אא

האם קבוצת לופטהנזה תזכה לאישור האיחוד האירופי להשתלט על ITA Airways?

לופטהנזה מציעה ויתורים על סלוטים בנמל לינטה מילנו כדי להפיג את החששות לפגיעה בתחרות ולזכות באישור הנציבות האירופית, הצפויה לאשר או לדחות את בקשת לופטהנזה עד 29 בינואר

ITA AIRWAYS. צילום: shutterstock ITA AIRWAYS. צילום: shutterstock

קבוצת התעופה לופטהנזה מבקשת את אישור האיחוד האירופי להשתלטות המוצעת שלה על חברת התעופה הלאומית של איטליה ITA Airways, ולנוכח החשש כי רשות התחרות של הנציבות האירופית לא תאשר את הבקשה עקב פגיעה בתחרותיות בענף התעופה, לופטהנזה מציעה ויתורים כדי להבטיח את האישור שהיא מבקשת.

קבוצת לופטהנזה, כידוע, זכתה לברכתה של החברה האיטלקית, והיא מבקשת את אישור הנציבות האירופית לרכישה המתוכננת של 41% ממניות ITA Airways, כפי שהציעה לראשונה לפני שנה. כמו כן, לופטהנזה כבר הצהירה על כוונתה לרכוש בהמשך אחזקה נוספת ב-ITA Airways.

בניסיון להפיג חששות אנטי תחרותיים מתמשכים, לופטהנזה מציעה לוותר על סלוטים לטובת חברות אחרות בנמל התעופה לינטה מילנו, נמל פעילות מרכזי של ITA Airways, והודיעה על כך באופן רשמי לנציבות האירופית, עפ"י התקשורת האיטלקית.

כדי להפיג את החששות הרגולטוריים, ההצעה של לופטהנזה לוותר על סלוטים בנמל לינטה נועדה להבטיח שהתחרות תישאר הוגנת ושלנוסעים יהיו מגוון אפשרויות לטיסות בחברות שונות.

העסקה המוצעת, בשווי של 325 מיליון אירו, ובכלל זה, הוויתורים המוצעים ע"י לופטהנזה, נמצאת כעת בבדיקה של רשות התחרות של הנציבות, כשההחלטה צפויה להתקבל במהלך החודש עד 29 בינואר 2024.

הבדיקה של הנציבות האירופית, שהחלה ב-30 בנובמבר 2023, מתמקדת כעת בהערכת ההשפעות הפוטנציאליות של הרכישה על התחרות בנתיבי התעופה בתוך אירופה ואף בנתיבים בין יבשתיים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: קבוצת לופטהנזהIta Airwaysנציבות האיחוד האירופי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: