אא

הנציבות האירופית פתחה בחקירה על רכישת ITA Airways ע"י לופטהנזה

רשות התחרות של הנציבות האירופית בודקת את העסקה, בה רכשה לופטהנזה 41% מ-ITA Airways תמורת 325 מיליון אירו ומתכננת רכישה מלאה של החברה האיטלקית, ולמרות הוויתורים המוצעים ע"י לופטהנזה, הנציבות חוששת מפגיעה משמעותית בתחרויות בענף התעופה באירופה

צילום: shutterstock צילום: shutterstock

בתחילת החודש קבוצת לופטהנזה ביקשה את אישור האיחוד האירופי לעסקת רכישה ראשונית של 41% בחברת התעופה הלאומית של איטליה ITA Airways, שתוביל לרכישה מלאה שלה, אך לנוכח החשש כי הנציבות האירופית לא תאשר את הבקשה עקב פגיעה בתחרותיות בענף התעופה, לופטהנזה הציעה לוותר על סלוטים לטובת חברות אחרות בנמל התעופה לינטה מילנו, נמל הפעילות המרכזי של ITA Airways, והודיעה על כך לנציבות האירופית.

מסתבר כי העסקה בה רכשה לופטהנזה 41% מ-ITA Airways תמורת 325 מיליון אירו, ורכישה עתידית של החברה האיטלקית הצפויה ב-2026 תמורת 500 מיליון אירו נוספים, ובכלל זה, הוויתורים המוצעים ע"י לופטהנזה, אינם מספקים את הנציבות האירופית, והיא פתחה בחקירה מקיפה של העסקה.

החקירה נובעת מהחשש, המובע ע"י גורמים שונים באיטליה ובאירופה כולה, שרכישת ITA Airways ע"י קבוצת לופטהנזה תפגע משמעותית בתחרותיות בענף ותגביר את עוצמת קבוצת התעופה.

הדאגה העיקרית של הנציבות האירופית מתמקדת בקווים המקשרים בין איטליה למרכז אירופה, שבה יש מעמד חזק ללופטהנזה, וכן בנתיבים ארוכי הטווח המקשרים את איטליה לארצות הברית, קנדה, יפן והודו, בהם צפויה לצרכנים האיטלקיים ירידה במספר האפשרויות התחרותיות.  

כמו כן, הנציבות צפויה לבדוק את העמדה הדומיננטית של ITA בנמל התעופה מילנו-לינטה, הקרוב ביותר למרכז העיר מילנו ומשמש לטיסות פנים וטיסות קצרות באירופה.

מרגרט וסטגר, סגנית נשיאת הנציבות האירופית, האחראית על מדיניות התחרות, אמרה: "בפתיחת החקירה המעמיקה אנו רוצים להעריך עוד יותר את העסקה ולהבטיח שרכישת ITA לא תפחית את התחרות בתעבורה לטווחים קצרים וארוכים ושלא תוביל למחירים גבוהים יותר, לקיבולת פחותה או לאיכות נמוכה יותר עבור שירותי תעופה של נוסעים באיטליה וממנה".

הנציבות האירופית תבדוק את העסקה במשך 90 ימי העבודה הקרובים וצפויה להגיע להחלטה עד 6 ביוני 2024.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: לופטהנזהIta Airwaysהנציבות האירופית

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: