אא

"אחרי עשור הממשלה החליטה לקדם גם את רמת דוד וגם את נבטים, חלם"

כך איגוד הטייסים הישראלי צייץ היום (ד') בחריפות נגד החלטת משרדי האוצר והתחבורה, שאושרה השבוע במסגרת דיון בתקציב, להקים שני שדות תעופה משלימים לנתב"ג - ברמת דוד ובנבטים

נתב"ג. צילום: shutterstock נתב"ג. צילום: shutterstock

"יותר מ-10 שנים ממשלות נתניהו לא מסוגלות להחליט היכן יבנה שדה תעופה משלים לנתב"ג. חברות מומחיות בדקו מקצועית והמליצו חד משמעית על רמת דוד. אבל הממשלה של ביבי ורגב מדגימה 0% יכולת החלטה ו-100% פוליטיקה וחוסר משילות. עכשיו הממשלה החליטה לקדם גם את רמת דוד וגם את נבטים, חלם".

כך תוקף היום (ד') איגוד הטייסים הישראלי בעמוד הטוויטר שלו את החלטת משרדי התחבורה והאוצר להקים שני שדות תעופה משלימים לנמל התעופה בן גוריון - ברמת דוד ובנבטים. 

על פי הצעת ההחלטה, שאושרה בתחילת השבוע ביום ראשון במסגרת דיון בתקציב, יוקצו 24 מיליון שקלים לתכנון של שני שדות התעופה כאמור. 

כידוע וכפי שצייץ היום איגוד הטייסים הישראלי, שהוקם בין היתר כדי להשמיע את דעת טייסי האיגוד בכל ההיבטים המקצועיים של התעופה המסחרית, למעלה מעשור שנים שבמדינת ישראל מתדיינים על הצורך בהקמת שדה תעופה משלים לבן גוריון.

כבר בשנת 2011 הממשלה קבעה שהקמת שדה תעופה משלים לנמל התעופה בן גוריון היא צורך לאומי נוכח העלייה בהיקף הפעילות התעופתית בבן גוריון (תנועות נוסעים ותנועות מטוסים) ונוכח הצורך הדחוף למצוא פתרון למקרים של השבתת בן גוריון מסיבות כאלה או אחרות. הסוגייה התגלגלה אחורה קדימה - כן רמת דוד, לא רמת דוד, כן נבטים, לא נבטים ואולי בכלל שדה משלים על אי מלאכותי בים - למעלה מעשר שנים בשל מחלוקות פוליטיות. 

כך למשל, בשנת 2021 זעמו באוצר על החלטת הממשלה שהתקבלה אז לוותר על הקמת שדה התעופה משלים בינלאומי ברמת דוד. גורמים באוצר העריכו אז כי החלטה זו עלתה למדינה מאות מיליוני שקלים שהושקעו במהלך השנים בתכנון, תשתיות, עובדים וכיו"ב. אותם גורמים זעמו על כך שבצורה כזו המדינה מבזבזת מאות מיליוני שקלים שבסופו של דבר באים על חשבון האזרחים שעוד ישלמו על כך בעתיד. זאת לאחר שכבר בשנת 2014 החליטה הממשלה על הקמת שדה תעופה בינלאומי חדש, שיהיה משלים לנתב"ג. זאת כאשר שנים לפני כן, הוחלט לתת עדיפות על הקמת השדה המשלים המדובר ברמת דוד. 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: איגוד הטייסיםמשרד האוצרמשרד התחבורהנתב"ג

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: