דבר המייצר חוסר זמינות ומחירי שוק גבוהים במאות אחוזים מתנאי השוק שהיינו רגילים.

הזדמנויות למטוסים שהיו ביציאה ממשבר הקורונה אינן קיימות עוד. אנו עושים כל מאמץ לאתר מטוסים המתאימים למידותיה של ארקיע. בחודש שעבר טסנו לראשונה לסרי לנקה ולמלאווי שבאפריקה והבאנו פועלים זרים לחקלאות הטיסה לסרי לנקה הינה הסנונית הראשונה לקראת סדרת הטיסות לאי הטרופי שצפויה להתחיל בפברואר הקרוב.

במטוס האמבראר הראשון , ששירת אותנו נאמנה ב-15 השנים האחרונות, נמצא בשלבי מכירה מתקדמים. עובדי מכון הבדק של החברה החליפו לראשונה מנוע למטוס איירבוס 321 וביצעו ביקורת דו-שנתית למטוסי האמבראר. מדובר באירועים מורכבים שבוצעו ביסודיות ומקצועיות ראויה להערכה. בימים אלו פועלים עובדי מכון הבדק לקבל את ההסמכה הנדרשת של האיחוד האירופאי, שתאפשר לנו לטפל במטוסי חברות זרות בישראל. אנו גם נפעל להרחיב את פעילות בית המלאכה שלנו לשיפוץ צמיגים ונספק שירותים גם לחברות אחרות.

בשבוע שעבר, עברנו בהצלחה ובהערכה ביקורת של מפקחי רשות התעופה האזרחית- רת"א. אציין לטובה את שיתוף הפעולה ההדוק עם מנהל רת"א שמואל זכאי וכל צוות המנהלים במהלך המלחמה ובכלל. בתקופה הקרובה תחנך מערכת מעקב הדרכה חדשה במחלקת המבצעים עבור טייסים דיילים ומשגרים מהמובילות בעולם. בנוסף, לאחרונה התחלנו להטמיע בחברה מערכת מעקב בטיחות חדשה, בכדי להעלות את רמת הבטיחות. ביצענו עבודות לשיפור ולפיתוח כלים טכנולוגים במאמץ ארגוני משותף של אנשי המחשוב עם שאר יחידות החברה. בין השאר ניתן כעת למכור כבודת יד (טרולי) להגדיל את הצע בתי המלון, מערכת IPORT לייעול תהליך בידוק הצ'ק-אין ומערכת לניהול תשואה שתמקסם את ההכנסות, כל זאת ועוד במקביל לפיתוחים שנעשים באתר האינטרנט, תשתיות המחשוב ואבטחת המידע.

לאור האתגרים הכלכליים והתזרימיים מחלקת הכספים פעלה ופועלת בעוצמה גבוהה בכדי להבטיח את ההמשכיות הפיננסית בתקופת המלחמה לצד חיזוק איתנות החברה והקצאת משאבים לתמיכה בצמיחה העתידית. בין הפעולות שבוצעו הכנת תכנית עסקית, הסדרת חובות מול הבנקים, הסדרי דחיית תשלומים מול ספקים, דיוק תהליכי התמחור, מכרז דלק להמשך השנה, החזרת כספים ללקוחות בגין טיסות שבוטלו, חתימת הסכם עם המדינה ומגעים בנוגע להמשך תמיכה של המדינה בגין המשך הלחימה.

אנו מגבשים עבודת מטה רחבה לשינוי פני הטכנולוגיה ומערכות המידע של ארקיע מתוך אמונה ששם טמונים מנועי הצמיחה ועתיד החברה. הוכנה תכנית ויעמוד בפני הדירקטוריון הצורך לקבל החלטות קריטיות לחברה בהשקעות גדולות מתוך מטרה להגדיל את היכולות הדיגיטליות של החברה שיביאו להגדלת מכירות, הקטנת הוצאות ושיפור היעילות התפעולית שלנו לצד כל אלו, תמשיך ארקיע להשקיע בעזרה לקהילה ותפעל באחריות תאגידית, בתאום ובשיתוף כל הגורמים הקשורים לכך. נעשה הכל השנה על מנת לצלוח את האתגרים ולצאת לדרך חדשה. נדרשת לכולנו סבלנות, והבנה כי שינויים משמעותיים לוקחים זמן ומשאבים.

אני גאה להיות מנכ"ל "ארקיע" ואני רוצה שכל אחד מכם יהיה גאה לעבוד בחברה שלנו. אני מזמין כל אחת ואחד מכם להיות חלק מהדרך החדשה ולפנות אלי באופן אישי כאשר עולה לכם רעיון שאולי לא חשבנו עליו לטובת התפתחות וקידום החברה. בהזדמנות זו אחזק את ידיהם של עובדינו ובני משפחותיהם שמשרתים במילואים ועושים עבודת קודש ונתפלל שכולם יחזרו בריאים ושלמים. ליבנו עם המשפחות שאיבדו את יקיריהם, עם הפצועים ועם המפונים הרבים. אנו, יחד עם כל עם ישראל, מתפללים לשובם במהרה של כל החטופים ומחזקים את בני משפחותיהם בתקופה קשה זו. נפלה בידנו הזדמנות לכתוב את הפרק הבא בסיפורה של ארקיע. אני משוכנע שעם המסירות, היצירתיות והתשוקה נכתוב סיפור של הצלחה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: עוז ברלוביץארקיע

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: