אא

"באוצר מתעללים בעצמאים, אין יד מכוונת"

קובי קרני, יו"ר התאחדות סוכני הנסיעות, משתף בראיון את עמדותיו על עזרת המדינה לסוכני הנסיעות, על חברות התעופה הישראליות (״לחברות ישראליות תמיד מגיעה עדיפות") ועל תחושתיו האופטימיות לגבי עתיד הענף ("לבסוף תהיה תנועת תיירות יוצאת, כי אין אופציה אחרת")

קובי קרני, יו"ר התאחדות סוכני הנסיעות. צילום: חן גלילי קובי קרני, יו"ר התאחדות סוכני הנסיעות. צילום: חן גלילי

קובי קרני, יו"ר התאחדות סוכני הנסיעות, מצד אחד כועס על התנהלות המדינה והאוצר כלפי הסוכנים והעצמאים, ומן הצד השני אופטימי באשר להתאוששות ענף הנסיעות היוצאת מהתקופה הקשה של המלחמה.

"אני מאמין שעד הקיץ דברים יתיישרו, זו התקווה שלי. כל המצב מעיק. מצד אחד לאנשים קשה, מצד שני אנשים מרגישים שהם צריכים לנשום, להתאוורר, לצאת מן סיר הלחץ הזה. לכן אני חושב שתהיה תנועת תיירות עם שינויים מתבקשים. יש מדינות שלא תטוס אליהם השנה כמו טורקיה ומרוקו״, אומר קרני לפספורטניוז.

משרדי נסיעות יעברו את התקופה הקשה?

"המשרדים הגדולים הם חזקים סך הכל, מי שלא חזק מגייס שותף, הדאגה שלנו לא שם. כרגע המשרדים הקטנים שחיים על הפנאי בלבד, שם אני רואה התאוששות יותר איטית. כל אחד עושה את ההחלטה שלו, לעבוד מהבית, או להוציא עובדים לחל"ת - שזו כבר בעיה, כי אין פתרון של המדינה כפי שהיה בתקופת הקורונה. אנחנו עובדים על זה".

איך היחס והעזרה של המדינה לסוכני הנסיעות?

"יש לנו יחסים הרבה יותר טובים עם משרד התיירות, אך המלחמה שלנו לגבי המשרדים הגדולים. למשרד התיירות יש תקציב, אך הוא לא יודע לפי איזה קריטריונים לחלק את הכסף ומשרד האוצר לא עוזר לו. אין במשרד האוצר בדיוק עם מי לדבר. לא רק אנחנו, תראה עצמאים מגויסים לצבא ולא מקבלים גרוש. הם מתעללים בעסקים קטנים, בעצמאים, אין יד מכוונת, אין כתובת, אין לך כלום. אם הענף הזה אחרי הקורונה ומלחמה מחזיקים מעמד - כל הכבוד, סימן שעשינו מהלכים נכונים שגורמים ליציבות. 

אני מבין את מי שלא רוצה להתמודד. אך מספר משרדי הנסיעות שהצטרפו להתאחדות הגדיל את מספר החברים בהתאחדות. אני חושב שמבחינת ההתאחדות והישגים לענף, אתה לא יכול להביא יותר. אנחנו שמורת טבע באיזשהו מקום, היא גם שומרת על פשיטת רגל, כספי הלקוחות, כספי חברות התעופה וזה טוב לכולם".

דעתך על התנהלות חברות התעופה במלחמה - הישראליות שלא הפסיקו את פעילותן והזרות שחוזרות לפעילות?

"ברגע שהחברות חוזרות זה גורם מעורר שוק, מעורר תנועת נוסעים, מקל על תנועת תיירות. עד כה, בתקופת המלחמה, אם מישהו רוצה להגיע לאיזשהו מקום, הוא יוצא עם אל על וממשיך עם חברה אחרת. לחברות ישראליות תמיד מגיעה עדיפות וגם כל הכבוד. מי שטס טס, והחברות הישראליות שמרו על הקשר עם העולם והחברות הזרות סגרו ישר את הדלת. לא משנה האם הסיבה מוצדקת או לא, זה לא שייך לעניין. סה"כ אנחנו בתוך תהליך ההתאוששות, לקוחות עסקיים החלו לנסוע, נקווה שימשיך״.

אני מבין שבסופו של דבר אתה אופטימי באשר להתאוששות הענף?

"אני תמיד חושב שלאנשים יהיה קשה, משבר כלכלי, אבל שאתה מסתכל אחורנית על ההיסטוריה אין אופציה אחרת למי שירצה להתאושש. לא יודע באיזה מצב בתי המלון בארץ, אחרי כל מה שעברו עם המפונים. אני מאמין שתהיה תנועת תיירות יוצאת של הישראלים. להגיד לך שזה יהיה בום כמו הקורונה, לא בטוח, אך תהיה תנועה כי אין לך משהו אחר לעשות. העם רוצה לצאת להתאוורר".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: קובי קרניהתאחדות סוכני הנסיעותסוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: