אא

חשיפה: המלונאים אינם מוכנים להעסיק עובדים פלסטינים - המדינה לא מאשרת הבאת עובדים זרים

לפי גורמים בענף המלונאות, מתאם פעולות הממשלה בשטחים לוחץ על העסקת העובדים הפלסטינים כאשר יוחלט שוב על העסקתם. המלונאים מצידם מסרבים להעסיקם ומוכנים לשלם יותר על עובדים זרים. "האורחים לא רוצים יותר עובדים פלסטינים וגם אנחנו חוששים ממה שיכול לקרות״

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

סוגיית העובדים הפלסטינים בענף המלונאות נמשכת.

מאז החלה המלחמה ב-7 באוקטובר, המלונאים אינם מוכנים להמשיך יותר להעסיק עובדים פלסטינים במלונות. מנגד, בשלב זה לטענת גורמים בכירים בענף המלונאות, המדינה אינה מאשרת להם להביא עובדים זרים במקום הפלסטינים.

כיום, ישנם עשרות עובדים פלסטינים בהיתר מיוחד העובדים במלונות ים המלח, ועוד מאות עובדים בעיקר כאלה עם תעודת זהות שעובדים בעיקר במלונות בירושלים.

גורמים בענף המלונאות אומרים כי המלונאים לא מוכנים יותר להעסיק את העובדים הפלסטינים, כאשר לפני המלחמה עבדו בענף המלונאות יותר מ-2,000 עובדים פלסטינים בענף המלונאות. "האורחים לא רוצים יותר עובדים פלסטינים וגם אנחנו חוששים ממה שיכול לקרות. עובד יכול לקחת מהמטבח סכין... לאחר מה שקרה ב-7 באוקטובר, הם לא יכולים יותר לעבוד בענף המלונאות".

לפי גורמים בכירים בענף, המלונאות הבעיה כעת היא שלא מאשרים למלונאים להביא עובדים זרים ממדינות אחרות. ״המתפ"ש (מתאם פעולות הממשלה בשטחים) עומד על זה, כי כאשר יאשרו את הכנסת הפועלים, חלקם יעבדו גם בענף המלונאות וזאת כדי לעמוד במכסות הפועלים שרוצים לאפשר להם לעבוד", ציין אותו גורם לפספורטניוז.

כזכור, בממשלה פרץ ויכוח, כאשר היו גורמים שהזהירו שאם לא יתנו לפלסטינים לחזור לעבוד בישראל זה עשוי לגרום לפיצוץ גדול בשטחים.

המלונאים משתפים כי הינם ״מוכנים לשלם הרבה יותר על עובדים זרים (אגרות, טיסות, לינה, אוכל) מה שהם אינם צריכים לשלם על עובדים פלסטינים, כך שזה משקף את הרצון של המלונאים לגבי עובדים זרים לעומת הסירוב לגבי העסקת העובדים הפלסטינים".

לפי גורמים בסביבת המתפ"ש, כרגע בהחלטת הדרג המדיני, אין הכנסת פועלים פלסטינים לעבודה בישראל, למעט כ-5,000 עובדים חיוניים והם אינם מתעסקים מעבר לכך.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: עובדים זרים למלונותעובדים זרים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: