אא

אם רק תרצה: לקווי חופשה קיימת האופציה להשתלט על TUS Airways

עסקת קווי חופשה-TUS Airways: מתברר כי לקווי חופשה יש אופציה לתקופה של 4 שנים לרכישת המניות של שותפיה בחברת התעופה הקפריסאית ולהפוך להיות בעלת שליטה יחידה בחברה

צילום:Shutterstock צילום:Shutterstock

מוקדם יותר הבוקר (ד') פרסמנו כאן שקבוצת התיירות והתעופה קווי חופשה נכנסת להשקעה בחברת התעופה הקפריסאית TUS Airwaysתשקיע 3 מיליון דולר בחברה תמורת כ-33% ממניותיה. 

אחד הסעיפים היותר מעניינים בעסקה האמורה הוא שלקווי חופשה יש אופציות Call לתקופה של 4 שנים לרכישת מניות חברת TUS הנמצאת בשליטתם של חברת גלובל כנפיים ליסינג ואיש העסקים האמריקאי Kenneth Woolley (מחזיק ב-50.1%) לפי שווי משתנה שבכל מקרה לא יפחת משווי חברת התעופה הקפריסאית בעסקת ההשקעה (לאחר הכסף), ובמנגנון הכולל אפסייד מסוים במקרה של רווחים ל-TUS  בתקופה שקדמה למימוש האופציות, כולן או חלקן. ובכך, להיות בעלת שליטה יחידה בחברה. 

סעיף אחר בעסקה קובע שגלובל ליסינג ו-WOOlley לא יהיו רשאים להעביר את החזקותיהם ב-TUS (למעט לנבערים מורשים, כגון חברות קשורות) בתקופה של 18 חודשים ממועד השלמת עסקת ההשקעה, ולאחר מכן תחולנה הוראות מקובלות בדבר העברת מניות ובכלל זאת זכות סירוב וזכות הצטרפות.

לפי ההסכם קווי חופשה תיקח חלק מהותי בניהול השוטף ויישום האסטרטגיה של חברת התעופה הקפריסאית. כמו כן, יקבע התקנון החדש, כי החלטות בשורה של נושאים מהותיים הנוגעים ל-TUS, כמו גם עסקאות בעלי עניין, ידרשו החלטה פה אחד, בין אם בדירקטוריון TUS ובין אם על ידי בעלי מניותיה, לפי העניין.

כמו כן, נקבע בנוסף כי לאור העסקה TUS הגיעה להסכמות עם מחכירת 5 המטוסים המוחכרים כיום על ידי החברה להקטנת צי המטוסים באופן מיידי, ולהמשך החכרת 3 מטוסים מתוך החמישה, אחד מהם מוחכר עד לרבעון הרביעי של 2024 והשניים האחרים עד למחצית השנייה של 2206 וחזרה לתשלום רגיל בגין שלושת המטוסים אלו החל מחודש ינואר 2204.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: Tus Airwaysגלובל כנפייםקווי חופשה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: