אא

ועדת הכלכלה אישרה: הארכת תוקף רשיונות רכב לחטופים וכוחות ביטחון

ועדת הכלכלה אישרה היום (ב') לקריאה שנייה ושלישית לאפשר לשרת התחבורה להאריך ב-90 ימים נוספים, ובסה"כ 180 יום, את תוקפם של רישיונות רכב לזכאים בהם חטופים ואנשי כוחות הביטחון

כנסת ישראל. צילום: shutterstock כנסת ישראל. צילום: shutterstock

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן, אישרה היום (ב') לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה לתקן את פקודת התעבורה והסמיך את שרת התחבורה, מירי רגב, בהוראת שעה עקב המלחמה, להאריך ב-180 יום את תוקפם של רישיונות רכב לאוכלוסיות זכאיות, לרבות חטופים ונעדרים.

כיום מוסמכת השרה להאריך את תוקף רישיונות הרכב בצו ומטעמים מיוחדים, לתקופה של עד 90 ימים. כעת, אושרה להסמיכה להכפיל את זמן ב-90 ימים נוספים.

נציג הלשכה המשפטית במשרד התחבורה, עו"ד דוד טמיר, הסביר כי שרת התחבורה מיצתה את סמכותה להאריך ב-90 ימים את רישיונות הרכב של האוכלוסיות הזכאיות, וכדי לאפשר הארכה נוספת צריך לתקן את החוק כך שהשרה תוכל להוציא צווים עם הארכות נוספות. הוא ציין כי ברשימת הזכאים נמצאים החיילים בסדיר ובמילואים, שוטרים, סוהרים, כבאים, נעדרים, חטופים או שבויים, מי שמתגורר ביישובים שפונו ומי שאושפז בבית חולים לתקופה של יותר משבוע וכן מתנדבים בגופי הצלה – ובני ובנות זוג של כל אלה.

נציג איגוד לשכות המסחר, נמרוד הגלילי, אמר בוועדה היום כי יש כ-1,500 כלי רכב של חברות הליסינג שנמצאים בשימוש נהגים שנמצאים ברשימת הזכאים של משרד התחבורה וצריך לוודא שגם להם, למרות שהרכב אינו בבעלותם, ניתן יהיה להאריך את רישיון הרכב. הוא הסביר כי עם המשטרה אין בעיה אך במקרה של תאונה יש חשש שחברות הביטוח יתנערו במקרה שרישיון הרכב לא יהיה בתוקף.

ביטן יו"ר הוועדה ביקש כי כשהשרה תחתום על הצווים מתוקף החוק המסמיך שתתחשב גם בכך. עו"ד טמיר השיב כי גם מי שמחזיק ברכב והוא זכאי יכול לקבל הארכה, והשרה תשקול זאת בבואה לחתום על הצווים. בתום הדיון אושרה ההצעה פה אחד, בקולותיהם של היו"ר ביטן, ח"כ שלום דנינו וח"כ אליהו ברוכי.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ועדת הכלכלה של הכנסת

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: