אא

פסיקה דרמטית בארה״ב: בית המשפט מונע מג׳ט בלו את רכישת ספיריט איירליינס

בית המשפט האמריקאי החליט לחסום את עסקת הענק בין חברות התעופה האמריקאיות שבמסגרתה ג׳ט בלו תיכננה לרכוש את ספיריט תמורת 3.8 מיליארד דולר. ההחלטה גוררת איתה תגובות והשלכות רבות, כאשר מניית ספיריט צנחה עד כה בכ-50%, ועסקת ענק נוספת של חברות תעופה אמריקאיות עלולה גם היא ליפול. כל הפרטים

אילוסטרציה. צילום: Shutterstock אילוסטרציה. צילום: Shutterstock

החלטה דרמטית בארה״ב.

בהחלטה שפורסמה ביום שלישי (16.01), חסם שופט אמריקאי את ג׳ט בלו מרכישת ספיריט איירליינס - עסקה שנסגרה בחודש יולי האחרון בשווי של 3.8 מיליארד דולר.

הנימוקים לפסיקה, והניצחון של ביידן

לפי משרד המשפטים האמריקאי, העסקה תגביל את התחרות ותפגע בצרכנים. לטענתם, העסקה הפרה את חוק ההגבלים העסקיים בארה"ב והעמידה בספק גם את עתידה של ספיריט.

למעשה, מדובר בהישג לבית הלבן - ממשל ביידן נוקט במאמצים רבים על מנת למנוע ריכוזיות בענף התעופה האמריקאי. הנשיא ג׳ו ביידן, הפך את הגברת התחרות של חברות התעופה לעדיפות עליונה.

לפי הפסיקה, העסקה תוביל לביטול התעריפים הנמוכים של ספיריט ואת יכולתה להפעיל לחץ על חברות תעופה אחרות במחירים גבוהים יותר, כולל ג׳ט בלו, להוזיל מחירים.

"הממשלה הוכיחה שצרכנים מעריכים את טיסות ספיריט כאופציה ייחודית וחסכונית למוצר", כתב השופט והוסיף כי ״ספיריט היא חברת תעופה קטנה. אבל יש כאלה שאוהבים את זה. ללקוחות המסורים האלה של Spirit, זה בשבילכם״.

התגובות וההשלכות

ממועד פרסום פסק הדין ועד לאתמול (רביעי) בערב, מניית ספיריט איירליינס רושמת ירידה דרמטית של כמעט 50%.

בהצהרה משותפת, הודיעו ג׳ט בלו וספיריט איירליינס כי הן לא מסכימות עם הפסיקה ושוקלות את הצעדים הבאים שלהן. ייתכן והחברות יחליטו לערער על פסק הדין.

ההחלטה צפויה גם להשליך על החלטת בית המשפט האמריקאי בנוגע לרכישה של Hawaiian Airlines על ידי Alaska Airlines תמורת 1.9 מיליארד דולר, כפי שפורסם בפספורניוז.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: JetBlueספיריטי איירליינסארצות הברית

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: