אא

לזכר הלוחם שנפל: מלונית לחיילים בודדים נחנכה בירושלים

"בית מתן מלכה" הוקם לזכרו של סמל מתן מלכה ז"ל, לוחם בחטיבת הצנחנים שנפל בקרב בכיסופים. אמו: "תמיד ראה והבין את מי שנמצא לבד וזקוק לכתף"

אירוע פתיחת בית מתן מלכה בירושלים (צילום: מיליה פרלשטיין) אירוע פתיחת בית מתן מלכה בירושלים (צילום: מיליה פרלשטיין)

הצוואה של מתן. מלונית מיוחדת עבור חיילים בודדים לזכרו של סמל מתן מלכה ז"ל שנפל ב-7 באוקטובר נפתחה בירושלים. המלונית "בית מתן מלכה'" תהיה בית נופש לחיילים שאליו יוזמנו תמיד כדי לנוח ולהירגע בסופי שבוע.

בטקס הפתיחה שנערך אתמול (ג') השתתפו ראש העיר ירושלים משה ליאון, הרב הראשי לישראל דוד לאו, חברי כנסת, בני משפחתו, מפקדיו וחבריו של מתן.

צילום: מיליה פרלשטייןצילום: מיליה פרלשטיין

מתן, בן 19 בנופלו, התגורר בגשר הזיו, ושירת כלוחם בחטיבת הצנחנים. הוא היה ספורטאי מצטיין, אך החליט לשרת ביחידה קרבית מובחרת. עם תחילת הטבח בעוטף מתן וחבריו הוקפצו לאזור כיסופים. בדרכם לקיבוץ, מתן הספיק לחסל מחבלים, להציל חיי אזרחים.

החיילים הבודדים היו קרובים ללבו

יוסי וליבת מלכה, הוריו של מתן, בשיתוף עמותת "רק לתת", הקימו לזכרו את המלונית שתפעל כדי להמשיך את האור והנתינה של מתן.

מתן מלכה ז''ל (צילום: אלבום משפחתי)מתן מלכה ז''ל (צילום: אלבום משפחתי)

בארגון "רק לתת" אמרו: "לקחנו על עצמנו לתת לחיילים הבודדים מקום שיהיה עבורם בית, משפחה מחבקת, ובעיקר לעשות להם טוב על הלב".

הקירבה לחיילים הבודדים לא היתה זרה למתן. בטירונות הוא אימץ שני חברים מחו"ל שהגיעו מצרפת וארה"ב. בשבעה, סיפרו שני החיילים שמתן בדק כל העת שהם מבינים את השפה ואם היה צריך הוא היה מסביר להם כדי שיבינו וישתלבו נכון. "מתן ראה הכל בצניעות. ואהבת לרעך גם אם לא כמוך - זה בדיוק הוא", אמרה האם ליבת והוסיפה כי הוא התרגש מנתינת החיילים הבודדים. "הוא ראה והבין את מי שנמצא לבד וזקוק לכתף". 

אופיו של מתן נמצא במלונית החדשה גם בתפריט האוכל ובעיצוב הבית. "מתן אהב חיים, וכך אנו רוצים להמשיך את החיים של מתן על ידי סיוע לחיילים בודדים", אמרה אמו.

תרומות לבית מתן מלכה באתר בית מתן מלכה או בטלפון 1-700-720-778

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלחמה7 באוקטוברמלוניתחייליםצה"ל

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: