אא

ויוה איטליה: 5 מסעדות איטלקיות חדשות ומסקרנות בתל אביב

איטלקיות תל אביביות הן לא דבר חדש. אבל עכשיו הגיע הזמן שתכירו כמה כאלה שכנראה עוד טרם יצא לכם לטעום: מהדרומית הסקסית דרך ״הערסית״ המגניבה ועד המשתלמת הטעימה שבה תמצאו מנות במחירים שלא עולים על 54 שקלים: המסעדות האיטלקיות החדשות של תל אביב. צ'או!

מסעדת גליאנו (צילום:  אסף קרלה) מסעדת גליאנו (צילום: אסף קרלה)

בלי לעשות הרבה רעש, מאז ומתמיד המטבח האיטלקי היה מטבח יציב ואהוב על הישראלים - ובצדק. הוא מנחם, שמח ומשביע וכמעט תמיד כל אחד מיושבי השולחן מוצא מה לאכול גם אם הוא לא אוכל פסטה-פיצה ויש לו חיבור ים תיכוני ישיר לאוכל שלנו.

מסעדות כמו קוצ'ינה הס, קפה איטליה, רונימוטי וכמובן ארנסטו ואמורה מיו הן מוסדות והם אלו שמוכיחות כמה המטבח הזה הוא חלק מאיתנו לעוד שנים רבות. אבל עכשיו הגיע הזמן להכיר עוד חמש מסעדות חדשות (או די חדשות) שאולי לא הספקתם להכיר ולחלוטין כדאי לכן לבוא לטעום.

קלבריה: דרום איטליה בצלחת

כמה שאני אוהבת את דרום איטליה. מבחינתי, למרות כל האהבה שלי לכל פינה באיטליה, הדרום הוא הלב, הוא הסקסיות המתפרצת, החושנית והקולינרית של איטליה, גם ביינות אני מגלה עולמות מטריפים בדרום שישראלים לא מכירים (עד מתי טוסקנה אני שואלת). 

צילום: יעקב בלומנטלצילום: יעקב בלומנטל

מסעדת קלבריה מתנהגת כמו דרום איטליה, מתנהגת כמו השף שלה - בנצי ארבל, תזזיתיות אנרגטית מלאת חום, דיבור עם ידיים, שולחן שמתמלא בצלחות גדושות בפסטות טריות, שמן זית ועגבניות אדומות, מזלג עם פסטה מלופפת סביבו בתשוקה מלא ראגו לוהט, גילופי פרמזן, רעש של הרחוב לצד לגימה מיין קר. הכי דרום איטליה, סיציליה, נאפולי.

מה אוכלים: ראגו של שש שעות  /  סופגניות זוקיני וריקוטה  /  "ארביאטה חריפה אש מפפרונצ'ינו" עם רוטב עגבניות קלאסי  /  פיצה מונטנרה מטוגנת ואפויה עם רוטב עגבניות, מוצרלה, סלמי וארוגולה  / סופלי קלברזי מריזוטו לבן, עשבי תיבול וגבינה נמתחת  / גבינת קמבאזולה אפויה בטאבון עם דבש חריף ועוד.
קינג ג'ורג' 29 (פינת רש"י 17), תל אביב

"פיפטי אנד וואן"

רחוב נחלת בנימין רק מתעצם ויותר ויותר עסקים מסקרנים נפתחים. "פיפטי אנד וואן"' היא מסעדה איטלקית המביאה את ארץ המגף בקצת יותר גבוה מעוד זיטי או לזניה.

צילום: אמיר מנחםצילום: אמיר מנחם

השף בר ישראל, בן 31, עבד כשף פרטי ובמסעדה האיטלקית-ירושלמית לוצ׳נה, התאהב באיטליה ונסע לחקור אותה עד תום כדי להביא את איטליה עם טאץ מקומי ואישי שלו.

מה אוכלים:  טורטליני במילוי תירס עם חמאת תבלינים עם מרווה, יין לבן, קרם כרישה וסלסה רוסו / ריזוטו מטורינו עם אפונה, אספרגוס ופרמזן  /  ארנצ׳יני סיצילאני במילוי תירס, מנצ׳גו ופרמזן  /  קאצ׳ו אה פאפה רומאי /  ספגטי חמאת עגבניות, שמנת חמוצה גרידת לימון עם אריסה  /  ברוסקטה טונה אדומה  /  סלט פנצנלה  / קרודו דג ים עם צ׳ילי מותסס (66 ש״ח וכמובן תפריט יין. בקיצור איטלקיה עם סטייל, כמו שרק לאיטלקיות יש).

נחלת בנימין 51, תל אביב
להזמנות דרך האינסטגרם

גווידו- הילד הרע של המטבח האיטלקי

גווידו היא מילה אמריקאית שבאה לתאר ערס איטלקי. בשונה מהרבה מסעדות איטלקיות, גווידו מציעה את המטבח של המהגרים האיטלקיים שהשתקעו בארצות הברית. מטבח משפחתי איטלקי-אמריקאי, מנות גדולות, פתיחת שולחן ים תיכונית של מאמא איטלקית ובמחירים נגישים.

צילום: באדיבות המסעדהצילום: באדיבות המסעדה

בגווידו יש מנות פסטה פשוטות וטעימות, מנות עיקריות שהפסטה היא התוספת שלהן, סלט קיסר נאמן למקור, מנות של בית איטלקי כמו חציל פרמזן, קלמרי מטוגן, לחם שום ועוד וגם תפריט היין ממש נגיש וכיפי. בקיצור, זה המקום להביא את המשפחה.

מה אוכלים: לחם שום ריחני /  חציל בפרמזן / קלמארי מטוגן  /  זיטי, פסטה אפויה ברוטב עגבניות, מוצרלה נמתחת, פרמז׳ן וכדורי בשר / שרימפס בפירורי לחם וברוטב עגבניות ומוצרלה / שרימפס בחמאה, שום ויין לבן / כדורי בשר ברוטב עגבניות ופרמזן/
יין נע בין 49 -150 שקל.

בן גוריון 34, תל אביב

MI VA - אפשר גם לא יקר

בר האוכל האיטלקי MI VA נפתח לפני לא הרבה זמן בשקט ובלי רעש, או לפחות זה היה התכנון. הפרסום האינסטגרמי של שף המקום והמחירים האטרקטיביים יצרו גל היסטריה ומקום מלא כולל תורים.

צילום: אסף קרלהצילום: אסף קרלה

מי שאחראי על ההיסטריה הוא השף שחר בן גלים, רק בן 23 וכבר בעל שם של מאסטר פסטות עם עדת מעריצים באינסטגרם ומחוצה לו שהולכת אחריו לכל מקום עוד כשהיה עושה אירועים ומכין פסטות מהמטבח בבית.

מי וה מנסה ומצליחה להביא מטבח איטלקי נגיש אבל עדיין איכותי. התפריט כרגע מצומצם עם כ- 16 מנות, בינהן סלט קיסר, פולנטה וראגו פטריות, פיצה קלאסית, אנילוטי מסקרפונה ותירס ועוד. מנת הדגל של המקום, או יותר נכון המנה הכי היסטרית ומצולמת היא "פסטת פיסטוק ולימונים" לינגוויני חלמונים בקרם פיסטוק, שמנת ולימון.

הדיבור על המקום הוא בעיקר סביב המחירים: המנה הכי יקרה בתפריט עולה 54 שקלים! לחלוטין משהו מפתיע ביוקר המסעדות של ימינו.

מה עם דרינק? יש תפריט יין וקוקטיילים שמתומחרים גם הם סביר ובעתיד ייכנסו עוד מנות ועוד חומרי גלם. רוצים עוד? יש אפילו שעות שמחות עם עוד הנחה. בקיצור לגמרי מסעדה ששוה לקפוץ אליה עם טיפה סבלנות עד שיגיע תורכם.


דיזנגוף 122 תל אביב | 17:00-00:00 | שעות שמחות: 17:00-19:30, 25% הנחה על אוכל ואלכוהול

 גליאנו

גליאנו התחילה כמעדניה איטלקית מתוקתקת וטעימה בפלורנטין של השף גיא בן שמחון, שאסף לקירבה מוצרים איטלקיים ייחודיים מיצרנים קטנים ומכל מיני ביקורים שלו לאיטליה, מתוך המעדניה הפעיל בן שמחון את הקייטרינג המצויין שלו והדברים התגלגלו לשיגרה.

אלכס דוניןאלכס דונין

אבל ישראל כמו ישראל מייצרת בלתמ"ים וגורמת למסעדנים לשנות מסלול מחדש או לפחות לסטות קמעה מהדרך. וככה גליאנו הפכה למעדניה שהיא גם מסעדה קטנה ואינטימית בה אפשר להנות ממנות חמות וכמובן ביסים כיפיים של מעדניה לצד יין טוב במחירי בקבוק מעולים.

מה אוכלים: פסטות טריות כולל עם טרטופו או בולונז, טורטליני שמנמנים ברטבים מיוחדים, מיני משומרים לצד לחם ושמן זית טוב, נקניקים וגבינות, פיצות נפוליטניות עם מלא דברים טובים , ארנצ'יני פריכים, סלט עם בוראטה, פולנטה מתירס טרי ועוד
אבל בואו נודה שהכי כיף זה הקניות שאפשר לעשות אחרי זה לארוחה איטלקית בבית

אברבנאל 17א'-ש', 10:00-22:00

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מסעדותמסעדהאיטליהסיציליהאוכלקולינריהפספורט קולינרי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: