אא

האם התנפצות הדלת במטוס אלסקה איירליינס הייתה אירוע מקרי ולא תקלת ייצור?

בחברת בואינג, באלסקה איירליינס ובחברות תעופה המפעילות מטוסי 737 MAX 9 מקווים, שמועצת הבטיחות הלאומית לתחבורה בארה"ב (NTSB), שמסרה על מציאת מחבר הדלת שהתנפצה, תגיע למסקנה שהתקלה הייתה אירוע מקרי ומבודד

צילום: shutterstock צילום: shutterstock

נציגי מועצת הבטיחות הלאומית לתחבורה (NTSB) בארה"ב הודיעו, כי מחבר הדלת של מטוס הבואינג 737 MAX 9 של אלסקה איירליינס, שהתנפצה לאחר היציאה מנמל התעופה הבינלאומי של פורטלנד, נמצא בחצר האחורית של בית מגורים באורגון.

מציאת מחבר הדלת עשוי להעיד על סיבת התקרית, ובואינג, אלסקה איירליינס ומפעילי 737 MAX 9 אחרים בארצות הברית וברחבי העולם מקווים, כי היה זה אירוע מקרי ומבודד, שקרה במטוס הספציפי הזה, ואינו מהווה בעיה של תקלת ייצור בדגם המטוס.

במסיבת עיתונאים נציגים ה-NTSB חשפו כי החלק החסר נמצא בחצר בית מגורים באורגון, אך המיקום המדויק לא נחשף.

"אני נרגשת לבשר שמצאנו את מחבר הדלת", אמרה ג'ניפר הומנדי, יו"ר NTSB. היא הוסיפה כי תושב אורגון, שמצא את החלק החסר שלח תמונות ישירות ל-NTSB.

עם זאת, הומנדי הבהירה שכמה בעיות יפגעו בחקירת התקרית, והעיקרית היא שהקלטת הקול של תא הטייס לא קלטה דיאלוג חיוני בין צוות הטיסה.

הבדיקות ע"י בוחני מועצת הבטיחות החלו כשברשותם מחבר הדלת. החוקרים ממקדים את חקירותיהם באופן החיבור של מחבר הדלת לגוף המטוס והאם היו כשלים הקשורים לכך. הומנדי הוסיפה כי למרות אובדן מחבר הדלת, השלמות המבנית של המטוס נותרה ללא פגע בעקבות האירוע.

כידוע, מינהל התעופה הפדרלי (FAA) הורה לקרקע מטוסי בואינג 737 MAX 9 עד לבדיקה והוציא הנחיה המחייבת בדיקות לפני שמטוסים מסוימים יוכלו לטוס שוב.

ראוי לציין כי מטוס ה-737 MAX 9 שהיה מעורב בתקרית היה בשירות אלסקה איירליינס במשך פחות משלושה חודשים בזמן התקרית. המטוס נמסר לחברה ב-31 באוקטובר 2023 ונכנס לשירות מסחרי ב-11 בנובמבר 2023

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אלסקה איירליינסMAX 737FAA

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: