אא

Eurocontrol מסכם את 2023: 1.19 מיליארד נוסעים עברו ב-40 שדות התעופה המובילים באירופה

הארגון האירופי לבקרת התעופה, Eurocontrol, פרסם נתונים חדשים, שחשפו את ביצועי שדות התעופה וחברות התעופה בשנה שעברה, וציין כי התופעה הקשה ביותר הייתה עיכובי הטיסות

 התעופה האירופית. צילום: 123rf התעופה האירופית. צילום: 123rf

לפי הנתונים המעודכנים, שמפרסם Eurocontrol, הארגון האירופי לבקרת התעופה, 1.19 מיליארד נוסעים עברו ב-40 שדות התעופה המובילים באירופה ב-2023.

התופעה הקשה ביותר בתעופה האירופית ב-2023 הייתה עיכובי הטיסות. לשביתות פקחי הטיסה בצרפת ולאירועי מזג אוויר קיצוניים הייתה השפעה רבה על הטיסות באירופה במחצית הראשונה של השנה שעברה, מציין 'אירוקונטרול'.

עיכובי הטיסות ברחבי אירופה עקב שביתות פקחי הטיסה היו גבוהים פי ארבעה ב-2023 מאשר ב-2022, וכמעט כולם השפיעו על המרחב האווירי של צרפת.

העיכוב הממוצע מכל הסיבות היה 17.7 דקות. 71% מהטיסות הגיעו בזמן וכ-65% יצאו בזמן. מלבד צרפת ודרום אירופה, השיבושים העיקריים במרכזים אחרים כמו: אמסטרדם, הית'רו ומינכן נבעו ממזג האוויר.

צרפת וגרמניה היוו כמעט שני שלישים מכלל העיכובים בהמראת הטיסות, כששביתות, אירועי מזג אוויר ושינויים במערכות החמירו את בעיות העיכובים.

4 חברות תעופה - Iberia, Widerøe, Vueling ו-Norwegian – הצטיינו בדייקנות בשיעורי הגעה של למעלה מ-80%. דהיינו, היו להם הכי הרבה טיסות שהגיעו בזמן.

חברות התעופה הגרועות ביותר בדייקנות ההגעה היו: TAP (61 אחוז), פגסוס (62 אחוז) וטורקיש איירליינס (64 אחוז).

שלושת נמלי התעופה המובילים בדייקנות ההמראות בזמן היו: אוסלו, וינה ואתונה.

נמל התעופה באיסטנבול טיפל במספר הגבוה ביותר של טיסות בשנה שעברה, וקבע שיא חדש עם 1,684 טיסות ביום אחד, ב-22 ביוני. אמסטרדם הגיעה למקום השני ולונדון הית'רו למקום השלישי, כאשר שלושתם הראו עלייה בתנועה בהשוואה ל-2022, אבל רוב מכריע של שדות התעופה עדיין חוו מעט פחות טיסות מאשר ב-2019.

'אירוקונטרול' חשף כי רוב הנוסעים טסו בתוך אירופה, עם ממוצע של 21,660 טיסות ביום. נסיעות מחוץ לאירופה, טיסות בין-יבשתיות היוו בממוצע 5,414 טיסות בכל יום. המזרח התיכון היה היעד הפופולרי הבא אחרי אירופה, ואחריו צפון אמריקה, צפון אפריקה ואסיה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אירוקונטרולפקחי טיסה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: