אא

מת"א עד ירושלים: מהי העיר עם איכות החיים הטובה בישראל מבין הערים הגדולות?

בלמ״ס ערכו מדדי חיים ב-18 הערים הגדולות בישראל. איפה יש הכי הרבה הרעש? איפה לא היו הרוגים בתאונות דרכים? מי מובילה בשיעור התעסוקה? כל הנתונים בפנים

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ערכו ניתוח של מדדי איכות חיים ב-18 הערים הגדולות בישראל לשנת 2022.

נתוני המדדים בערים מושפעים מההרכב הדמוגרפי, החברתי והכלכלי של האוכלוסייה בכל עיר.

מתוך 90 מדדי איכות חיים שפותחו לשנת 2022, ערכו פילוח לפי 18 הערים הגדולות, המונות יותר מ-100,000 תושבים.

כפר סבא 

מובילה ברוב מדדי איכות החיים בהשוואה ל-18 הערים הגדולות. כפ"ס מובילה בתחולת חיים, בתחושת ביטחון בחשכה, באחוז הזכאות לבגרות, בשיעורי למידה בגילי 15-17, בשביעות רצון מפארקים ומשטחים ירוקים באזור המגורים, בשביעות רצון מהניקיון באזור המגורים, בשביעות רצון מהמצב הכלכלי ובשביעות רצון מהאיזון בין עבודה לתחומי חיים אחרים.

רחובות

מובילה באחוז הנמוך ביותר של עלות שירותי דיור לחודש, בשביעות רצון מהחיים ובשימוש בשירותי ממשל מקוונים.

רמת גן

מובילה בשיעור הנמוך ביותר של תמותת תינוקות, בהכנסה כלכלית, בנגישות למחשב ובאחוז המשתמשים באינטרנט.

חיפה

עלתה ב-2022 לקבוצת הערים עם ציון כולל גבוה במדדי איכות חיים והיא מובילה בשיעור האבטלה הממושכת הנמוך ביותר, באחוז המועסקים המרוצים מההכנסה, באמון במערכת הבריאות, בהשכלה על תיכונית והשכלה גבוהה ובאמון במערכת המשפט.

הרצליה

מובילה בהכנסה חיצונית מעבודה של משקי בית, בצפיפות הדיור הנמוכה ביותר, בשביעות רצון מאזור המגורים ובהכנסה כספית. בשנת 2022 לא היו הרוגים בתאונות דרכים בהרצליה.

ראשון לציון

מובילה באחוז הנמוך ביותר של משקי בית המושלמים עבור דיור 30% או יותר מתוך ההכנסה הכספית נטו ובאחוזים הנמוכים ביותר של תחושת אפליה ודיכאון.

בית שמש

מובילה באחוז המועסקים שתפקידם תואם את תחום לימודיהם, במספר הנמוך ביותר של מקרים חדשים של שאתות ממאירות ( סרטן ) בקרב נשים, בהערכה עצמית של בריאות, בשביעות רצון מהדירה, באחוז הנמוך ביותר של מדווחים על רעש חיצוני המפריע בדירה, בציפיות ביחס לעתיד, בתחושת יכולת להתמודד עם בעיות, באמון כללי בזולת, בתחושת הערכה מבני המשפחה ובאיכות מי השתיה – ללא חריגות בקוליפורמים. כמו כן בשנת 2022 לא היו הרוגים בתאונות דרכים בבעת שמש.

נתניה

מובילה באמון בממשלה ומדורגת שנייה באחוז  הנשים בתפקידי ניהול במגזר הציבורי. כמו כן, מובילה באיכות מי השתייה, ללא חריגות בקולימפורמים.

אשקלון

ירדה ב-2022 לקבוצת הערים עם ציון כולל בינוני במדדי איכות חיים. היא מובילה בשיעור היכולת להשפיע על מידניות הממשלה, מדורגת שנייה בשביעות רצון מאזור המגורים ובשביעות רצון מהאיזון בין עבודה לתחומי חיים אחרים. בשנת 2022 לא היו הרוגים בתאונות דרכים באשקלון.

פתח תקווה

מובילה באחוז הנמוך ביותר של מועסקים במשרה חלקית שלא מרצון.

באר שבע

עלתה ב-2022 לקבוצת הערים עם ציון כולל בינוני במדדי איכות חיים והיא מובילה באחוז הנמוך  ביותר של חוסר שביעות רצון ממשך ההגעה לעבודה, באחוז הגבוה ביותר של דיור בר-השגה, ובאחוז הנשים בתפקידי ניהול במגזר הציבורי.

חולון

מדורגת שנייה בשיעורי למידה בגילאי 15-17.

תל אביב יפו

מובילה בשיעור התעסוקה, באחוז המועסקים שתפקידם מאפשר קידום, באחוז הנמוך ביותר של תחושת בדידות ובמעורבות אזרחית.

חדרה

מדורגת שנייה באחוז המדווחים על רעש חיצוני המפריע בדירה.

בני ברק

מובילה באחוז הנמוך ביותר של עודף משקל בכיתות  א ו-ז, בשיעור ההצבעה הגבוה ביותר בבחירות לכנסת ה-25, באחוז המעורבים בפעילות התנדבותית, בשביעות רצון מהעבודה בתחושת ביטחון בסביבה מקוונת ובאיכות מי השתייה- ללא חריגות בקוליפורמים. כמו בשנת 2022 לא היו הרוגים בתאונות דרכים בבני ברק.

בת ים

מובילה בשביעות רצון מהתחבורה הציבורית. בשנת 2022 לא היו הרוגים בתאונות דרכים בבת ים.

אשדוד

מדורגת בין הראשונים באחוז הנמוך של המועסקים במשרה חלקית שלא מרצון ובתחושת יכולת להתמודד עם בעיות.

ירושלים

מובילה באחוז הפסולת שהועברה למחזור, במספר הנמוך ביותר של מקרים חדשים של שאתות ממאירות (סרטן ) ברב גברים ובאיכות מי השתייה- ללא חריגות בקוליפורמים

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: